شناسهٔ خبر: 65906004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه،جمکران و ۳۰ بقعه شاخص قم

قم - ایرنا- برنامه‌ شب‌های قدر در ۳۰ بقعه شاخص استان قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» و مسجد مقدس جمکران همزمان با فرارسیدن لیالی پرفیض قدر اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قم گفت: مراسم احیای لیالی قدر و سوگواری شهادت امام علی(ع) در 30 بقعه شاخص استان قم تدارک دیده شده است.

برگزاری مراسم احیای قدر در 30 بقعه شاخص قم

اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه،جمکران و ۳۰ بقعه شاخص قم

حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و تدارک گسترده بقاع متبرکه استان برای این شب‌ها اظهار کرد: بر این اساس در 30 بقعه متبرکه شاخص استان، مراسم احیا و سوگواری سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: از جمله‌ این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان شاه سید علی(ع)، احمد(ع) خاکفرج، علی بن جعفر(ع)، موسی مبرقع(ع)، جمال غریب(ع)، جمال‌الدین(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و عبدالله ابیض(ع)، مسجد جامع، امامزادگان زینب خاتون و هاشم(ع) شهرستان کهک، چهار امامزاده و پنج امامزاده(ع) و دیگر بقاع و اماکن مقدسه اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این مراسم شامل محافل قرآنی و سخنرانی اساتید حوزوی است گفت: از دیگر بخش‌های مراسم احیای قدر در حرم‌های مطهر امامزادگان قم می‌توان به قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مرثیه‌سرایی و آیین قرآن بر سر گرفتن اشاره کرد.

او ادامه داد: در جوار بسیاری از بقاع، ایستگاه‌های صلواتی هم برپا می‌شود تا به پذیرایی از شرکت‌کنندگان بپردازد همچنین برخی از بقاع، ضیافت سحری هم برای احیاگران قدر تدارک دیده‌اند.

برنامه شب‌های قدر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س»

اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه،جمکران و ۳۰ بقعه شاخص قم

همچنین مراسم قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و قرآن به سر گذاشتن شب‌های قدر در حرم مطهر بانوی کرامت به ترتیب با حضور عباس حیدرزاده و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در شب نوزدهم، حسن شالبافان و آیت‌الله حسینی خراسانی در شب بیست‌ویکم و مهدی سلحشور و آیت‌الله میرباقری در شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱:۳۰ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر با صدای عباس حیدرزاده آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی سخنرانی و مراسم احیا را برگزار خواهد کرد.

مراسم شب ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر با صدای حسن شالبافان آغاز می‌شود و سخنرانی و آیین احیاء شب قدر نیز توسط آیت‌الله حسینی خراسانی برگزار خواهد شد.

مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز از ساعت ۲۱:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی سلحشور و سخنرانی و مراسم احیا توسط آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری دنبال خواهد شد.

گفتنی است مراسم هر سه شب قدر از شبکه دو سیما و شبکه استانی قم و همچنین شبکه‌های مجازی به‌صورت زنده پخش می‌شود.

برنامه های شب‌های قدر در مسجد مقدس جمکران

اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه،جمکران و ۳۰ بقعه شاخص قم

مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر ساعت ۲۳ جمعه شب، ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۱۹ ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقا میری و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج حسن شالبافان برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، نیز ساعت ۲۳ یکشنبه شب ۱۲ فروردین‌ماه مصادف با دومین شب قدر و شب شهادت امیرالمؤمنین (ع) با سخنرانی حضرت آیت الله میرباقری و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج محمد رضا غلامرضا زاده برگزار می‌شود.

مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، ساعت ۲۳ سه‌شنبه شب ۱۴ فروردین‌ماه مصادف با آخرین شب از لیالی قدر نیز با سخنرانی و مراسم احیای حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدر زاده برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه شرح و تفسیر آیات نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم همراه با اجرای تواشیح توسط گروه نور المهدی و ترتیل خوانی قرآن کریم نیز توسط حاج مهدی فروغی، حاج حسین یزدان پناه و حاج احمد دباغ نیز در شب ۲۳ برگزار می‌شود.

نظر شما