شناسهٔ خبر: 65900057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

انتقال خون گلستان آماده خونگیری از شهروندان در شب‌های قدر است

مدیرکل انتقال خون گلستان با اعلام نیاز همیشگی استان به خون گفت: سه مرکز ثابت و پنج مرکز سیار در شب‌های قدر به طور ویژه آماده دریافت خون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر فاطمه محمدی اظهار کرد: در شب های قدر ۱۹٫۲۱٫۲۳ مرکز اهدای خون ثابت گرگان، گنبدکاووس،و شب۲۳ علی‌آبادکتول از ساعت ۷:۳۰ شب آماده دریافت خون از مردم هستند.
وی بیان کرد: همچنین در شب‌های قدر، شش تیم سیار در حاشیه اماکن متبرکه و محل اقامه دعای شب‌های احیا مستقر شده و نسبت به دریافت خون علاقمندان اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تیم سیاردرشب های قدر۱۹٫۲۱٫۲۳ امام‌زاده عبدالله و مصلی گرگان، شب ۱۹ شهرستان مینودشت و شهر سرخنکلاته و ۲۱ رمضان در شهرستان گالیکش وشهر سرخنکلاته ، ۲۳ ماه رمضان در روستای نودیجه و شهرستان کلاله مستقر هستند و به خون‌گیری می‌پردازند.
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: مردم استان سال گذشته ۷۵ هزار ۷۲۲ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۵۲ نفر موفق به خون‌دهی شدند.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۸۹۶۴ نفر باراول ، ۱۵۵۶۴نفر باسابقه ، ۴۱۸۷۹ نفر مستمر بودند .
دکترمحمدی ادامه داد: سال گذشته از مجموع اهداکنندگان ۶.۵ درصد معادل ۴ هزار و۲۸۹ نفر زن و مابقی مرد بودند.
وی افزود: ذخیره خونی گلستان در حال حاضر ۱۰ روز است.
وی در پایان از مردم شریف استان خصوصا اهدا کنندگان ایثار گر خون تقدیر کرد و گفت: شما بار دیگر با اهدای بی دریغ خون خود ، پیام ایثارو همدلی را در مراکزو تیم های سیار خونگیری دراستان درسال ۱۴۰۲ زنده کردید و خون شما چون آب حیات در رگهای بیماران و نیازمندان به خون جاری شد .

نظر شما