شناسهٔ خبر: 65898785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آخرین تحولات فلسطین

از اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی تا جلوگیری آلمان از اعطای شهروندی به افراد «یهودستیز»

همزمان با جنگ غزه و نگرانی سران رژیم صهیونیستی از شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را از امروز (پنجشنبه) برای مدت ۱۶ روز می‌بندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، همزمان با جنگ غزه و نگرانی سران رژیم صهیونیستی از شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری و به بهانه یورش صهیونیست‌های تندرو به مسجد الاقصی رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را از امروز (پنجشنبه) برای مدت ۱۶ روز می‌بندد.
 
این اقدام برای جلوگیری از دامن زدن به تنش و خشم مردمی در قدس اشغالی و کرانه باختری، به ویژه پس از آنکه فلسطینیان از اعتکاف در مسجد الاقصی در طول روزهای عید عبری پوریم صهیونیست‌ها منع شدند، انجام می‌گیرد.
 
تنش‌های داخلی به وضوح در بیانیه‌ها و اقدامات کابینه اشغالگر در مورد عملیات محدود کردن ورود به مسجد الاقصی در ماه رمضان ظاهر شده است.

اعتراف صهیونیست‌ها: قادر به نابودی حماس نیستیم

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بار دیگر به ناتوانی در برابر جنبش حماس اذعان کردند.
 
روزنامه انگلیسی تلگراف روز چهارشنبه به نقل از یک منبع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم بر این باور بود که از بین بردن حماس به دلیل حمایت واشنگتن ممکن است، اما ارزیابی های این رژیم اکنون تغییر کرده است.
 
از اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی تا جلوگیری آلمان از اعطای شهروندی به افراد «یهودستیز»
 
تلگراف به نقل از یک منبع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم معتقد است که برخی از تاسیسات زیرزمینی تولید تسلیحات در غزه، هنوز دست نخورده باقی مانده است.
 
پیشتر هم روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم نشانه‌ای مبنی بر اینکه بتواند اسرای خود در غزه را آزاد کند، نمی بیند.
 

شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت

وزارت بهداشت نوار غزه امروز (پنجشنبه) جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه را از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون اعلام کرد.
 
بر اساس گزارش الجزیره به نقل از وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ تن افزایش یافته است.
 
همچنین حمله‌های هوایی و زمینی بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ۷۴ هزار و ۹۸۰ زخمی برجای گذاشته است.
 
از اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی تا جلوگیری آلمان از اعطای شهروندی به افراد «یهودستیز»
 
وزارت بهداشت نوار غزه همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت دیگر علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده است و در جریان این جنایت‌های وحشیانه ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.
 

آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند

روزنامه لوموند نوشت: دولت آلمان قصد دارد در آینده با گنجاندن سؤالاتی درباره «دولت اسرائیل» و دین یهودیت از اعطای حق شهروندی به متقاضیان به اصطلاح «یهودستیز» جلوگیری به‌عمل آورد.
 
نانسی فایزر وزیر کشور آلمان در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل گفت: یهودستیزی، نژادپرستی و هرگونه اهانت به بشریت مانعی برای اعطای حق شهروندی آلمان خواهد بود.
 
در سؤالات طراحی‌شده، افراد باید با نام مکان عبادت یهودیان، سال تأسیس رژیم اسرائیل، سطح تعهد آلمان به این رژیم و مجازات انکار «هولوکاست» در آلمان آشنا باشند.
 
این تغییرات در حالی در پرسشنامه شهروندی آلمان ایجاد می‌شود که تسهیل قوانین شهروندی از تعهدات دولت اولاف شولتس در انتخابات ۲۰۲۱ بوده است.
 
از اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی تا جلوگیری آلمان از اعطای شهروندی به افراد «یهودستیز»
 
براساس داده‌های «مؤسسه تحقیقات صلح جهانی استکهلم»، آلمان تأمین‌کننده ۳۰ درصد از تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ بوده است.
 

شلیک بیش از ۲۰ موشک از لبنان به شهرک‌های صهیونیستی

منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
 
رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کردند که آژیرهای خطر در شهرک‌های «شلومی»، «حانیتا» و «بیتسیت» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.
 
براساس این گزارش، بیش از ۲۰ موشک از لبنان به سمت منطقه «الجلیل غربی» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد. این حمله منجر به فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی شد.
 
حزب‌الله لبنان در این باره اعلام کرد: در پاسخ به کشتار شهرک الناقوره و حمله به کادر پزشکی و امدادی در طیر حرفا، مستعمره‌های «گورن» و «شلومی» را با سلاح‌های موشکی و توپخانه‌ای بمباران کردیم.
 
حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد: مقر جدید گردان «لیمان» را با توپ هدف قرار دادیم.
 
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین حملات توپخانه‌ای را به اطراف شهرک «طیر حرفا» در جنوب لبنان انجام داد.
 

شیخ دعموش: مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی همچون گذشته ادامه دارد

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما از دشمن صهیونیستی که به نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی عادت دارد، توقع نداریم که به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در ماه مبارک رمضان در غزه پایبند باشد، زیرا دشمن این زبان را نمی‌فهمد و فقط باید با زبان قدرت و مقاومت با او سخن گفت.
 
از اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی تا جلوگیری آلمان از اعطای شهروندی به افراد «یهودستیز»
 
شیخ علی دعموش در سخنانی که در مراسم بزرگداشت شهید «علی محمد فقیه» شهید راه مقدس از سوی حزب الله در حسینیه شهرک انصاریه جنوبی برگزار شد، تصریح کرد: اگر آمریکا واقعاً می‌خواست تجاوز اسرائیل را خاتمه دهد، مستقیماً این کار را انجام می‌داد، زیرا ابزارهای زیادی برای فشار بر دشمن در اختیار دارد و کافی است از تأمین سلاح و مهمات خودداری کند تا دشمن تسلیم شود و تهاجم خود را متوقف کند.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن در مقابل مقاومت شکست خورده و نتوانست به اهداف خود دست یابد، تأکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان در دفاع از کشور و حمایت از غزه به مبارزه ادامه می‌دهد و در پاسخ سریع و قاطع به هر تجاوز رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

 

انتهای پیام

نظر شما