شناسهٔ خبر: 65906840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

توقیف ساعتی ۳۱۰۸ خودروی متخلف در جاده‌های اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز ۳۱۰۸ دستگاه خودروی متخلف به صورت ساعتی توقیف و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا به امروز، با ۱۵۵ هزار و ۴۲۰ تخلف رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان اصفهان برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت ۳۱۰۸ دستگاه خودرو که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز شده بودند، به‌صورت ساعتی توقیف شده و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از معرفی ۶۴۵ راننده متخلف در حوزه حمل بار و مسافر به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معرفی ۴۸۷ راننده متخلف به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بیشترین تخلفات ثبت شده در سیستم پلیس راه استان است.

مولوی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون با ۴۴۴۹۰ فقره تخلف سرعت غیر مجاز و ۴۶۲۷ فقره تخلف سبقت غیر مجاز برخورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۷ درصد افزایش داشت.

وی به برخورد با ۴۵ هزار و ۹۶۵ فقره تخلف نبستن کمربند ایمنی و ۱۰ هزار و ۶۰۵ فقره تخلف استفاده از گوشی تلفن همراه در حین رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بدون هیچ اغماضی با تخلفات حادثه‌ساز برخورد می‌کند و از خودروی رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند یا توقیف ساعتی شده یا بین سه تا ۳۰ روز در پارکینگ متوقف خواهد شد.

نظر شما