شناسهٔ خبر: 65903542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار نارنجی کاهش دما در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا از امروز تا صبح شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این اخطاریه جوی آمده است که با کاهش ضخامت جو و استقرار سامانه پرفشار در سطح زمین از اواخر وقت جمعه تا صبح شنبه دمای هوا حدود هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می یابد.

منطقه اثر این سامانه شهرستان‌های سربیشه، قاینات، درمیان، بیرجند، ارتفاعات شهرستان‌های سرایان، فردوس، خوسف، زیرکوه و نهبندان است.

هشدار نارنجی درباره کاهش دما در خراسان جنوبی

وقوع سرما و یخبندان بهاره، خطر سرمازدگی باغ ها و مزارع و احتمال خسارت به بخش کشاورزی در مناطق سردسیر استان وجود دارد.

تنظیم دما و رطوبت، تهیه سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی، مراقبت از کندوهای زنبور عسل در برابر موج سرما، استفاده از بخاری‌های باغی برای کاهش خسارت احتمالی سرمازدگی، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات، پرهیز از مبارزه شیمیایی در مناطقی با دمای زیر صفر و ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر از توصیه‌های هواشناسی است.

با تقویت ناپایداری‌های جوی از اواخر وقت دیشب گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در مرز شرقی و بارش رگباری در خراسان جنوبی روی داده و از عصر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف قابل پیش‌ بینی است.

نظر شما