شناسهٔ خبر: 65918606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس جمهور:

سعادت بشر در پرتو عمل به آیات قرآن است

رییس جمهور گفت: سعادت بشر در پرتو عمل به آیات قرآن است و معتقدیم که پناه بشر در تمام عالم قرآن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آئین تکریم از خادمان قرآن کریم که عصر امروز برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی به برکت رهبری امام و حضور مردم تشکیل شد؛ جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی است.

وی ادامه داد: مردم خواستند قرآن در متن زندگی آن‌ها اجرا شود و نظامی تشکیل شود، براساس قرآن و آموزه‌های قرآنی.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ما اسلام، قرآن و توجه به آیات حیات‌بخش و سعادت‌بخش قرآن کریم را فریاد زدند و توجه و عمل به قرآن را خواستند.

وی با بیان اینکه سعادت بشر در پرتو عمل به آیات قرآن است خاطر نشان کرد: معتقدیم که پناه بشر در تمام عالم قرآن است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: آنچه می‌تواند مدار در زندگی انسان سالک باشد، کتاب کامل و انسان کامل است و این دو در این عالم دو است، اما حقیقت این دو یکی است؛ آنچه جامع بین این دو است، هدایت انسان است.

وی افزود: قرآن آئینه تمام‌نمای اسماءی حسنای حضرت حق است.

رئیس جمهور گفت: مستکبران امروز به دنبال قرآن ستیزی و معنویت‌ستیزی هستند، اما بدانند که کار به جایی نخواهند برد چرا که توجه به قرآن بیشتر شده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: توجه به قرآن و معنویت در تمام جهان به ویژه در جوانان مغرب‌زمین رو به افزایش است و این قابل مهار کردن نیست.

رئیس جمهور تصریح کرد: توجه به فرهنگ اهل بیت رو به افزایش است. این برای ما، خادمان قرآن، همه مؤسسات، پژوهشگران و دولت مسئولیت‌آور است.

وی ادامه داد: برای این ظرفیت عظیم به وجود آمده باید کار و تلاش شود که قرآن و کلمات اهل بیت عصمت و طهارت که پاسخگوی نیاز همه نیاز‌های انسان امروز است، روشن شود.

انتهای پیام/112

نظر شما