شناسهٔ خبر: 65907416 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نمایش اولین و تنهاترین قرآن برگی در دنیا و جهان اسلام

غرفه «قرآن الصادق» در بخش فرهنگ و هنر اسلامی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ابتکاری دیدنی نخستین و تنهاترین قرآن برگی در دنیا و جهان اسلام را در معرض دید بازدیدکنددگان قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در نمایشگاه قرآن که در نیم‌طبقه شبستان مصلی برگزار شده است، اختصاص به بخش فرهنگ و هنر اسلامی دارد.

از جمله مواردی که برای بازدیدکنندگان از این بخش در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قابل توجه خواهد بود، غرفه‌ای است که در آن اثری هنری تحت عنوان «قرآن الصادق» ارائه شده است.

در معرفی این اثر در بدو ورود به غرفه با چنین نوشته‌ای مواجه می‌شویم: «این اثر قرآنی منحصر به فرد اولین و تنهاترین قرآن برگی در دنیا و جهان اسلام است که با قلم و مرکب به خط نستعلیق روی ۱۸۰۰ عدد برگ درخت چنار بوده و شامل ۵۸ عدد تابلو پشت و رو در ابعاد ۱۲۰ در ۷۵ سانتی‌متر است؛ کتابت این اثر قرآنی ۴ سال به طور انجامید، از سال ۹۴ آغاز و در سال ۹۸ به پایان رسید.

نوشتن آیات قرآن روی برگ درخت که حکایت از روح لطیف هنرمند ایرانی دارد که تلاش می‌کند فرهنگ و هنر اصیل اسلامی ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

گفتنی است؛ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

نظر شما