شناسهٔ خبر: 65926019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مردم از رها کردن ماهیان قرمز در رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به مردم توصیه کرد از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سد‌ها خودداری کنند، چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین،حسن قاسم‌پور در آستانه روز طبیعت (سیزده‌بدر) نسبت به خطرات ناشی از رهاسازی ماهیان قرمز برای آبزیان بومی هشدار داد و افزود: رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه‌های سفره هفت سین به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها محیط آنها را آلوده می‌کند.
وی افزود: این اقدام برای زیست آبزیان خطرناک بوده و همچنین رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریا‌ها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ماهی قرمز از انواع ماهی‌های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی‌های دیگر باعث کاهش جمعیت آنها می‌شود و کارشناسان محیط زیست نسبت به این آسیب بار‌ها هشدار داده‌اند.
قاسم‌پور اضافه کرد: رهاسازی ماهیان قرمز علاوه برداشتن مخاطراتی برای منابع آبی و آبزیان ممکن است باعث شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شود.
وی ادامه داد: همچنین رهاسازی سبزه‌های عید در اماکن عمومی مانند خیابان‌ها، جاده‌ها و عرصه‌های طبیعی علاوه بر ناخوشا آیند کردن منظر شهری و باعث آلودگی آب‌ها می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با همکاری شهرداری‌ها مکان‌هایی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مبادی خروجی شهر‌ها برای رهاسازی و جمع‌آوری ماهی قرمز و سبزه شهروندان در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند آنها را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند.
قاسم‌پور افزود: امیدواریم شهروندان امسال با حساسیت بیشتری در طبیعت حضور یافته و ضمن استفاده از مواهب طبیعی در حفاظت و حراست از این مناطق ارزشمند کوشا باشند.
وی از مردم و مسافران خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موارد را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا شماره ۸۷ الی ۳۳۷۴۰۰۸۵ اداره کل حفاظت محیط زیست استان و در شهرستان‌ها به ادارات و نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و پاسگاه‌های محیط‌بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

نظر شما