شناسهٔ خبر: 65900123 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

احمد ابوالقاسمی:

«ایکنا» رسانه مورد اعتماد جامعه و مخاطبان قرآنی است

مدیر اسبق رادیو قرآن گفت: اخبار و اطلاعات منتشره از سوی خبرگزاری ایکنا مورد اعتماد جامعه و مخاطبان قرآنی است و وقتی ایکنا خبری را منتشر می‌کند، جامعه از بابت صحت و سقم آن خبر آسوده خاطر است.

صاحب‌خبر -

«ایکنا» رسانه مورد اعتماد جامعه و مخاطبان قرآنی استاحمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت 21 سالگی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره نقش رسانه قرآنی در ارتقای فضای معنوی جامعه گفت: ابتدا باید این مطلب را بیان کنم که ایکنا طی دو دهه خدمت رسانه‌ای در حوزه قرآن و عترت بسیار موفق عمل کرده است، وجود این خبرگزاری برای جامعه ایرانی لازم و ضروری بود و خدا عزیزانی که این خبرگزاری را راه‌اندازی کردند از جمله آقای خاکی حفظ کند.

وی افزود: امروز این خبرگزاری مورد اعتماد جامعه قرآنی است و وقتی ایکنا خبری را منتشر می‌کند، جامعه و مخاطبان قرآنی از بابت صحت و سقم آن خبر آسوده خاطر است. خبرنگاری و تولید خبر نیازمند تخصص است و حتما باید آن شخص در آن حوزه کارشناس باشد و خبرنگاران ایکنا در حوزه کاری خود کارشناس هستند و از موضوعات و مسایل قرآن درک درستی دارند.

مدیر اسبق رادیو قرآن ادامه داد: از دیگر سو ایکنا برای اهالی قرآن و دین محل امنی است و می توانیم سخن خود را با اعتماد به امانت‌داری و صداقت در نشر در آن بیان کنیم. همچنین مردم تاکنون اعتماد خوبی به این خبرگزاری داشته‌اند چون شاید ایکنا تنها خبرگزاری است که سود و بهره خاصی از جناح‌های سیاسی نمی‌برد و همین که بر محور قرآن است مهمترین امتیاز ایکنا است و تقریبا وابستگی و گرایشی به سمت و سوی خاصی نداشته است.

ابوالقاسمی درباره تحولات در عرصه اطلاع‌رسانی و تولیدمحتوا در حوزه دینی به ویژه با نفوذ گسترده فضای مجازی گفت: احساس من این است که کار قرآن آنقدر اهمیت دارد که باید توجه بیشتری از سوی افراد مؤثر نسبت به ایکنا شود. ایکنا قادر به انجام کارهای بزرگی است و این به دلیل عظمت و ظرفیت بالای قرآن در کشور است. این مسئله در برنامه «محفل» مشخص شد؛ که اگر کار خوب به مردم ارائه شود و قالب و فرم و محتوا با هم تطبیق پیدا کند، می‌تواند مردم را جذب کند. به اعتقاد من در این دوره باید بیش از پیش به ایکنا پرداخت.

این قاری بین‌المللی کشورمان بیان کرد: ایکنا می‌تواند در حوزه آموزش و ساخت کلیپ‌ها و محتواهای قرآنی وارد شود و فراتر از یک خبرگزاری نقش یک شبکه را ایفا و جریان‌سازی کند. این توان و ظرفیت در ایکنا وجود دارد و مردم ما هم ظرفیت دریافت این محتوا را دارند و به نظر می‌رسد در دهه سوم فعالیت این رسانه قرآنی باید ظرفیت آن را هم در حوزه ملی و هم بین‌المللی گسترش داد.

ابوالقاسمی درباره راهکارهای ترویج فعالیت‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل گفت: صرف انعکاس اخبار جهانی قرآن بسیار مؤثر و برای کشور ما مفید است و نشان می‌دهد این فقط ما نیستیم که به مفاهیم قرآنی می‌پردازیم. در واقع قرآن جایگاه خود را در دنیا دارد و اگر اخبار بین‌المللی قرآنی  ایران در جهان منتشر شود جایگاه و نگاه مسلمانان جهان به فعالیت‌های قرآنی ایران نیز ارتقا می‌یابد. فعالان قرآنی باید بر خود فرض و وظیفه بدانند که به ایکنا کمک کنند.      

گفت‌وگو از معصومه صبور

انتهای پیام

نظر شما