شناسهٔ خبر: 65907700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محدودیت بازدید شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد: با هدف خدمت رسانی مطلوب‌تر به مسافران نوروزی حضور و تردد افراد غیرمسافر و غیرساکن در محدوده بافت تاریخی، تا ۱۵ فروردین ماه با محدودیت مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محدودیت بازدید شهروندان یزدی از محدوده بافت تاریخی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رستگاری گفت: با توجه به حضور پرشمار شهروندان عزیز یزدی در مسیر‌های بافت قدیم، خصوصا معابر حد فاصل مسجد جامع و بافت پیرامونی آن، موجب تراکم جمعیت و مسدود شدن برخی کوچه‌ها و ایجاد مشکل در دسترسی مسافران به اقامتگاه‌ها شده و گلایه برخی گردشگران نوروزی را نیز در بر داشته است. 

وی افزود: از طرفی برخی تجمعات شکل گرفته در ساعات پایانی شب، موجب مزاحمت برای میهمانان ساکن در اقامتگاه‌های منطقه گردیده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ️با هدف خدمت رسانی مطلوب‌تر به میهمانان، گردشگران و مسافران عزیز نوروزی و با عنایت به درخواست مکرر کسبه و معتمدین محلی، به موجب مصوبه ستاد خدمات سفر، حضور و تردد افراد غیرمسافر و غیرساکن در محدوده مذکور، از امروز ۱۰ تا ۱۵ فروردین ماه، با محدودیت مواجه خواهد شد. 

وی بیان داشت: از همشهریان محترم صمیمانه تقاضا داریم برای ارائه شایسته فرهنگ میهمان دوستی و میهمان نوازی مردم عزیز یزد و برای بهره مندی بهتر مسافرین و گردشگران نوروزی از ظرفیت‌های شهر تاریخی و میراث جهانی یزد، بازدید خود از مسیر‌های فوق را به پس از تاریخ مذکور موکول نمایند.

رستگاری ادامه داد: بدیهی است عوامل خدوم نیرو‌های انتظامی مشارکت لازم را در راستای ارائه خدمت شایسته‌تر به میهمانان عزیز مبذول داشته و با حضور در محدوده اعلامی، بر اجرای مصوبه فوق نظارت خواهند داشت.

<div id="video-display-embed-code_10952056"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4193430/10952056?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما