شناسهٔ خبر: 65907400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی بیش از ۷۴ هزار نفر از خدمات بشر دوستانه هلال احمرآذربایجان غربی

تا کنون بیش از ۷۴ هزار نفر از طرح ملی خدمات بشر دوستانه مسافران نوروزی جمیعت هلال احمر آذربایجان غربی بهره‌مند شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نوروز امسال بیست و چهارمین طرح ملی ارائه خدمات بشر دوستانه به مسافران نوروزی توسط جمیعت هلال احمر در آذربایجان غربی  اجرامی شود.

   این طرح با استقرار پایگاه موقت در ورودی شهرها، مناطق حادثه خیز جاده‌ای و اماکن تاریخی استان اجرا می‌شود.

  خدمات راهنمای مسافری، اسکان موقت مسافران، پایش تست فشار خون و قند و فضای دوست دار کودک در این پایگاه‌ها ارائه می‌شود.

  سرخوش معاونت امور جوانان جمیعت هلال احمر استان گفت:  در ۳۵ نقطه استان   پست‌های خدمات بشر دوستانه جمیعت هلال احمر   راه اندازی شده است که در این پایگاه‌ها ۱ هزارو ۲۱۶ نفر از اعضای امور جوانان جمیعت هلال احمر در این پایگاه‌ها مشغول فعالیت هستند که تا کنون به بیش از ۷۴ هزار مسافر نوروزی خدمات مختلف ارائه شده است.

  امسال جمیعت هلال احمر استان در بخش امداد و نجات نیز با آمادگی لازم به مسافران نوروزی خدمات امدادی خود را ارائه می‌دهد.. خلیلی معاون امداد و نجات جمیعت هلال احمر استان گفت: در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی با بکار گیری بیش از ۵ هزار نفربه روز از پرسنل و داوطلب تخصصی و ۲ هزار دستگاه به روز ناوگان خودرویی در حال ارائه خدمات هستیم امسال از توان ۴۹ مرکز عملیاتی در بحث امداد و نجات استفاده بردیم که شامل ۲۰ مرکز پاسخ گویی اضطراری در سطح شهرستان‌ها و ۲۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است.

  اجرای این طرح‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته شروع شده و تا ۱۷ فروردین ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

 

<div id="video-display-embed-code_10952006"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4193415/10952006?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما