شناسهٔ خبر: 65914708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی در سالروز شهادت حضرت علی(ع)

بر اساس مصوبه هیئت دولت و طبق رسم هر سال، موزه‌ها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شش روز در سال تعطیل است که یکی از آن روزها، سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی، بر اساس مصوبه هیئت دولت و طبق رسم هر سال، موزه‌ها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شش روز در سال تعطیل هستند که یکی از آن روزها، سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) است.

بر این اساس دوشنبه، سیزدهم فروردین مصادف با بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان تمام این اماکن فرهنگی و تاریخی تعطیل است.

روز تاسوعا و عاشورای حسینی، سالروز شهادت امام صادق (ع)، چهاردهم خرداد و سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) از روزهای دیگری هستند که موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه هر سال تعطیل است.

این ابنیه و اماکن فرهنگی‌تاریخی، از روز سه‌شنبه، چهاردهم فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند و به دلیل هم‌زمانی با شب قدر، تا ساعت ۱۷ باز هستند.

فردای شب قدر، ساعت فعالیت موزه‌ها، پایگاه‌ها و ابنیه تاریخی از ۱۰ صبح خواهد بود؛ بازدیدکنندگان و گردشگران برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن در فضای مجازی مراجعه کنند.

نظر شما