شناسهٔ خبر: 65899971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، در گزارش پولیتیکو درباره برنامه‌های پنتاگون برای استقرار یک نیروی حافظ صلح پس از پایان جنگ در غزه به نقل از دو مقام دفاعی و دیگر مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشده، آمده است: هیچ یک از گزینه‌های مد نظر پنتاگون برای دوره پس از پایان جنگ در غزه، شامل استقرار نیروهای حافظ صلح آمریکایی در این منطقه نیست.

بر اساس گزارش پولیتیکو، ایالات متحده پیشتر نیز تأکید کرده بود که حتی در طرح ارسال کمک‌های دریایی به غزه از طریق یک اسکله موقت، نیروهای آمریکایی به هیچ وجه وارد منطقه غزه نخواهند شد.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی، نوشت: ما با مقام‌های (رژیم) اسرائیل و شرکای خود در منطقه درباره عناصر کلیدی روز بعد از پایان جنگ در غزه، گفت‌ وگو کرده‌ایم.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: هم اکنون دولت جو بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس برگزار می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا واشنگتن و متحدانش به مرحله تصویب یک طرح درباره روز بعد از پایان جنگ در غزه نزدیک شوند چرا که شرکای آمریکا در منطقه خواستار این هستند که هر طرحی که بخواهد در این‌باره تصویب شود، باید شامل راه‌حل دو دولتی نیز باشد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری بلومبرگ نیز پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا و اروپا در حال بررسی طرحی برای استقرار نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در غزه پس از جنگ هستند.

بلومبرگ همچنین به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی که به شرط افشا نشدن نامشان با این شبکه خبری گفت وگو کرده بودند، نوشته بود: از نظر تل‌آویو، هر طرحی که قرار باشد در روز بعد از پایان جنگ در غزه در این منطقه اجرا شود، باید شامل این باشد که نیروهای اسرائیلی وارد غزه شده و به میل خود از آنجا خارج شوند تا اطمینان حاصل شود که حماس یا سایر نیروهای ضداسرائیلی احیا نخواهند شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما