شناسهٔ خبر: 65904513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال

خظیب جمعه اراک:برای تحقق شعار سال باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک، امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همه به تقوای الهی گفت: احیای شب‌های قدر در مصلی‌ها و مساجد را قدر بدانید و اعمال ابن شب‌ها از جمله دعای جوشن کبیر، افتتاح و قرآن به سرگرفتن را به جا آورید و در این شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) عزاداری‌ها باید حکیمانه و خردمندانه باشد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: شب قدر فرصت خوبی است و تقویت روحی نیز مهم است بنابراین این فرصت‌ها باید طوری باشد که روحیه قوی شود و خود را دقیق‌تر تنظیم کنیم و در خط امیرالمومنین (ع) و قرب الی الله قرار بگیریم.
او گفت: امیرالمونین برای همه اسوه است و اگر مردم آن زمان پیرو امیرالمومنین (ع) بودند امروز با داعش، آل سعود و... گرفتار نبودیم.
امام جمعه اراک افزود: باید در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی، داعش، منافقین و .. خیلی هوشیار باشیم، زیرا انسان حکیم هوشیار است.
آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: روزه برای تقویت اراده است و انسان‌های بااراده مصمم هستند و پس از شکست با قدرت پیروز می‌شوند بنابراین اراده فرزندان خود را قوی کنید.
او افزود: مهمترین مسئله معرفت است و هرچه معرفت کاملتر باشد ارزش انسان بالاتر است و منظور از معرفت در همه ابعاد از جمله معرفت عقلی، قلبی، ایمانی، شهودی و سایر موارد است.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه برای روز قدس آماده شوندکه روز تنفر از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام و قرآن و روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حزب الله و غزه است.
او با اشاره به شعار سال گفت: اقتصاد ما می‌تواند متحول باشد و شعار‌های رهبر معظم انقلاب قابل عملی شدن است بنابراین باید برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و سیاست‌گذاری کرد.
امام جمعه اراک گفت: در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانیم نیاز خود را تامین و صادرات هم داشته باشیم به طوری که استان مرکزی چهارمین استان صنعتی است و تنوع صنعت در این استان بالا است بنابراین دولت و مجلس باید از این ظرفیت استفاده کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: استان مرکزی در بخش کشاورزی، آب، صنایع تبدیلی، صنایع استان و تامین نیاز‌های آینده کشور وضعیت خوبی دارد و باید همت کرد تا پایان سال با وجود سه هزار واحد صنعتی ۱۰ درصد رشد تولید در همه زمینه‌ها داشته باشیم.
او با اشاره به روز دوازدهم روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام (ره) کار بزرگی کرد، کاری که معجزه تاریخ است و اگر امروز مقاومت است به برکت فداکاری حدود ۴۵ سال گذشته است.

<div id="video-display-embed-code_10953172"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4193220/10953172?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما