شناسهٔ خبر: 65916401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری آیین ویژه شب قدر در انگلیس

شیعیان و ارادتمندان به مولی الموحدین حضرت علی (ع) در انگلیس با حضور در مساجد، مراکز و اماکن اسلامی مراسم ویژه نخستین شب قدر را که مصادف با سالگرد ضربت خوردن مولای متقیان است برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شیعیان و ارادتمندان به مولی الموحدین حضرت علی (ع) در انگلیس با حضور در مساجد، مراکز و اماکن اسلامی مراسم ویژه نخستین شب قدر را که مصادف با سالگرد ضربت خوردن مولای متقیان است برگزار کردند.

<div id="video-display-embed-code_10954165"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4193870/10954165?width=600&height=350"></script></div>

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، صد‌ها نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ملیت‌های مختلف در مرکز اسلامی انگلیس حضور یافتند تا در فضایی معنوی و روحانی و با راز و نیاز و تقرّب به درگاه الهی، برای مسلمانان دعا و آمرزش گناهان خود را طلب کنند. در مراسم معنوی احیای ویژه نخستین شب قدر سال، مسلمانان ساکن در لندن، با قرائت دعای جوشن کبیر و سردادن ندای یک هزار نام الهی و درخواست کمک از خداوند متعال برای تعیین نیکوترین مقدرات، قرآن به سر گرفتند تا ازفیض ومعنویت نخستین شب قدربهره‌مند شوند.
دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی امام و رئیس مرکز اسلامی انگلیس به تشریح اهمیت و جایگاه شب قدر از منظر قرآن و احادیث پیامبر (ص) و اعمه معصومین (ع) پرداخت و برخی فضایل معنوی و روحانی نخستین پیشوای شیعیان جهان، حضرت علی (ع) را برای حاضران بیان کرد.
در مراسم ویژه شب قدر مرکز اسلامی انگلیس، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در لندن با ذکر مصائب اهل بیت (ع)، در خصوص ضربت خوردن امیرمومنان علی (ع) به نوحه سرایی پرداختند و حاضران در فضایی آکنده از غم واندوه در مصیبت ضربت خوردن بزرگمرد تاریخ اسلام حضرت علی (ع) گریستند و به سینه زنی پرداختند.
روزه داران و دلدادگان اهل بیت پیامبر اسلام (ص) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در دیگر شهر‌های انگلیس نیز با حضور در مساجد، مراکز اسلامی و تکایا مراسم ویژه شب قدر را به جای آوردند.

نظر شما