شناسهٔ خبر: 65926344 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد با چهار مورد تخلف در مناطق حفاظت شده در سال جدید

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون با چهار مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان برخورد شد.

صاحب‌خبر -

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به مرخصی‌های همکاران ما در یگان حفاظت محیط‌زیست استان از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین لغو بوده و همه نیرو‌های یگان آماده باش کامل هستند گفت:  در  ایام تعطیلات نوروز گشت و پایش‌های یگان حفاظت محیط‌زیست استان چند برابر شده و از ابتدای سال جدید تاکنون با چهار مورد تخلف در مناطق برخورد شد.


غلامی   با بیان اینکه مردم یار و یاور ما در حفظ محیط‌زیست هستند، گفت: طبیعت برای ما است و ما جزوی از طبیعت هستیم اگر محیط‌زیست و طبیعت تخریب شود ضرر آن متوجه خود ما است؛ از این رو از هموطنان انتظار داریم که در روز انس با طبیعت، با طبیعت مهربان باشند و از آن حفاظت کنند.


استان اصفهان دارای چهار منطقه حفاظت شده کرکس (واقع در شهرستان‌های نطنز و میمه)، قمصر و برزوک (واقع در شهرستان کاشان)، کهیاز (واقع در شهرستان اردستان) و دالانکوه (در محدوده شهر‌های دامنه و چادگان) است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی (در محدوده اصفهان-بهارستان) و قمیشلو (در محدوده شهر‌های شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون) پناهگاه موته (واقع در شهرستان میمه) و پناهگاه حیات وحش عباس آباد (محدوده نائین و خور وبیابانک)، تالاب بین‌المللی گاوخونی (در محدوده شهر ورزنه) هم‌چنین ۱۲ منطقه شکار ممنوع از جمله مناطق حنا، خارو، ستبله، کلاته و یخاب از دیگر ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی استان اصفهان است

نظر شما