شناسهٔ خبر: 65949849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف پیش دستانه کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در زنجان

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتا استان زنجان از کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی با شگرد جعل و ایجاد مبلغ حبابی بر روی کارت‌های "ان اف سی" خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ سید احمد موسوی روز سه شنبه با تشریح این خبر، افزود: بر اساس اخبار و گزارشهای مردمی مبنی بر کلاهبرداری با فروش کارت‌های ان اف سی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

کارت ان اف سی در واقع از همان تکنولوژی موجود در بلوتوث‌ها استفاده می‌کند؛ این کارت‌ها برای ارسال اطلاعات نیاز به جفت‌ شدن با دستگاه گیرنده ندارد و برای ارتباط از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کند.

هنگامی که کارت و دستگاه گیرنده در کنار هم قرار می‌گیرد، به راحتی با یکدیگر جفت می‌شود و نیازی به کار دیگری در این زمینه نیست.

از این کارتها می توان به عنوان کارت بانکی، کارت ویزیت و دیگر کارتهای شناسایی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات از مالباختگان و اخذ دستور قضایی ۲ متهم به هویت‌های معلوم در زنجان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شدند.

سرهنگ موسوی تصریح کرد: با بررسی های فنی مشخص شد این ۲ متهم از طریق نرم افزار موبایلی با دستکاری بر روی کارت‌های ان اف سی اقدام به ایجاد موجودی به نام بانک‌های مختلف کرده و با اقدامات متقلبانه با ادعای موجودی کلان اقدام به فروش کارت‌ها می کنند.

وی یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند ولی در مواجهه با مدارک و مستندات درست به کلاهبرداری از افراد با این شگرد اعتراف کردند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه با هوشیاری کارگاهان پلیس فتا از ۴۰ فقره کارت مکشوفه از متهمان، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی به ‌صورت حباب احصا شد، تصریح کرد: متهمان با فروش این کارت ها در معاملات کلان اقدام به کلاهبرداری می کردند که قبل از رسیدن به مقاصد خود روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان خاطرنشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا یا سامانه پاسخ‌گویی فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.


صحت عمل پلیس در استرداد چک ۶ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: ماموران کلانتری ۱۶ بعد از پیدا کردن یک عدد کیف حاوی چک ۶ میلیارد ریالی حین گشت زنی در سطح شهر آن را به صاحبش تحویل دادند.

سرهنگ داود مرسلی افزود: ماموران بلافاصله با استفاده از مدارک موجود در کیف، هویت صاحب آن را احراز کردند و بعد از تماس، کیف مذکور را به همراه محتویات آن به وی تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان تصریح کرد: صاحب کیف با حضور در کلانتری از پلیس و زحمات همکاران قدردانی کرد.


دستگیری ۷۲ معتاد و فروشنده مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: در نتیجه اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در قالب جمع آوری معتادین متجاهر ۵۷ معتاد و ۱۵ خرده فروش مواد مخدر در زنجان دستگیر شدند.

سرهنگ داود مرسلی افزود: در راستای اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی نقاط آلوده از وجود افراد پرخطر، طرح جمع آوری معتادان در ایام تعطیلات نوروز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح با شناسایی محلات هدف ماموران کلانتری های تابعه با همکاری پلیس های تخصصی ۵۷ معتاد متجاهر و ۱۵ خرده فروش مواد مخدر را در ۴۸ ساعته از سطح شهرستان جمع آوری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته طرح ارتقای امنیت اجتماعی و محله محور عملیاتی خواهد شد.

کشف احتکار ۲۴ میلیارد ریالی گوشت منجمد از یک انبار

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف احتکار مقدار هشت تن گوشت منجمد فاقد مجوز به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در یک انباری خبر داد.

سرهنگ "حسین بدری" گفت: ماموران دایره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از احتکار گوشت فاقد مجوز در یک انباری واحد غیر صنفی مطلع شده و به همراه کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، محل را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: در بازرسی از این انبار مقدار هشت هزار کیلو گوشت منجمد فاقد مجوز توزیع کشف و ضبط شد.

این مسوول گفت: سودجویان با احتکار گوشت ها قصد فروش خارج از چرخه توزیع و سود بیشتر را داشتند که با اقدام به موقع ماموران در عمل خود ناکام ماندند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی این مقدار گوشت منجمد را ۲۴ میلیارد ریال عنوان کردند که در این راستا پرونده تعزیراتی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

نظر شما