شناسهٔ خبر: 65900880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار بهارستان: بقاع متبرکه ظرفیت ایجاد اشتغال در کنار فعالیت‌های فرهنگی را دارند

بهارستان - ایرنا - فرماندار بهارستان گفت: در سالی که مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، این توانمندی در بقاع متبرکه وجود دارد که بتوان در کنار فعالیت فرهنگی و مذهبی به ایجاد اشتغال هم اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالله نوحی عصر روز پنجشنبه دریدار با رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهارستان اظهار داشت: اوقاف با توجه به بهره مندی از ظرفیت های خوب موجود و بقاع متبرکه نام آشنا، بیشتر در زمینه فرهنگی فعالیت و نقش افرینی کند.

وی خاطرنشان کرد: از نکاتی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند، بحث فرهنگ در جامعه است و ایشان بقعه های متبرکه را از مراکزی دانسته اند که قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارا هستند.

این مسئول افزود: به منظور تحقق خواسته مقام معظم رهبری باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه این اماکن را به لحاظ معنوی به شکوفایی بیشتری برسانیم.

نوحی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت بازسازی امام زاده های موجود در شهرستان انجام شد که لازم است که در سال جدید نیز پیگیریها برای ادامه بازسازی انجام شود.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه، می تواند نهادی مهم و تاثیرگذار در ایجاد فضای فرهنگی و اجتماعی مطلوب در جامعه باشد، یادآور شد: با توجه به اینکه مردم بهارستان همواره در امور خیر پیشگام بوده و در زمینه موقوفات از جایگاه خوبی برخوردار است، زمینه برای فعالیت های اداره اوقاف در شهرستان فراهم است.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

نظر شما