شناسهٔ خبر: 65898413 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

زاکانی مطرح کرد؛

افق جدید شهرداری تهران در توسعه فعالیت‌های قرآنی با هوش مصنوعی

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در جهت مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی گفت: با برگزاری محافل ویژه قرآنی در سطح شهر و استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین تلاش می‌کنیم تا افق جدیدی را برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و خدمت به آن در متن جامعه انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران در جهت مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: با توجه به اهمیت انس با قرآن و فعالیت‌های قرآنی در تهران نیز بیش از یک هزار و پانصد نقطه هدف‌گذاری شده است که در تمامی آن‌ها مراسم قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مناطق به صورت ویژه در متن جامعه و در مساجد، محافل قرآنی را برگزار و کمک می‌کنند که اتفاق خوبی در حوزه انس با قرآن، قرائت قرآن، تفسیر قرآن و فعالیت‌های قرآنی به شیوه‌های نو داشته باشند.

شهردار تهران تصریح کرد: علاوه بر این موارد همزمان با ماه مبارک رمضان در برخی از نقاط شهر ازجمله پارک لاله و نمایشگاه قرآن ابزاری فراهم شده تا با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین آیات قرآن را به تصویر بکشند.

زاکانی بیان کرد: با استفاده این تکنولوژی‌ها این امکان فراهم شده است تا حس و حال معنوی و قرآنی خاصی را با حداقل امکانات به متن جامعه تزریق کنیم و بتوانیم با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود افق جدیدی را برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و خدمت به آن در متن جامعه انجام دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از این فعالیت‌ها به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد و برخی دیگر به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما