شناسهٔ خبر: 65927802 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۶۹۸ نفر تاکنون در سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی جان باخته اند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون با وقوع بیش  ۱۳ هزار فقره تصادف در راههای کشور بیش از ۱۸ هزار نفر در سوانح جاده ای مجروح و ۶۹۸ نفر جان باخته اند. رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون با وقوع بیش  ۱۳ هزار فقره تصادف در راههای کشور بیش از ۱۸ هزار نفر در سوانح جاده ای مجروح و ۶۹۸ نفر جان باخته اند.

صاحب‌خبر -

به گزار خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه بازدید از محورهای مواصلاتی پر ترافیک کشور ظهر یکشنبه با بالاگرد وارد قزوین شد و در ایستگاه پلیس راه قزوین به زنجان از فعالیتهای نیروهای امدادی پلیس راه قزوین در طرح نوروزی بازدید کرد.

سردار حسینی پس از بازدید از یگان های امداد و نجات هلال احمر، پلیس راه، آتش نشانی، اورژانس، امداد خودرو و مدیریت بحران و راهداری در جمع خبرنگاران گفت: از روز گذشنه روند بازگشت سفرها آغاز شد و محورهای منتهی به کلان شهرها بویژه تهران پرترافیک هستند. 

۶۹۸ نفر تاکنون در سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی جان باخته اند

وی افزود: از دو ساعت قبل ما مجبور شدیم محور چالوس را در مسیر شمال به جنوب یک طرفه کنیم و در دیگر محورهای منتهی به تهران از جمله محور امام رضا(ع) و بزرگراه قزوین به سمت تهران با حجم زیاد ترافیکی روبرو شده است. 

سردار حسینی تصریح کرد: امروز یکشنبه و فردا و پس فردا نیز روند بازگشت مسافران کماکان ادامه دارد و امیدواریم شرایط در پایان تعطیلات با کمترین حادثه و آرامش کامل همراه باشد. 

وقوع ۱۳هزار تصادف در جاده های کشور

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در این ایام بیش از ۱۳ هزار فقره تصادف خسارتی و جرحی و فوتی رخ داده و بیش از ۱۸ هزار و ۴۷۹ نفر مجروح شده اند.

۶۹۸ نفر تاکنون در سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی جان باخته اند

وی افزود: همچنین ۵۷۴ تصادف منجر به فوت داشتیم که ۶۹۸ نفر نیز در این سوانح جان خود را از دست داده اند. 

سردار حسینی گفت: ۹۰ درصد خودروهای داخلی و ۱۰ درصد خودروهای خارجی در بروز حوادث جاده ای نقش داشته اند و سهم شماره گذاری خودروهای داخلی ۸۸ درصد و سهم شماره گذاری خارجی هم ۱۲ درصد است و خودروهای داخلی دو درصد بیش از سهم شماره گذاریشان در تصادفات جاده ای نقش داشته اند. 

۶۹۸ نفر تاکنون در سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی جان باخته اند

وی گفت: انواع پژو ۲۷ درصد در وقوع سوانح نقش داشته است در حالی که سهم آنها در شماره گذاری ۳۲ درصد است. 

رئیس پلیس راهور فراجا یادآورشد: در پایان طرح نوروزی باید در یک بررسی کارشناسی بتوانیم سهم خودروها را با در نظر گزفتن تیراژ و سهم شماره گذاری و کیفیت آنها، سهم  عوامل انسانی و جاده را احصا کرده و تحلیل درستی از عوامل حادثه ساز داشته باشیم و درست تصمیم بگیریم.

انتهای پیام

نظر شما