شناسهٔ خبر: 65925716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی ضیافت افطاری برای ایتام به میزبانی امام جمعه اهواز

نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع فرزندان معنوی تحت حمایت کمیته امداد خوزستان گفت: خدمت به ایتام و نیازمندان رسالتی اسلامی و اخلاقی است.

صاحب‌خبر -

برپایی ضیافت افطاری برای ایتام به میزبانی امام جمعه اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه کمیته امداد خوزستان تلاش میکند تا ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد و تا به حال خدمات ارزشمندی ارائه داده است گفت: این نهاد حمایتی با کمک خیران کمک‌های بسیار خوبی به قشر محروم ارائه کرده که قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: یکی از این اقدامات اطعام مهدوی نیازمندان است و طرح اکرام و ایتام یکی دیگر از طرح‌های کمیته امداد در جهت حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای در کمک به قشر محروم و حمایت از آنها دارد افزود: یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی ایتام را مورد نوازش و تفقد قرار داده از آنها خواست تا درس بخوانند در کنارش مهارت کسب کنند، زیرا ایران به آینده کودکان و نوجوانان امروز بسته است.

جمال شیبه نیز با اشاره به اینکه طرح حامی یابی برای ایتام کمیته امداد همزمان با هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در استان آغاز شده است گفت: این پایگاه‌ها در امکان مذهبی، مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم شب قدر دایر است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خوزستان اظهارکرد: در حال حاضر ۳۵ هزار یتیم و فرزند محسنین (فرزندان نیازمند غیر یتیم) زیر پوشش این نهاد هستند که کمیته امداد در قالب پویش «هر خوزستانی، حامی یک یتیم» پایگاه حامی یابی در شب‌های قدر تا عید فطر برپا می‌کند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت این ماه مبارک بتوان حامیان بیشتری برای ایتام جذب کرد.

وی گفت: مردم خیّر و نیکوکار استان می‌ی‌توانند علاوه بر حضور در پایگاه‌های حامی‌یابی، از طریق سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir و همچنین ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۶۱ و یا تماس با ۰۶۱۳۳۳۳۳۴۱۵، با انتخاب فرزندان معنوی در طرح اکرام ایتام مشارکت و با کمک‌های مادی و معنوی خود از ایتام حمایت کنند.

نهاد حمایتی امداد جهت کودکان بی سرپرست با هدف کمک و سرپرستی ایتام و بچه‌های فقیر تشکیل شده است.

طرح اکرام سرپرستی ایتام هدف‌های مهمی مثل گسترش فرهنگ نیکوکاری و کمک به ایتام، و نشر تعلیمات حسنه اسلامی در بر دارد.

یکی از مسئله‌های قابل توجه در جامعه ما، حمایت و سرپرستی ایتام است و امری نیست که تنها احتیاج به مال زیاد داشته باشد.

نظر شما