شناسهٔ خبر: 65927682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مخارج خانواده‌های دارای فرزند اُتیسم بیشتر از سایر معلولان است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مخارج خانواده‌های دارای فرزند اتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مخارج خانواده‌های دارای فرزند اتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، علی‌محمد قادری» در پیامی به مناسبت فرا رسیدن دوم آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ماه؛ روز جهانی آگاه‌سازی اتیسم افزود: سامانه هوشمند غربالگری اتیسم سازمان بهزیستی به آدرس لینک ثبت نام autism.behzisti.net در راسـتای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله برای این اختلال در سازمـان بهزیستی کشور، طراحی شـده است.

وی ادامه‌داد: این سامـانه امکان اجرای الکترونیک و برخط آزمون غربـالگری توسـط خـانواده ها و ارجاع به پایگاه های غربالگری و تشـخیص را برای دریافت خدمات تشخیصی و نیز معرفی جهت بهره مندی از خدمات تخصصـی در قالب مراکز روزانه توانبخشی و آموزشـی ویژه اختلال طیف اتیسم فعـال در سراسـر کشور (تحت نظـارت سازمان بهزیستی) را با بالاترین دقت و کمترین زمـان و هزینه فراهم کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اختلال طیف اتیسم شایع‌‏ترین اختلال عصبی رشدی و از جمله اختلالات جدی و پر هزینه ای است که بر توانایی برقراری ارتباط، رفتار و تعامل یک فرد تاثیر می گذارد.

قادری خاطرنشان‌کرد: دوم آوریل هر سال، روز جهانی آگاهی از اختلال طیف اتیسم نامگذاری شده و این روز به افزایش آگاهی در مورد این اختلال اختصاص دارد. همه سازمان ها و نهادهایی که به نوعی در مسیر خدمت به این عزیزان هستند بر خود لازم می دانند که در چنین روزی به‌طور خاص با نشان دادن همدلی ها و شرح اقدامات گذشته و برنامه های پیش رو، این روز را گرامی بدارند.

وی اضافه‌کرد: پیام های تبریک مسوولان در چنین روزی، روزنه هایی از امید به توجه بیشتر و رفع مسایل پیش روی خانواده ‏های درگیر درمان و توانبخشی فرزند با اختلال اتیسم خود را می گشاید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهبود اختلال طیف اتیسم، از طریق دریافت خدمات مستمر از تیم تخصصی امکان‌پذیر است. سازمان بهزیستی کشور از سال ۱۳۸۰ به عنوان نخستین سازمان دولتی، برای کاهش رنج و ناراحتی غیر ضرور خانواده های دارای عضو اتیسم، اعلام حضور کرد و با همکاری مراکز غیردولتی توانبخشی و آموزشی ویژه اختلال طیف اتیسم تحت نظارت خود، سازمان های دولتی همکار و صاحب نظران، از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط این گروه از خدمت گیرندگان، فروگذار نکرد.

قادری افزود: در سال جاری، شعار «اتیسم و رسالت اجتماعی همگان»، پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور برای روز آگاه‌سازی در زمینه اختلال طیف اتیسم است تا از این طریق شناخت ویژگی های افراد دچار این اختلال، همدلی و همراهی با خانواده های دارای عضو با اختلال اتیسم، تسهیل در برخورداری خانواده ایشان از خدمات اجتماعی و یادگیری برقراری ارتباط موثر با افراد دچار این اختلال، با جلوه بیشتری نمایانگر شده و یاری همگان برای برداشتن این بار بزرگ از دوش خانواده های اتیسم فراهم شود.

وی خاطرنشان‌کرد: وظیفه خود می دانم از همه کارشناسان تلاشگر سازمان و مدیران مراکز ارائه دهنده خدمات به کودکان دارای اتیسم تشکر کنم و امیدوارم شاهد گسترش کمّی و کیفی خدمات مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم با مشارکت همگانی در سال جدید باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما