شناسهٔ خبر: 65904903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد:

فعالیت بیش از ۳۰۰۰ پایگاه اورژانس در کشور

مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد: مشاور وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار پایگاه اورژانس در کشور گفت: ستاد خدمات سلامت نوروزی با فرماندهی وزیر بهداشت تشکیل شده است و نظارت دقیق بر امر خدمت‌رسانی در این ایام وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در بازدید از بیمارستان‌های شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون استان یزد افزود: وزیر بهداشت و معاونان وی در طول این ایام از بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می‌کنند. 

وی افزود: خدمت‌رسانی در وزارت بهداشت به‌ویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس‌های پیش بیمارستانی، حوزه درمان و غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. 

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در سطح کشور خاطرنشان کرد: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند. 

پورحسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تیم‌های بهداشتی که نظارت و بازدید مداوم از اماکن، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها را عهده‌دار هستند و همچنین کارکنان بهداشتی مستقر در مرزها که با انجام تست‌های لازم جهت پیشگیری از طغیان و شیوع بیماری‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی کرد. 

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است. از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا امروز، تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است. 

پورحسینی افزود: از ۲۸ اسفند تا کنون، تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به اورژانس‌های کشور داشتیم که ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند و ۵۰۰ هزار نفر هم بستری شدند. همچنین در این مدت ۱۲۳ هزار عمل جراحی در سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور انجام شده است. 

براساس اعلام وبدا، مشاور وزیر بهداشت در پایان وضعیت خدمات‌رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش‌های مسئولان و کادر سلامت این استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما