شناسهٔ خبر: 65908490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می‌دهد؛

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

تهران_ایرنا_ دولت سیزدهم ماه ها قبل از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور اتخاذ کرد و رئیس جمهور در نشست با جمعی از فعالان سیاسی و سران احزاب تاکید کرد که حضور سلایق مختلف در مجلس نگران‌کننده نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله های آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده اند.

سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سالهای دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی است.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

یکم

تصویب ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان گلستان

معاون اجرایی رییس‌جمهور از تصویب بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان گلستان خبر داد و اعلام کرد: ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی استان طی روز گذشته و امروز در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

هشدار محسن رضایی به روسیه؛ جزایر ۳گانه، شبه جزیره کریمه نیست

دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا با تاکید بر اینکه مداخلات غیر دوستانه روسیه در رابطه با تمامیت ارضی ایران نباید تکرار شود، اظهار داشت: جزایر ۳گانه، شبه جزیره کریمه نیست.

امام‌جمعه اهل سنت: رئیسی تنها رییس جمهوری است که به مراوه تپه محروم سفر کرد

امام جمعه اهل سنت مراوه‌تپه در آیین استقبال از رییس جمهور گفت: آیت الله رییسی تنها رییس جمهوری است که در تاریخ مراوه‌تپه به این شهرستان آمد تا مشکلات محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین نقطه گلستان را از نزدیک ببیند.

بازدید هوایی رییس جمهور از سد چایلی مراوه‌تپه

آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور در دومین روز سفر به استان گلستان با بالگرد از سد در حال ساخت چایلی شهرستان مراوه‌تپه بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در مراوه‌تپه: اولویت دولت رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم است

رییس جمهور با تاکید بر این که اولویت دولت رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم است، گفت که هویت دینی و ملی، یک سرمایه‌ بزرگ برای مردم ایران است و باید حفظ شود. باید تلاش کنیم این فرهنگ همچنان اصیل باقی بماند و مورد هجوم و آسیب قرار نگیرد. هدف دشمن و غربی‌ها، حمله به فرهنگ‌ها و خرده‌ فرهنگ‌هاست.

رئیسی: فیبرنوری زیرساخت‌ مهم هوشمندی سازی است/اقدام وزارت ارتباطات در این زمینه ستودنی است

رییس جمهور گفت: معرفی گلستان به‌عنوان اولین استان برخوردار از پوشش کامل شبکه ملی فیبرنوری خبر خوبی است. امروز زیرساخت اینترنتی فیبرنوری در همه شهرها و روستاها قابل بهره‌برداری است و امیدواریم این اقدام در استان ‌های دیگر نیز با قوت ادامه یابد.

دوم

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

جزئیات اولین گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و مصر

رئیس جمهور با بیان اینکه برخورداری از مبانی اعتقادی مشترک باعث رابطه قلبی میان دو ملت ایران و مصر شده که زمینه مساعدی برای تعمیق روابط فیمابین است، گفت: طبق نظر امام خمینی (ره) سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر ارتقای عزت مسلمین و وحدت شیعه و سنی بوده و در همین راستا همواره اعلام کردیم که احقاق حقوق ملت فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

کنفرانس بین المللی تهران در خصوص فلسطین

کنفرانس بین المللی تهران درباره فلسطین، با محوریت بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه و همچنین راهکارهای توقف فوری این جنایات؛ عصر شنبه ( ۲ دی ۱۴۰۲) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و جمعی از وزرای خارجه و سفرای کشور های خارجی در سالن حافظیه مجموعه سعدآباد برگزار شد.

رئیسی: دست آمریکا و غرب رو شد؛ آنها یک طرف‌ جنگ غزه هستند

رئیس‌جمهور گفت: در جریان غزه دست آمریکا و بسیاری از غربی‌ها رو شد؛ آنها نه طرف صلح بلکه یکی از طرف‌های جنگ هستند؛ هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل برای آتش بس پیشنهاد شد را وتو کرد و تمام امکانات تسلیحاتی و مالی و امنیتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

سوم

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

دو خبر مهم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از افتتاح نخستین خط تولید سی‌تی‌اسکن پیشرفته در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد ایران به جمع صادرکنندگان دستگاه ونتیلاتور تنفسی توربوفن پیوسته است.

تحقق وعده رییس جمهور به مردم مراوه‌تپه در کمتر از ۲۴ ساعت

تقاضای مردم مراوه‌تپه برای دریافت آمبولانس از رییس جمهور خیلی زود و در کمتر از ۲۴ ساعت برآورده شد و با دستور وزارت بهداشت یک دستگاه آمبولانس به تنها بیمارستان شهرستان مرزی مراوه‌تپه واگذار شد.

درخواست تامین ارز خودروسازان مونتاژی از سامانه نیما

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از تامین ارز خودروهای مونتاژی از محل سامانه نیما به دلیل محدودیت‌های مربوط به ارز حاصل از صادرات اشخاص خبر داد.

وزیرکشور: مشارکت و انتخابات یک نقطه جدید برای تحول است

وزیر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر تحقق تحول با حضور در انتخابات تاکید کرد: مشارکت و انتخابات می تواند یک نقطه جدید برای تحول باشد.

افزایش ۴ برابری حقوق سربازان از سوی دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: دولت سیزدهم حقوق سربازان را از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون ۸۰۰ هزار تومان افزایش داده است.

در پیامی به پاپ مطرح کرد؛

رئیسی: امیدوارم در آستانه سال جدید میلادی شاهد توقف فوری کشتار مردم غزه باشیم

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که در آستانه سال جدید میلادی، شاهد اقدام فوری جامعه جهانی و تمامی انسان‌های پاک سیرت در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم و بتوانیم با تمسک و استعانت از آیین پر مهر انبیاء الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح (ع)، بر چالش‌های متعدد بشری فائق آمده و گام‌های موثری در مسیر رشد و اعتلای ملت‌هایمان برداریم.

چهارم

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

با تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی؛

رئیس‌جمهور: رژیم صهیونیستی قطعا تاوان جنایت دمشق را خواهد داد

رئیس‌جمهور با تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی، تاکید کرد: بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

نظارت ستادی رئیس جمهور بر وزارت نیرو/ آغاز ساخت ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی

رئیس جمهور در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» در چهاردهمین مقصد خود، به وزارت نیرو رفت.

مشکل سدسازی، انحراف رودخانه و ریزگردها با همکاری کشورهای منطقه حل شود

وزیر کشور گفت: سه مشکل عمده سدسازی، انحراف رودخانه های مرزی و ریزگردها که مخاطرات طبیعی آن بر کل کشورهای منطقه اثرگذار است باید با همکاری همه کشورهای منطقه رفع شود.

توافقنامه احداث مجموعه ورزشی جدید تهران نهایی شد/مخبر: ورزشگاه جدید تهران باید خاص باشد

معاون اول رئیس جمهور پس از امضاء تفاهم‌نامه همکاری احداث مجموعه بزرگ فرهنگی - ورزشی شهر تهران گفت: منابع مالی برای اجرای این طرح از طریق تهاتر نفت با طرف چینی تامین شده است و در همه مراحل کار از طراحی تا اجرا از ظرفیت شرکت‌های همکار داخلی استفاده می‌شود.

وزیر صمت: همکاری مشترک ملت‌ها، زمینه‌ساز نظم نوین جهانی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، پیوستن به گروه بریکس و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گفت: همکاری مشترک ملت‌های منطقه، زمینه‌ساز شتاب‌بخشی به شکل‌گیری نظم نوین جهانی است.

پنجم

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

رئیس جمهور در سومین جلسه شورای راهبردی فناوری ها و تولیدات دانش بنیان ضمن دستوربه سازمان برنامه و بودجه برای توجه به حمایت مالی از فعالیت های دانش بنیان، گفت:با توجه به اینکه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان ایجاداشتغال، رشد تولید و پیشرفت‌ فناورانه را درپی دارد،هر نوع حمایت مالی و ارائه تسهیلات وتخصیص منابع به فعالیت‌های دانش‌بنیان،سرمایه‌گذاری است.

معاون رییس‌ جمهور: شاخص‌های ارزیابی مدیران باید مُتحول شود

معاون اجرایی رییس‌ جمهور گفت: مدیران نظام باید مومن، کارآمد و در ترازِ انقلاب اسلامی و متناسب با شاخص‌ها و شان شهید رجایی باشند و در دولت سیزدهم بعنوان دولت مردمی و انقلابی مُکلفیم تحول جدی در شاخص‌های ارزیابی مدیران و کارگزاران ایجاد کنیم.

رئیس جمهور به ترکیه سفر می‌کند

معاون وزیر خارجه کشورمان از سفر آیت الله رئیسی به ترکیه در هفته اول ژانویه خبر داد.

هشدار سفیر ایران در سازمان ملل به رژیم اسرائیل برای پاسخ قاطع در پی شهادت سیدرضی موسوی

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در پی شهادت سید رضی موسوی مستشار ارشد نظامی ایران در سوریه، با محکوم کردن "اقدامات شنیع و بزدلانه رژیم اسرائیل" اعلام کرد: ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع در زمان مناسبی که لازم بداند، محفوظ می دارد.

واکنش وزیر اطلاعات به شهادت «سید رضی» توسط تروریستهای صهیونیست

وزیر اطلاعات درپی شهادت سردار مجاهد سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی توسط رژیم تروریستی صهیونیست، تاکید کرد: این جنایت به نوبه‌ خود پیامد سنگین دیگری برای رژیم جنایت‌کار خواهد داشت.

وحیدی: غیرواقعی خواندن انتخابات، تهمت بزرگ و بازی در زمین دشمن است

وزیر کشور، انتخابات در ایران را به هیچ وجه تاکتیکی ندانست و با اشاره به گردش مدیریت بر اساس انتخابات که با حضور سلایق مختلف برگزار می‌شود، تأکید کرد: ادعای غیرواقعی بودن انتخابات، تهمت بزرگ و بازی در زمین دشمن است.

از سوی شورای‌ انقلاب فرهنگی؛

تصمیم‌گیری درباره داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور به دانشگاه‌ها تفویض شد

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بررسی وضعیت داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور مقرر کرد برای رفع اختلاف برداشت‌ها در این زمینه، احکام دیوان عدالت اداری درباره این افراد به تناسب تحصیلشان در هر یک از دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و نیز دانشگاه آزاد، به هیأت‌های عالی تجدیدنظر این دانشگاه‌ها ارجاع شود.

دستور رئیس‌جمهور برای حل فوری مشکلات کارکنان بیمارستان علوی گلستان

رئیس‌جمهور۳ دی‌ماه در سفر به شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه استان گلستان، از بیمارستان علوی بازدید کرد و ضمن شنیدن مشکلات کادر درمان و پرستاران، دستور داد تا مدت ۴۸ ساعت کمبودهای مربوط به نیروی انسانی، لجستیک و دیگر مسائل این بیمارستان برطرف شود.

ششم

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

بررسی راهکارهای رفع ناترازی انرژی در شورای‌ اقتصادی سران قوا

یکصد و پنجمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست رئیس‌جمهور با موضوع تدبیر درباره راهکارهای رفع ناترازی در حوزه انرژی برگزار شد.

تشکیل ۷ کمیته برای همکاری تهران و بغداد/ مخبر: متعهد به حفظ تمامیت ارضی عراق هستیم

معاون اول رئیس‌جمهور، ارتباطات تهران-بغداد را در بهترین و بالاترین سطوح خود دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد و علاقه‌مند نسبت به امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق می‌داند.

آغاز بررسی تعرفه‌های پزشکی سال آینده/۷هزار تخت بیمارستانی در آستانه بهره‌برداری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعیین تعرفه سال آینده در شورای عالی بیمه کشور در دست بررسی است که پس از نهایی شدن برای تصویب به هیات دولت ارسال می‌شود.

حسینی: دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت پیشنهادی برای تعطیلی شنبه‌ها نداشته است.

توضیحات سخنگوی دولت درباره داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور

سخنگوی دولت گفت: دربحث متقلبان کنکور هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد زیرا این‌ خلاف حقوق سایر داوطلبان و مردم است.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بندر چابهار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بندر شهید بهشتی چابهار، گفت: اتصال به ریل چابهار به زاهدان، یونسی و سرخس، ارزش راهبردی این بندر را افزایش خواهد داد.

وزیر فرهنگ: سمفونی حاج قاسم هفته آینده رونمایی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سمفونی حاج قاسم در هفته آینده خبر داد و گفت: ما به وعده‌ای که به همه علاقمندان حوزه موسیقی داده بودیم که برای چنین مناسبت‌هایی با تولیدات فاخر، ملی و مذهبی بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراه کنیم جامه عمل پوشاندیم.

هفتم

تهیه سند تحول دولت مردمی با حدود ۳۷ موضوع/ دولت سیزدهم تنها دولت دارای سندِ بعد از انقلاب

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت یک سند پایین‌دستی به نام سند تحول دولت مردمی تهیه شده است، تصریح کرد: بعد از انقلاب تنها دولتی هستیم که سند دارد؛ نزدیک به ۳۷ موضوع از مسائل مهم کشوری را در این سند بررسی کرده‌ایم و راهکار ارائه داده‌یم.

هشتم

جزئیات ضربه وزارت اطلاعات به شبکه خرابکاری موساد/ ۴ نفر از عوامل امروز اعدام شدند

چهار نفر از از عوامل تیم خرابکاری، تحت هدایت افسران سرویس موساد به دار مجازات آویخته شدند.

نهم

رئیس جمهور: بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند، فوری تعیین تکلیف شوند

رئیس جمهور گفت: چند بانک و موسسه مالی در کشور وجود دارند که از بانک مرکزی اضافه‌برداشت دارند؛ پرونده این‌ها سریعا تعیین تکلیف شود.

علم‌الهدی: زن باید به موقعیت اصلی خود باز گردد

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه باید به جایگاه زن توجه ویژه داشت، گفت: زن باید به موقعیت اصلی یعنی رهبری اجتماع برگردد و در نقش مادری، همسری، معلمی و سیاستمداری فعالیت داشته باشد.

دهم

شاهچراغی: شرایط رقابت و مشارکت برای انتخابات اسفند ماه فراهم است

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شرایط رقابت و مشارکت برای انتخابات ۱۱ اسفند امسال فراهم است و این در حالیست که دشمنان در مقابل صلابت و ایستادگی ملت ایران به نیرنگ های امنیتی و سیاسی روی آورده اند.

گزارش مخبر به رئیس‌جمهور درباره بازار برنج/ رشد آمار اشتغال‌ و کاهش بیکاری در کشور

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی به بازار برنج و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه از کاهش نرخ بیکاری و بهبود بازار کار گزارشی را ارائه کردند.

یازدهم

دیدار آیت‌الله رئیسی با ۵۰ نفر از سران احزاب و گروه‌های سیاسی

رئیس جمهور شامگاه دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ به مدت ۱۵۰ دقیقه میزبان ۵۰ نفر از دبیرکل احزاب، روسای ائتلاف‌های سیاسی و فعالان سیاسی مستقل، اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدال و غیره بود.

نشستی صریح و جدی برگزار شد که اکثر ۲۵ سخنران جلسه بر اهمیت و تأثیر آن در برگزاری انتخابات پرشور تأکید کردند.

در نشست مشترک استانداران؛

رئیس‌جمهور: دولت از هیچ نامزد یا لیستی حمایت نمی‌کند

رئیس جمهور گفت: مجموعه دولت در انتخابات پیش‌رو نامزد یا لیست انتخاباتی نخواهد داشت و از هیچ نامزد و لیستی هم حمایت نخواهد کرد.

ناوشکن البرز وارد دریای سرخ شد

ناوشکن البرز در قالب ناوگروه ۹۴ نیروی دریایی ارتش با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شد.

برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان نهایی شده است

جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و اعلام شد: برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان نهایی شده است.

احیای ۶۵۰۰ واحد اقتصادی و ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در دولت سیزدهم

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه و ۶۵۰۰ واحد کوچک، متوسط و بزرگ احیا و ۱۴۵ هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شد.

نشست مشترک هیأت دولت با استانداران در وزارت کشور

نشست مشترک اعضای هیأت دولت با استانداران سراسر کشور به ریاست رئیس جمهور، در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

دوازدهم

آیت‌الله رئیسی حضور سلایق مختلف در مجلس را نگران‌کننده نمی‌داند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در تشریح نشست فعالان حزبی با رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی تاکید دارد که حضور سلایق مختلف در مجلس نگران‌کننده نیست.

رئیس جمهور: دولت سیزدهم سعه صدر بالایی در برابر انتقادات داشته است

رئیس جمهور طرح انتقاد در جامعه را باعث رشد و کمال دانست و با بیان اینکه این دولت برخلاف برخی دیگر که ادعای مدارا داشته‌اند، سعه صدر بالایی در برابر انتقادات داشته است، تصریح کرد: از طرح انتقادات، نظرات و دیدگاه‌های مختلف و متنوع استقبال می‌کنیم، اما طرح انتقادات باید نتیجه عینی برای مردم و جامعه داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات و واردات هوشمندانه بازار خودرو را تنظیم می‌کند/لزوم حمایت از تولید داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات و واردات هوشمندانه در کنار تولید بازار خودرو را تنظیم می‌کند، گفت: باید واردات منطقی باشد و همزمان تولید نیز مورد حمایت قرار گیرد.

بیکاری پاییز به نرخ ۷.۶ درصدی رسید/اعلام نرخ تضمینی گندم تا پایان هفته بعد

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۲ به ۷.۶ درصد رسیده است، گفت: این عدد کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در دو دهه اخیر اقتصاد ایران است.

سیزدهم

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

در پی جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان؛

دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان و با تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان عزیز و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این اقدام کور تروریستی، فردا (پنجشنبه) را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

رئیس جمهور در پی حادثه تروریستی کرمان سفر خود به ترکیه را لغو کرد

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از تغییر برنامه سفر آیت‌ الله رئیسی به ترکیه در پی حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل در پی حملات تروریستی کرمان

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پی حملات تروریستی در کرمان در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به استفاده از تمامی سازوکارهای موجود برای اطمینان از پاسخگو نمودن مسئولین و همدستان آن‌ها در این اقدام شنیع تروریستی است.

آیت‌الله رئیسی پنجشنبه عازم آنکارا می‌شود

رئیس جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود و به منظور انجام سفر رسمی، صبح پنجشنبه - ۱۴ دی ماه - در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا پایتخت ترکیه می‌شود.

تاکید رئیس جمهور برای خاتمه دادن به مشکلات دریافت تسهیلات ازدواج

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی که این هفته برگزار شد، رئیس جمهور به خاتمه دادن به صف مردم برای دریافت وام ازدواج تاکید کرد.

منصوری: بیش از ۳۰ همت پروژه عمرانی و اقتصادی در زنجان به بهره برداری می‌رسد

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۳۰ همت پروژه عمرانی و اقتصادی در استان زنجان به بهره برداری می‌رسد، گفت: از اقدامات مهم در این سفر آب‌گیری سد بلوبین است که از پروژه‌های مهم و زمین مانده بود، امیدواریم با این حضور و افتتاح پروژه‌ها اتفاق بزرگی درحوزه عمرانی و اقتصادی رخ دهد.

فعال‌سازی ۱۲ گیگابایت اینترنت هدیه رایگان دولت به مردم از امروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زمان انقضای بسته رایگان اینترنت هدیه دولت تا ۱۴ فرودین ماه ۱۴۰۳ است، گفت: مردم برای استفاده از این بسته باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند و زمان ثبت نام تا هفته آینده است.

رئیس جمهور: ترور شهید العاروری نشانه درماندگی صهیونیست‌ها در برابر فلسطین است

رئیس جمهور با تبریک و تسلیت شهادت نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان وی اظهار داشت: بدون شک این جنایت تروریستی رژیم موقت صهیونیستی نشانه آشکاری از درماندگی و شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در عملیات تاریخی طوفان الاقصی و مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری در سه ماه گذشته در برابر ماشین کشتار رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیرکشور: عمده شهدای اقدام تروریستی کرمان در اثر انفجار دوم بود/ اوضاع کرمان تحت کنترل است

رئیس شورای امنیت کشور گفت: حادثه تروریستی کرمان ساعت ۳ بعد از ظهر اتفاق افتاد و زمانی که سایر زائران به کمک مصدومان می آیند انفجار دوم حوالی ساعت ۳:۲۰ دقیقه رخ می‌دهد وعمده شهدا و مصدومین در انفجار دوم دچارحادثه شده اند.

چهاردهم

مخبر از مجروحان انفجارهای تروریستی کرمان عیادت کرد

معاون اول رییس جمهور امروز(پنجشنبه) با همراهی استاندار کرمان و حجت الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان از مجروحان حادثه تروریستی بستری در بیمارستان باهنر عیادت کرد.

مخبر: تروریست‌ها و حامیانشان منتظر برخورد سنگین و سخت باشند

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور گفت: به طور قطع تروریست‌ها و حامیانشان منتظر یک برخورد سنگین و سخت توسط سربازان خود شهید سلیمانی باشند که انجام خواهند داد.

بررسی حادثه کرمان در نشست فوق العاده شورای امنیت کشور با ۳ دستور کار ویژه

شورای‌عالی امنیت ملی در پی حادثه تروریستی روز گذشته در مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، صبح امروز تشکیل جلسه داد و تصمیماتی در رابطه با تسریع در شناسایی و مجازات آمران و عاملان این رخداد اتخاذ کرد.

پانزدهم

افشاگری رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از ادعاهای رد صلاحیت برخی نمایندگان

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، ادعای یک وبسایت خبری در خصوص رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان به دلیل انتقاد از دولت را تکذیب کرد.

دستگیری عاملان حادثه تروریستی کرمان در ۵ استان/ هر دو عملیات انتحاری بود

معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور گفت: در حادثه تروریستی کرمان افراد مختلفی را سربازان گمنام امام زمان در ۵ شهر و ۵ استان دستگیر کرده اند که این عوامل پشتیبان و مرتبط با این حادثه هستند که در ساعات آینده گزارش مشروح آن توسط دستگاه های امنیتی اعلام می شود.

بازداشت برخی عوامل مرتبط با انفجارهای تروریستی کرمان

وزیر کشور گفت: سیستم های اطلاعاتی کشورمان با توانمندی لازم، سرنخ های بسیار خوبی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان پیدا کردند و بخشی از کسانی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شدند.

شانزدهم

معاون رئیس جمهور: لایحه حجاب و عفاف را قوه قضائیه داد/ دولت نمی‌تواند لایحه قضائی بدهد

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: لایحه حجاب و عفاف از قوه قضائیه به دولت ارسال شد و بر اساس قانون، وقتی لوایح قضایی از قوه قضائیه به دولت ارسال می شود، نمی‌توانیم شاکله آن را تغییر دهیم.

سفر یک روزه و سرمایه گذاری هزاران میلیاردی برای رونق تولید و اشتغال

دولت در راستای تعهد خود به مردم در دوازدهمین مقصد دور دوم سفر های استانی به زنجان سفر کرد، سفری که سرمایه گذاری های چند هزار میلیاردی را در حوزه های صنعتی و عمرانی در دل خود گنجاند و در این سفر در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون شهری به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدعی‌العموم به اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور ورود کند

نماینده مردم تبریز در مجلس ادعای دخالت در ردصلاحیت یک داوطلب انتخابات را مصداق بارز نشر اکاذیب دانست و از دستگاه قضا خواست به عنوان مدعی العموم به موضوع اتهام زنی و شایعه‌پراکنی علیه رئیس‌جمهور ورود کند و موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

ادعای دستور مخبر درباره قیمت خودرو تکذیب شد

معاون اول رئیس‌جمهور درباره قیمت ‎خودرو و نحوه فروش آن تاکنون هیچ مصوبه، ابلاغیه و دستوری نداشته است.

۱۱۹ مصوبه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ره‌آورد سفر دوم رییس جمهور به زنجان

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان ۱۱۹ مصوبه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای این استان به همراه داشت.

هفدهم

جزئیات ۵ اقدام مهم وزارت کشور برای تسهیل فرایند اخذ رای

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، با بیان اینکه حوزه‌های دارای تعدد کرسی برگزاری الکترونیکی انتخابات به شورای نگهبان معرفی شده است، گفت: با اعلام نظر شورا طی هفته جاری، وزارت کشور در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کند.

گزارش امیرعبداللهیان از وضعیت غزه/دستور رئیسی برای خانواده شهدای کرمان

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت بر اهمیت رسیدگی فوری و جدی مسئولان مربوطه به امور خانواده شهدای جنایت تروریستی کرمان تاکید و وزیر امور خارجه هم گزارشی از آخرین تحولات غزه ارائه کرد.

گزارش لطیفی از روند جذب کارکنان دولت؛ صدور ۷۸۹۰۱ مجوز استخدامی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از برگزاری ۳ آزمون فراگیر و ۸ آزمون اختصاصی برای جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی و صدور ۷۸ هزار و ۹۰۱ مجوز استخدامی خبر داد.

ماموریت وزارت نیرو برای مدیریت منابع و نظارت بر نحوه مصرف آب

معاون اول رییس‌جمهور گفت: وزارت نیرو باید با توجه به میزان اندک بارش‌ها، ‌مدیریت منابع آب و نظارت بر نحوه مصرف در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی را به عنوان یک مأموریت مهم در دستور کار داشته باشد.

بازی با افکار عمومی به سبک منتقدان/ پشت پرده ادعاهای بدون سند علیه دولت چیست؟

همزمان با اعلام نتایج احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم برخی از چهره هایی که صلاحیت آنها احراز نشده در فرافکنی آشکار، انتقاد از دولت را بهانه رد صلاحیت خود اعلام کرده‌اند، ادعایی که با سیاق شورای نگهبان و خواست دولت سیزدهم همخوانی ندارد.

هجدهم

۳۴ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد

بر اساس گزارش عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ۳۵ هزار میلیارد تومان ارزش تسهیلات پرداخت شده و تعداد ۳۴ هزار طرح با هزینه سرانه ایجاد اشتغال ۲۱۴ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

چرخش‌های تحول‌آفرین در صنعت دانش‌بنیان/ از صادرات ربات تا پهپاد

دولت سیزدهم با تغییر نگرش و ایجاد تحول و با اعمال برخی بازنگری‌ها و تصویب آئین نامه‌ها در جهت تسهیل و بهبود نظام ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته موفق عمل کند به گونه ای که تعداد این شرکت‌ها در ابتدای دولت سیزدهم ۵هزار شرکت بوده به ۱۰ هزار شرکت رسیده؛ یعنی دوبرابر افزایش داشته است.

نوزدهم

آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به زودی ابلاغ می‌شود

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودروهای نو و دست دوم گفت: آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود.

ماموریت دولت به سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا

معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها بر لزوم اجرای برنامه ها و اقدامات موثر در جهت کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و به سازمان محیط زیست ماموریت داد تا برنامه های اصلاحی دستگاه های اجرایی در راستای کاهش آلودگی هوا را احصاء و به آنها ابلاغ کند و با زمانبندی مشخص در دستور کار دستگاه ها قرار دهد.

اسلامی: پنج پیام رسان داخلی برای تبلیغات نامزدها تعیین شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: پنج پیام رسان گپ، سروش، بله، ایتا و آی‌گپ موظف شدند در هر حوزه انتخابیه، یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند.

خاندوزی: اجرای طرح نان، مصرف روزانه آرد را کاهش داد

وزیر اقتصاد اجرای طرح نان را عامل کاهش مصرف آرد خبازی و نیز کاهش دور ریز و هدررفت و فرار آرد یارانه ای عنوان کرد.

اجرای دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت عادلانه حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از آغاز برخی اقدامات برای عدالت بیشتر در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت خبر داد و گفت: برخی از این برنامه‌ها در سال جاری و برخی در سال آینده اجرایی می‌شوند.

بیستم

انتقاد زارع‌پور به ادعای کذب حذف بسته‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته‌های اینترنتی که از سال گذشته وجود داشته حذف نشده است.

ضرغامی: با دستور رئیس‌جمهور مشکلات بیمه ۱۰ هزار فعال صنایع دستی و گردشگری رفع شد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حل و رفع مشکلات بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری به دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این مسئله یک سال بلاتکلیف مانده بود.

حق مأموریت سفرهای خارجی به صورت ریالی پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه مصوبه‌ای برای عادلانه تر کردن نظام پرداخت‌ها و جلوگیری از هزینه‌های اضافی در سفرهای خارجی در هیأت وزیران تصویب شد، گفت: حق مأموریت سفرهای خارجی به صورت ریالی پرداخت می‌شود.

وزیر کشور: هویت انتحاری‌های حادثه کرمان مشخص شد/ کاهش سرقت‌های خُرد

وزیر کشور با بیان اینکه هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان مشخص شده است، گفت: یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است.

دولت سیزدهم بیش از ۱۰۶ پروژه بیمارستانی را تکمیل کرد

معاون رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم تا سالگرد دوسالگی بیش از ۱۰۶ پروژه بیمارستانی را تکمیل کرد و برخی فعالیت‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با دوره مشابه افزایش ۳ برابری داشته است.

برکناری یک معاون وزیر با دستور رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور دستور برکناری معاون یکی از وزارتخانه‌ها را به دلیل استخدام خارج از ضابطه برخی افراد، صادر کرد.

بیست و یکم

ضرورت نقش آفرینی «صندوق توسعه ملی» در تامین مالی کلان پروژه‌های مسکن

در جلسه کارگروه تامین مالی شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر صندوق توسعه در تامین مالی کلان پروژه‌های مسکن، مکلف شدن دستگاه‌های اجرایی به تسویه مطالبات بانک مسکن با هدف افزایش توان این بانک برای تامین مالی مسکن‌سازی تاکید شد.

رئیس جمهور: پرداخت تسهیلات «اشتغال، ازدواج و مسکن» از اولویت‌های مهم دولت است

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اشتغال با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال، ازدواج و مسکن از اولویت‌های مهم دولت در ارائه خدمات بانکی به مردم است، بر ضرورت اجرای مجدانه این تکلیف قانونی از سوی بانک‌ها تاکید کرد.

بیست و سوم

جلسه رئیس‌جمهور با وزرا و معاونین اقتصادی برای« استمرار رشد تولید»

رئیس جمهور در نشستی با گروه وزرا و معاونین اقتصادی دولت، ضمن ارزیابی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی، مقرر کردند برای استمرار ارتقا و رشد تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی تدابیر و هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

وحیدی: باید مشارکت مردم در انتخابات تسهیل شود/ استانداران بسترها را فراهم کنند

وزیر کشور با تاکید بر تلاش دشمن برای حداقلی کردن مشارکت مردم در انتخابات، گفت: ما باید مشارکت مردم را تسهیل کنیم،رقابت فقط نباید روی افراد باشد بلکه باید روی برنامه‌ها رقابت کنیم.

رئیس جمهور قانون حمایت از گزارشگران فساد را ابلاغ کرد

رئیس جمهور قانون حمایت از گزارشگران فساد را برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

بیست و چهارم

نظارت بر بازار با دستور رئیس‌جمهور به سازمان حمایت تفویض شد

وزیر دادگستری خبر داد: حسب دستور رئیس جمهور برای متمرکز شدن نظارت و بازرسی در قیمت کالاها، مسئولیت به طور کامل به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تفویض شد. این سازمان علاوه بر مسئولیت قیمت گذاری، مسئولیت نظارت و بازرسی دارد و اگر تخلفی کشف کرد باید به سازمان تعزیرات گزارش دهد.

آیین‌نامه واردات خودروهای نو ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه واردات خودروهای نو مصوب هیأت وزیران را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

واکنش معاون رئیسی به اتهامات علیه دولت

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: برخی گفتند که دولت برای رد صلاحیت منتقدان خود اقداماتی انجام داده، در حالی که بسیاری از منتقدان حتی کسانی که در استیضاح وزیر شرکت کردند همه تایید صلاحیت شده‌اند.

بیست و پنجم

رئیسی:اجازه لانه‌گزینی به فساد رانمی‌دهیم

رئیس جمهور گفت: هر مورد از کشف فساد و ناهنجاری در دولت یا مجموعه دستگاه‌ها بوده را خود مدیران و مسئولان دولت کشف، پیگیری و به آن رسیدگی کرده‌اند، مردم بدانند به هیچ عنوان در هیچ جایگاهی اجازه نخواهیم داد فساد لانه‌گزینی کند.

سود بازرگانی واردات خودروهای برقی یک درصد تعیین شد

معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص تعیین سود بازرگانی واردات خودروهای برقی را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

بیست و ششم

دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد/ مرزها واسطه‌ای مهم برای توسعه تجارت

وزیر کشور از اجرای طرح‌های مهم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: آب موضوع اصلی و همیشگی این استان بوده که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

سخنگوی اقتصادی دولت: ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شد/ کاهش نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی به ۴۱.۵ واحد درصد رسیده است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۷۰۵ هزار شغل جدید در پاییز امسال ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافته و ۶ دهم واحد درصد نسبت به پاییز سال قبل کاهش داشته است و در ۷ استان کشور همچنان شاهد نرخ بیکاری ۲ رقمی هستیم.

بیست و هفتم

وزیر کشور: تزریق ناامیدی به نفع توسعه و امنیت کشور نیست

وزیر کشور تزریق ناامیدی به جامعه را سم مهلک برشمرد و آنرا به نفع توسعه و امنیت کشور ندانست و تاکید کرد: علت تلاش دشمن برای از بین بردن امید در دل جوانان همین است.

تورم ِدولت روحانی به روایت آمارِ اعلامی بانک مرکزی همتی

در حالی که روحانی در سخنرانی اخیر خود گفته بود که تورم در دولت ما یک درصد هم جابه‌جا نشد اما آمار اعلامی بانک مرکزی منتسب به همان دولت نشان می‌دهد که قریب به ۴ سال تورم بالای بیش از ۳۰ درصد در دولت گذشته، سفره‌های مردم را کوچک‌تر کرد.

جبلی: تلوبیون یک صفحه به همه نامزدهای انتخابات اختصاص می‌دهد

رئیس صدا و سیما گفت: غیر از برنامه‌های تلویزیونی که برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفته شده، تلوبیون هم یک صفحه به همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص خواهد داد.

بذرپاش: سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راه‌اندازی شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از موجر و مستاجر با هدف تنظیم قرارداد راه‌اندازی شده که تاکنون حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شده است.

خلجی: پرونده مظنون اصلی سرقت فرش‌های سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به وضعیت پرونده دزدیده شدن فرشهای کاخ‌ سعد آباد، گفت: با توجه به شرایط خاص مظنون اصلی، پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد.

اسماعیلی: کسانی که برای عمره مفرده وجه واریز کرده‌اند می‌توانند پول خود را پس بگیرند+فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازگشت وجه حجاج عمره مفرده گفت: دیروز سازمان حج اعلام کرده کسانی که بخواهند، پول به آنها برمی‌گردد و هیچ مشکلی وجود ندارد. هماهنگی ها لازم در این زمینه انجام شده است.

یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد تایید صلاحیت شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که برای هر نامزد تایید صلاحیت شده در انتخابات پیش رو، یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.

وزیر کار: تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی حذف نمی‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه نقدی ادامه پیدا خواهد کرد و تحت هیچ شرایطی حذف نمی‌شود.

اسلامی: به آمریکا هم آب سنگین فروختیم/ ایران طبق بند ۳۶ برجام عمل می‌کند

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه گزارش‌های آژانس با برخی بندها مطابقت ندارد اما ایران به بند ۳۶ در برجام عمل می‌کند، گفت: مشتقات آب سنگین به کشورهای مختلف صادر شده و آمریکا هم یکبار آب سنگین خریداری کرده است.

بیست و هشتم

رئیسی: منتظر دستور از تهران نباشید/ مردمی و تحول‌گرا نیستید، بروید

رئیس جمهور در دستوراتی صریح به مدیران شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ضرب الاجل یک ساله برای پایان رکود ۱۸ ساله پروژه سد نم‌رود صادر و تصریح کرد: مدیران برای حل مشکلات مردم منتظر دستور از تهران نباشند و اگر تحول خواه و مردمی نیستند، کنار بروند.

رئیس جمهور: دولت به دنبال اولویت‌بندی حل مشکلات با کمک فرهیختگان است

رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها، مشکلات و سپس حل آن‌ها با کمک مسئولان، فرهیختگان و مردم استان ها است.

رکورد صادرات ۴۰سال گذشته شکسته شد/بازگشت بیش از ۶۵۰۰ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه صادرات اعم از نفتی و غیرنفتی کشور ما رکورد ۴۰ ساله اخیر را زده است، گفت: تا کنون بیش از ۶۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است.

جزئیات ساز و کار آموزش برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی و نظارت و رأی‌دهندگان برای برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه در دستور کار است، گفت: این آموزش از طریق رسانه‌های محلی و شبیه‌سازی در محل‌های برگزاری نماز جمعه، دانشگاه‌ها و اماکن مناسبی که امکان آموزش عمومی و همگانی وجود دارد، انجام می‌شود.

جمشیدی: تروریست‌ها از صهیونیست‌ها ماموریت گرفته‌اند تا تمرکز جبهه مقاومت را به هم بریزند

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: تروریست‌ها از صهیونیست‌ها ماموریت گرفته‌اند تا تمرکز جبهه مقاومت را به هم بریزند.

معاون رییس جمهور: سالانه ۱۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور می شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که سالانه ۱۵ میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی وارد کشور می شود و برای تولید این محصولات باید از ظرفیت استان های شمالی استفاده بیشتری کرد.

اگر عملیات در پاکستان انجام نمی‌شد، فاجعه ای بدتر از راسک و کرمان رخ می‌داد

جمشیدی در پیامی با تاکید بر اینکه عملیات در پاکستان یک اقدام دفاعی پیشدستانه، ضد تروریستی و هدفمند بود، نوشت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشور همسایه عمل به تعهدات امنیتی و برخورد با اینگونه تهدیدها که تحت هدایت سرویس های اسرائیل و انگلیس عمل می کنند بود. ما همچنان آماده تقویت چارچوب همکاری های دو جانبه میان ایران و پاکستان هستیم.

سی ام

دیدار مهم مخبر و گوترش در اوگاندا

مخبر: حق وتو جایگاه سازمان ملل را تضعیف می‌کند

محمد مخبر و آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مهم منطقه ای از جمله وقایع اخیر غزه گفتگو و تبادل نظر کردند.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه آنچه امروز در غزه بر علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد، موجب رنجش همه انسان‌های آزاده و وجدان‌های بیدار شده است، افزود: بمباران وحشیانه و بی‌امان مناطق مسکونی و غیر نظامی، به خاک و خون کشیدن هزاران زن و کودک بیگناه و پس از آن ممانعت از هرگونه امدادرسانی به این منطقه جنایتی است که تاکنون سابقه نداشته است.

انتظار از مجامع بین‌المللی ایفای نقش موثر تر در توقف جنایات است

مخبر در ادامه ضمن قدردانی از مواضع دبیرکل سازمان ملل در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به نگرانی جدی کشورهای منطقه از گسترش دامنه جنگ در صورت عدم توقف جنایتگری صهیونیستها اشاره کرد و افزود: این وقایع تلخ و تاسف بار موجب جریحه دار شدن احساسات ملت‌های جهان شده و امروز انتظار از مجامع بین المللی نقش آفرینی موثر و مشارکت فعال تر برای توقف جنایات در غزه است.

در دی‌ماه ۱۴۰۲ چه گذشت؟/ از تحقق وعده های رئیس جمهور تا حمایت از حضور سلایق مختلف در مجلس

در نشست سران قوا تاکید شد؛

همگرایی دولت و مجلس به منظور تقویت تولید ملی در بودجه ۱۴۰۳

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از ظهر شنبه در نشست مشترک خود که به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد، بر لزوم فراهم کردن زمینه‌های برگزاری انتخابات پرشور در اسفندماه تاکید کرده و راههای پیگیری و تداوم اقدامات امیدبخش از جانب هر ۳ قوه به منظور تحقق این امر را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی راههای تعامل دولت و مجلس در فرآیند تصویب بودجه ۱۴۰۳ با تکیه بر ضرورت تقویت تولید ملی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

نظر شما