شناسهٔ خبر: 65952352 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش کرملین به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق/ این اقدام ناقض قوانین بین‌المللی بود

اقتصادنیوز: سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، اقدامی تجاوزکارانه و ناقض قوانین بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: حمله اسرائیل به محله دیپلماتیک در دمشق، جایی که مجموعه سفارت ایران در آن قرار دارد، یک اقدام تجاوزکارانه است که قوانین بین المللی را نقض می کند.

خبر مرتبط
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس حمله اسرائیل به کنسولگری ایران را محکوم کرد

اقتصادنیوز : دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس حمله متجاوزانه اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

وی که در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری سفارت ایران در سوریه سخن می‌گفت، اظهار داشت:‌ ما در نتیجه گیری عجله نخواهیم کرد، اما در هر صورت انجام چنین حملاتی نقض‌کننده قوانین بین المللی و اقدامی تجاوزکارانه است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و از اسرائیل خواست که اقدامات غیرقابل قبول خود در منطقه را متوقف کند.

این وزارتخانه افزود: ما هرگونه حمله به تأسیسات دیپلماتیک و کنسولی را که نقض ناپذیری آن توسط کنوانسیون های مربوطه وین تضمین شده است، قاطعانه غیرقابل قبول می دانیم.

خبر مرتبط
خواسته پاکستان از شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

اقتصادنیوز: وزارت امورخارجه پاکستان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی خواند.

در بیانیه مسکو آمده است: ما توجه ویژه همگان را به این واقعیت جلب می کنیم که این حمله در یک منطقه شهری پرجمعیت انجام شد و خطر زیادی برای تلفات بسیار شهروندان غیرنظامی ایجاد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقدامات تهاجمی اسرائیل مطلقاً غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد:‌ لازم است که همه اعضای مسئول جامعه بین المللی موضع خود و ارزیابی قانونی مناسب از این اقدامات اسرائیل را به وضوح مشخص کنند.

خبر مرتبط
آمریکا دادن چراغ سبز به اسرائیل برای حمله به کنسولگری ایران در سوریه را رد کرد

اقتصادنیوز: تارنمای خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: واشنگتن «هیچ دخالتی» در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه نداشته است.

روسیه همچنین از سران تل‌آویو قویاً خواسته است که اقدامات نظامی تحریک‌آمیز در سوریه و سایر کشورهای همسایه را که پیامدهای بسیار خطرناک در کل منطقه را به دنبال دارد، کنار بگذارد.

منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند.

در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور نیز در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت، خواستار محکومیت این اقدام جنایتکارانه و برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده این نشست قرار است امروز (سه‌شنبه) در نیویورک برگزار شود.

نظر شما