شناسهٔ خبر: 65918134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پارلمان عربی: جنگ غزه با هدف نابودی هویت یک ملت انجام می‌شود

پارلمان عربی وابسته به اتحادیه عرب بار دیگر با صدور بیانیه‌ای جنگ غزه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

امروز سی ام مارس، روز سرزمین در فلسطین است. در چنین روزی در ۱۹۷۶، طی تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان در اعتراض به توقیف زمین هایشان از سوی صهیونیست ها، ۶ معترض کشته و بیش از یکصد تن زخمی شدند. به همین دلیل فلسطینیان این روز را با نام روز سرزمین هر ساله گرامی می‌دارند؛ مناسبتی که امسال با جنگ غزه عجین شده است. 

به گزارش الجزیره، پارلمان عربی وابسته به اتحادیه عرب امروز (شنبه) همزمان با روز سرزمین با صدور بیانیه ای، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه را محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده است: ادامه جنگ اسراییل در غزه با هدف نابودی هویت کامل یک ملت انجام می‌شود. روز سرزمین در فلسطین امسال همزمان است با جنگ اسراییل با هدف نسل کشی و آواره کردن فلسطینیان که در حال نقض تمامی قوانین بین المللی است. 

این بیانیه در ادامه از جامعه بین المللی می‌خواهد وظیفه سیاسی، قانونی، و اخلاقی خود را برعهده گرفته و با مداخله در این نبرد از استقرار فوری آتش بس در این باریکه اطمینان حاصل کند. 

پارلمان عربی در پایان تاکید دارد: استاندار‌های بین المللی عدالت باید به منظور رسیدن به یک نتیجه نهایی، راهکار عادلانه، و بادوام برای مسئله فلسطین به کار گرفته شود. 

اتحادیه عرب گرچه از دیرباز خود را حامی ملت فلسطین نشان داده است، اما آن دسته از کشور‌های عربی که تاکنون اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده اند هیچ اقدام عملی و دیپلماتیک برای تحت فشار قرار دادن تل آویو در دستور کار قرار نداده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما