شناسهٔ خبر: 65897964 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از طرح بلوک‌بندی استان براساس وسعت، جغرافیا، نوع و میزان وقوع جرم به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و ارتقای میزان احساس امنیت بین شهروندان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، بهزاد ثابت راسخ در برنامه زنده تلویزیونی بهار دلنشین اظهار کرد: پلیس سال ۱۴۰۳ را با شعار آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت آغاز کرده و همکارانم با سرلوحه قرار دادن این شعار تمام تلاش خود را معطوف کردند تا شهروندان و مسافران نوروزی آرامش و امنیت را با تمام وجود احساس کنند.

وی در خصوص فلسفه وجودی پلیس پیشگیری فراجا افزود: تمام اقدامات این پلیس در راستای این است که هیچ جرم و آسیبی در فضای عمومی جامعه اتفاق نیفتد و از آنجا که برخی از شهروندان با سهل‌انگاری خود زمینه و بستر وقوع جرم را برای مجرمان فراهم می‌کنند، این پلیس تلاش می‌کند تا سطح آگاهی عمومی مردم را در این خصوص بالا ببرد تا خود پلیس خود باشند و از وقوع جرم جلوگیری کنند.

رئیس پلیس پیشگیری استان اصفهان از طرح بلوک بندی استان بر اساس وسعت، جغرافیا، نوع و میزان وقوع جرم به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و ارتقای میزان احساس امنیت در بین شهروندان خبر داد و گفت: در این طرح استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک تقسیم شده و حداقل در هر بلوک یک واحد گشت خودرویی، یک واحد گشت موتوری و یک گشت پاس پیاده قرار داده شده است که به‌صورت ۲۴ ساعت در حوزه مأموریت خود به ویژه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و اماکنی که مسافران نوروزی حضور دارند به گشت‌زنی می‌پردازند.

ثابت راسخ با بیان اینکه حاشیه زاینده‌رود یکی از بلوک‌های مهم انتظامی در مرکز استان به شمار می‌آید، اظهار داشت: واحدهای گشت انتظامی از ضلع شمال و ضلع جنوب حاشیه به صورت پاس پیاده حضور دارند و به ارتقای امنیت این منطقه کمک می‌کنند و در این بین اگر شهروندان و مسافران نوروزی درخواست یا امدادخواهی داشته باشند می‌توانند به این گشت‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های تلفیقی با مشارکت سپاه و گشت‌های رضویون بسیج استان، ایجاد ایست و بازرسی در ورودی و خروجی‌های استان، راه اندازی ایستگاه‌های پلیس در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و اجرای طرح‌های امنیت محله محور از مهمترین اقدامات پلیس پیشگیری در ایام نوروز است.

رئیس پلیس پیشگیری استان اصفهان خاطرنشان کرد: پلیس مصمم است در سال جدید با استفاده از دانش و هوش بالا و فناوری‌های روز به صورت مقتدرانه و شجاعانه اما با رعایت اخلاق و رفتار و منش اسلامی امنیت و آرامش را در جامعه پیاده کند و در این میان از مردم انتظار می‌رود که در راستای ارتقای امنیت پایدار مشارکت همه جانبه با طرح‌های پلیس داشته باشند.

نظر شما