شناسهٔ خبر: 65916136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انهدام باند سارقان و مالخران تهران و کشف ۲۰۷ کیلوگرم تریاک در بزرگراه آزادگان

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری یک سارق جیب بر و ۲ نفر از مالخران در محدوده جنوب شهر تهران خبر داد و گفت: در این خصوص از ۱۵ پرونده جیب بری رمزگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز شنبه اظهار کرد: اوایل دی ماه سال جاری در پی وقوع چندین فقره سرقت به شیوه جیب بری در اطراف بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام (ره) و دریافت شکایت شهروندان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی اقدامات میدانی و اطلاعاتی دریافتند؛ فردی به صورت انفرادی در حومه بهشت زهرا و حرم مطهر از غفلت مال باختگان استفاده و با شیوه جیب بری تلفن همراه یا کیف پول آنان را به سرقت می‌برد.

وی اضافه کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره گیری از منابع اطلاعاتی و شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند هویت متهم را کشف کنند و در ادامه مخفیگاه متهم را حوالی صحنه‌های سرقت شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم وی را دستگیر و به پایگاه دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: متهم در بازجویی اولیه منکر حقایق می‌شد، اما در ادامه با توجه به مدارک و مستندات موجود ناگزیر لب به اعتراف گشود و به حدود ۱۸ فقره سرقت به این شیوه اقرار کرد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت گفت: در ادامه کارآگاهان موفق شدند هویت و مخفیگاه ۲ نفر از مالخران را که متهم اموال مسروقه را به آنها می فروخت شناسایی و طی ۲ عملیات غافلگیرانه و منسجم آنان را دستگیر کنند.

وی تاکید کرد: از مخفیگاه متهمان ۶ دستگاه تلفن همراه، کارت ملی و مدارک کشف و توقیف شد و تاکنون ۱۵ نفر از شاکیان توسط کارآگاهان شناسایی شدند.

انهدام باند سارقان و مالخران تهران و کشف ۲۰۷ کیلوگرم تریاک در بزرگراه آزادگان

دستگیری سارق مغازه و فروشگاه های پوشاک

سرکلانتر هشتم پلیس پلیس پیشگیری پایتخت نیز در خبری از دستگیری سارق واحدهای صنفی پوشاک خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی گفت: دهم فروردین ماه عوامل انتظامی کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در حال گشت زنی در محدوده خیابان کارگر تهران بودند که به فردی که بار نامتعارفی را با خود حمل می کرده مشکوک شدند.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن ماموران پلیس، متهم متوجه حضور ماموران شده و بار خود را رها و اقدام به فرار می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز اظهار کرد: ماموران پلیس فورا دستور ایست را صادر و با تعقیب متهم پس از طی مسافتی کوتاه متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی بار نامتعارف متهم مواردی از جمله ۱۸ عدد تی شرت، یک دست ست دخترانه، سه عدد بافت، یک عدد شلوار کتان، پنج عدد بلوز آستین بلند و سه عدد لباس زیر که همگی مسروقه بودند، کشف و همچنین در بازرسی بدنی از سارق، دو قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از مغازه‌های پوشاک و البسه و چندین فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد و در ادامه متهم تحویل مراجع قضایی شد لذا به شهروندان علی الخصوص مغازه داران توصیه می‌شود فروشگاه‌ها و انبارهای خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته، دزدگیر مجهز کنند.

انهدام باند سارقان و مالخران تهران و کشف ۲۰۷ کیلوگرم تریاک در بزرگراه آزادگان

دستگیری سارقان حرفه ای موتورسیکلت

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری سارقان حرفه ای موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ محمدرضا موسوی اظهار کرد: دهم فروردین ماه، طی گشت زنی های طراحی شده ویژه ایام تعطیلات نوروز، ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر (عج) در محدوده خیابان نجات در حال گشت‌زنی بودند که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی با پلاک انتظامی مخدوش مشکوک شدند.

وی افزود: همین سرنخ کافی بود تا ماموران دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: متهمان به محض مشاهده ماموران از محل متواری و موفق شدند در طی یک عملیات تعقیب و گریز و با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه را متوقف و هر ۲ موتور سوار را دستگیر کنند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: درنتیجه استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت سرقتی بوده و متهمان به همراه موتورسیکلت به سرقت رفته به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر منتقل شدند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات ابتدایی متهمان به صراحت به جرم خود اعتراف کرده و به چندین فقره سرقت مشابه نیز معترف شدند.

انهدام باند سارقان و مالخران تهران و کشف ۲۰۷ کیلوگرم تریاک در بزرگراه آزادگان

دستگیری سارقان حرفه ای محتویات خودرو

در همین راستا، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات خودرو در گشت زنی های انتظامی خبرداد و گفت: متهمان به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: دهم فروردین ماه ماموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه در محدوده خیابان شاه آبادی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پیکان وانت با ۲ سرنشین که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند، متوجه شدند و همچنین مشاهده کردند پلاک خودرو به طرز ماهرانه ای مخدوش شده در نتیجه ماموران دستور ایست وسیله نقلیه را صادر کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بی درنگ به طرز خطرناکی از محل متواری شدند و به هشدارهای پلیس اعتنایی نکردند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز افزود: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار به تعقیب سارقان ادامه داده و پس از طی مسافتی نهایتا موفق شدند خودرو را متوقف و هر ۲ متهم را دستگیر کنند.

سرهنگ قاسم پور تاکید کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و ۱۵ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند.

از کامیون باری ۲۰۷ کیلوگرم تریاک کشف شد

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ نیز از کشف ۲۰۷ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی مواد افیونی طی عملیات انتظامی در بزرگراه آزادگان خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور اعلام کرد: با انجام رصد و پایش و پیگیری‌های شبانه روزی و فعال سازی گشت‌های گشتهای آشکار و پنهان پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محورها و بزرگراه های منتهی به پایتخت ماموران این پلیس به یک دستگاه کامیون باری با ۲ سرنشین در حوالی بزرگراه آزادگان تهران مشکوک و با استفاده از گشت آشکار نسبت به صدور دستور ایست و توقف اقدام کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: ماموران با اجرای طرح مهار، کامیون را متوقف و با دستگیری راننده و سرنشین خودرو، محموله کامیون را مورد بررسی قرار دادند.

وی تاکید کرد: با توقف خودرو در بازرسی دقیق از قسمت بار آن ۲۰۷ کیلو گرم تریاک که در بسته بندی های مختلف در بار سبزیجات جاسازی شده بود، کشف شد.

نظر شما