شناسهٔ خبر: 65907307 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد

صعود جایگاه ایران در میان خودروسازان جهان/ خودروسازان ایرانی در رتبه 16ام

محبوبه محمدآبادی

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است که یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بود که نسبت به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲ درصدی داشته است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری(OICA) فهرستی از کشورها بر اساس تولید وسایل نقلیه موتوری را ارائه کرده است که شامل اتومبیل‌های سواری، وسایل نقلیه تجاری سبک، مینی‌بوس‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها می باشد.

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است که یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو بود که نسبت به یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو سال قبل از آن، رشد ۱۲ درصدی داشته است و توانسته جایگاه شانزدهم جهان از نظر میزان تولید خودرو در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۹۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه خودرو و در سال قبل از آن ۸۸۰ هزار و ۹۹۸ خودرو بوده است.

صنعت خودروسازی ایران پس از صنعت نفت و گاز سومین صنعت فعال کشور است که ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و چهار درصد نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

کشور چین در این فهرست رتبه اول را با ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۶۶ خودرو از آن خود کرد و بعد از آن ایالات‌متحده با ۱۰ میلیون ۶۱۱ هزار و ۵۵۵ خودرو و اختلاف زیاد با چین، در جایگاه دوم جدول است و ژاپن با ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۴۰ خودرو در جایگاه سوم است.

در جایگاه‌های بعدی قبل از ایران هم کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، جمهوری چک و اندونزی است. بعد از ایران هم اسلواکی، بریتانیا، ایتالیا و مالزی و روسیه هستند.

انتهای پیام

نظر شما