شناسهٔ خبر: 65896741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می‌دهد؛

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

تهران_ایرنا_در آذر ۱۴۰۲ وام ودیعه مسکن افزایش دوبرابری یافت و در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر  شهرها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بوده و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله های آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می کردند که نفس حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله یا سیل زده یا بحرانی و امنیتی را به حاشیه بکشانند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده اند.

سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سالهای دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی انجام گرفت، که در زمره شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی است.

دولت مردمی در مسیر عبور از وضعیت شکننده و نامتعادل کشور در سال ۱۴۰۰، با شروع فعالیت خود، ضمن تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده با سه عنصر اصلی حکمرانی (دولت، مردم و نهادهای مردمی)، فراهم سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم به منظور تحول و پیشرفت در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک هدف چند لایه و گام به گام و مبتنی بر سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و سند تحول دولت مردمی در دستور کار خود قرار داد.

در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که از اصلی ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه ای است که می خواهد بعد از بیش از یک دهه بی عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند.

در ادامه مروری خواهیم کرد بر آنچه که در آذر۱۴۰۲ گذشت؛

یکم آذر

وزیر کشور: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم

"احمد وحیدی" با اشاره به اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: تنها از مراجع ۵ گانه گزارش‌هایی داشته‌ایم که آن هم در مراحل بعدی می‌توانند [برای اعتراض] مدارک خود را ارائه دهند.

زارع‌پور: ۶۴ درصد خدمات دستگاه‌ها از طریق پنجره ملی ارائه می‌شود

"عیسی زارع‌پور" درباره پیوستن دستگاه ها به پنجره ملی اظهار داشت: براساس قانون دستگاه‌ها باید تا روز گذشته صددرصد خدمات خود را از طریق این پنجره ارائه می‌کردند.

وی افزود: اکنون دستگاه ها به طور میانگین حدود ۶۳ تا ۶۴ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه می‌کنند. از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم هر چه سریع‌تر به این تکلیف عمل کنند.

بهادری جهرمی: ۱۰ همت به صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه می‌شود

"علی بهادری جهرمی" با اشاره به مهم‌ترین مصوبات دولت اظهار کرد: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق، دو مصوبه به تصویب رسید؛ اول قرار شد برخی نیروگاه‌هایی که دولت به آن‌ها بدهی داشت، برای تسویه بدهی و مالیات‌هایی که آن‌ها باید به دولت پرداخت کنند، تهاتر صورت بگیرد و نیاز مالی از این محل مرتفع شود.

سخنگوی دولت افزود: علاوه بر این، هیات دولت با پیشنهاد وزارت نیرو برای ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی با قید دو فورت موافقت کرد تا بر این اساس، بخشی از بدهی‌ها به نیروگاه‌های برق و توانیر، با انتشار ۳۰ همت اوراق برطرف شود.

دوم آذر

معاون اجرایی رییس جمهور: به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم

"معاون اجرایی رییس جمهور" با بیان اینکه در کشور نزدیک به ۹ هزار پروژه نیمه‌کاره داریم، گفت: بودجه ما برای پروژه‌ها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان(همت) است به این معنا که به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد و معتقدیم که باید مسیر دسترسی به هدف را کوتاه کنیم.

سوم آذر

دهقان: پرونده ۳۲ میلیارد دلاری کرسنت با اقدام حقوقی دولت سیزدهم فروپاشید

"معاون حقوقی رئیس‌جمهور" گفت: طرف مقابل تقاضا کرده بود که ۳۲ میلیارد دلار خسارت علیه شرکت نفت ایران مصوب شود که پیگیری حقوقی آن به دولت سیزدهم رسید؛ بر همین اساس در ۲ سال گذشته و با کار سنگین حقوقی و غیر حقوقی انجام شده، رقم پرونده را به صفر رساندیم و فعلا کل پرونده فروپاشیده است.

چهارم آذر

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

تقویت دیپلماسی علمی در دولت/تقاضای سران کشورها برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاکید مقام های ارشد کشورهای خارجی درملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه درخصوص تقویت دیپلماسی علمی و لزوم تعامل های دانشگاهی و تبادل اساتید و دانشجویان، گفت: همواره در این ملاقات ها سران دیگر کشور ها علاقمند به بهره گیری از ظرفیت های علمی و فناوری دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی هستند.

پنجم آذر

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

بذرپاش: مسائل معطل مانده گازی ایران و ترکمنستان حل شد

وزیر راه و شهرسازی درباره مسائل معطل مانده گازی ایران و ترکمنستان گفت: توافقات امضا شده بین ایران و ترکمنستان در حوزه‌های راه، برق و تهاتر گاز فرصت تازه‌ای برای افزایش مراودات و صادرات بین دو کشور ایجاد کرد و بیشتر مسائل معطل مانده حل شد.

وزیر کشور: امر به معروف و نهی از منکر لسانی نیازی به مجوز خاص ندارد

وزیر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

قدردانی رئیسی از راه‌اندازی بزرگترین سامانه نظارت هوشمند در توزیع نان

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت از راه‌اندازی بزرگترین سامانه نظارت مردمی در هوشمندسازی توزیع نان و خودکفایی در تولید کاغذ قدردانی کرد.

در گفت وگو با رئیس جمهور ترکیه؛

رئیسی: آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گفت وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، روابط دو کشور را دوستانه، تاریخی و مبتنی بر حسن همجواری، ارزش‌های دینی و منافع مشترک دو ملت توصیف کرد و تقویت و ارتقای سطح همکاری‌ها و مناسبات تهران - آنکارا را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد و هرگونه اقدام آنها در این زمینه محکوم به شکست است.

ششم آذر ماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

هزینه درمان بیماران اُتیسم مشمول نظام بیمه سلامت شد

معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهور از پیگیری برخی درخواست‌های خانواده‌های اتیمسی و آغاز اجرای رفع برخی از مشکلات آنها خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: پس از جلسه خانواده های دارای فرزند اتیسم با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تاکنون ۳ جلسه با مدیران انجمن اُتیسم برگزار شده است و ۱۲ مورد از مسائل و مشکلات آنها اصلی شناسایی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد:

هامش رهبر انقلاب بر نامه انتقادی رئیس‌جمهور از هزینه‌تراشی مجلس

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به هزینه‌تراشی و تحمیل ناترازی۲۰ هزار همتی مجلس به دولت در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: مقام معظم رهبری در پی ابراز نگرانی دولت، صریحاً فرمودند تکلیف رابطه قوه مقننه و مجریه در رسیدگی به لوایح دولت را اصل ۷۵ قانون اساسی روشن کرده و تصرفات مجلس در لوایح دولت نباید شاکله آنها را بر هم بزند.

دخل و خرج واقع‌گرایانه ۱۴۰۳/ عزم دولت برای جراحی ساختار بودجه جزم است

دولت سیزدهم با واقع گرایی، بیش از هر زمان دیگری عزم خود را برای جراحی و اصلاح ساختار بودجه جزم کرده و تلاش دارد اصلاح ساختار معیوب بودجه سنواتی را به عنوان یکی از چالش‌های اصلی در کانون توجه قرار دهد.

دهقان: هفت لایحه در زمینه پیگیری اموال بلوکه شده ایران تقدیم‌ مجلس شد

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره پیگیری‌های انجام شده در آزادسازی اموال بلوکه شده کشور گفت: هفت لایحه در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

هفتم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

دستور رئیس جمهور برای بررسی میزان اثربخشی قوانین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای جهادی طرح نهضت سلامت اجتماعی در کشور، وزیر کشور را مکلف کرد میزان اثربخشی و کارآمدی قوانین مربوط به مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بررسی کند تا در صورت لزوم نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان ۱۲ میلیون تومان شد

سخنگوی دولت درباره معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان گفت: براساس دستور رئیس جمهور تمامی مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند، کاملا معاف از مالیات هستند.

سامانه مالی انتخابات رونمایی شد

«سامانه مالی انتخابات» در راستای اجرای قانون جدید و عدالت تبلیغات انتخاباتی امروز در وزارت کشور رونمایی شد.

صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم/دستگاههای برتر کدامند؟

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در یک‌سالگی فعالیت سامانه پاسخگویی برخط دولتمردان از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم خبر داد و دستگاههای برتر در پیگیری مطالبات مردمی را معرفی کرد.

هشتم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

علت تاخیر سفر رئیسی به ترکیه/ ممانعت از حضور ایران در نشست شورای امنیت

وزیر امور خارجه برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را علت تاخیر سفر رئیس‌جمهور به ترکیه دانست و درباره تاخیر دولت آمریکا در صدور روادید به هیات ایرانی برای حضور در این نشست توضیحاتی ارائه کرد.

عین‌اللهی: طرح دارویار مانع قاچاق دارو شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر طرح دارو یار اجرایی نمی‌شد، با توجه به اینکه اختلاف قیمت دارو ها در ایران با کشورهای همسایه خیلی زیاد بود و قاچاق دارو افزایش می‌یافت.

وزیر کشور: تشکیل تهران غربی و شرقی در حال بررسی است/استرداد ۴۰۰ هزار تبعه غیرقانونی

وزیر کشور تشکیل استان‌های تهران غربی و شرقی را موضوعی در دست بررسی در دولت دانست و درباره اتباع بیگانه هم گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار تبعه غیرقانونی مسترد شدند ولی برخی از آنها بازمی‌گردند که باید قانون جامعی تدوین شود.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

وزارت کشور درباره مواضع اخیر وحیدی پیرامون عفاف و حجاب بیانیه صادر کرد

نظر به انتشار برخی فضاسازی‌ها درباره اظهارات «احمد وحیدی» وزیر کشور پ‍‍‍یرامون مسئله عفاف و حجاب، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است:

۱- موضع وزارت کشور درخصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف کاملا روشن و مشخص بوده است. رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییر ناپذیر بوده و هرگونه برداشتی بر خلاف این موضوع، ناصحیح و غیر دقیق است.

وزیر ارتباطات: تمام خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم هوشمند می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان برنامه هفتم توسعه هیچ فردی برای هیچ خدمتی مراجعه حضوری نخواهد داشت، گفت: در برنامه هفتم هم تکلیف شده که هر دستگاهی سالی ۲۰ واحد از خدمات خود را هوشمند کند.

تحویل ۴هزار واحد مسکونی به مردم شهرستان رباط کریم و پرند

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور خبر داد: در سفر آیت الله رئیسی بیش از ۴ هزار واحد مسکونی تازه تکمیل شده در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

پیگیری دولت سیزدهم برای محاکمه منافقین/ ۱۰۰ پرونده به قوه قضائیه ارسال شد

معاون حقوقی رییس‌جمهور درباره پیگیری های دولت در محاکمه منافقین گفت: در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و بر اساس دعوتی که وزارت اطلاعات انجام داد، اسناد مربوط به جنایت‌های منافقین جمع آوری و حدود ۱۰۰ پرونده از منافقین به قوه قضاییه ارسال شده است، امیدواریم آرای قانونی علیه جریان منافقین صادر شود.

رئیسی جمهور: دولت به‌دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است

رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است و در موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز معتقد است اصل بر صلاحیت است مگر آنکه دلیل معتبری بر عدم صلاحیت فرد وجود داشته باشد.

نهم آذر ماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

رییس جمهور مترو پرند را افتتاح کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور با حضور در شهرستان رباط کریم خط مترو شهر پرند را افتتاح کرد.

رئیسی: دشمن نمی‌تواند قطار پیشرفت ایران را متوقف کند

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کارهای اصلی دولت مردمی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

‌رییس‌جمهور چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر پرند را افتتاح کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان با حضور در شهر جدید پرند، چهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر را افتتاح کرد.

در اعتراض به دعوت از نماینده رژیم صهیونیستی؛

آیت‌الله رئیسی در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل شرکت نمی‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل دعوت از مقامات رژیم صهیونیستی در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در امارات شرکت نمی‌کند و وزیر نیرو، به‌عنوان نماینده کشورمان در این اجلاسیه حضور می‌یابد.

دهم آذرماه

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات اقتصادی سفر اول رئیس‌جمهور به استان البرز

معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان البرز، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی سفر اول رئیس‌جمهور به استان البرز تأمین شده و در اختیار استانداری قرار گرفته است.

یازدهم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

چرا رئیس‌جمهور مسافت متروی پرند را ۴۰ کیلومتر اعلام کرد؟

در حالی برخی رسانه‌ها اقدام به شبهه افکنی درباره متروی پرند کرده‌اند که دولت سیزدهم در اقدامی مهم، این مسیر را از یک خط ۲۰ کیلومتری به دو خطه ارتقا و ایمنی مسیر را افزایش و میزان معطلی مسافران در ایستگاه های مبدأ و مقصد را به حداقل کاهش داد.

رییس سازمان محیط زیست: مازوت سوزی در تهران نداریم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اطراف تهران مازوت سوزی نداریم، از برنامه ریزی برای راه اندازی تصفیه خانه صنایع برای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط سران قوا

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ و ابعاد مختلف آن پیش از ارائه به مجلس شورای اسلامی در جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه مورد بررسی قرار گرفت.

چرخه فساد ۳.۵ میلیارد دلاری واردات چای چگونه متوقف شد؟

این روزها خبری در فضای رسانه‌ای و محافل عمومی منتشر شده مبنی بر اینکه دستگاه قضایی فسادی را در حوزه واردات چای کشف کرده که به اندازه نصف طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره است و برای تعدادی از مدیران متخلف هم در این زمینه پرونده تشکیل شده؛ اما واقعیت این است که هم این خبر تازگی ندارد و هم کاشف آن دولت بوده که پیش از همه با آن برخورد کرده است.

۲۰ برکناری به خاطر تخلفات و سوء مدیریت داشتیم

سخنگوی دولت گفت: هر جا فساد باشد تا از بین نرود، دولت از پا نمی‌نشیند از همین رو در ۲ سال گذشته بیش از ۲۰ برکناری به خاطر تخلفات و سوء مدیریت داشته‌ایم.

اولویت دولت استفاده از درآمدهای نفتی برای سرمایه‌گذاری است

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم در حد توان درآمدهای حاصل از نفت را به جای اینکه در هزینه‌های اجرایی بیاورد، در سرمایه‌گذاری‌ها به کار گرفته است.

دوازدهم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

روایت رئیسی از فسادستیزی دولت در ۲ سال گذشته/حالا نوبت قوه قضائیه است

رئیس‌جمهور فسادستیزی را از مهمترین شاخصه‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت:‌ دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.

دهک‌های ۶ و۷ مشمول کالابرگ الکترونیکی شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌های مشمول کالابرگ گفت: در گام نخست برای پنج دهک اول یارانه مضاعف و تشویقی پیش بینی شده و با توجه به تصمیمات اخیر دو دهک دیگر هم اضافه شده اما هنوز درباره دهک‌های ۸ و ٩ تصمیمی اتخاذ نشده است.

دهقان: قانون اساسی بزرگترین سند پیشرفت کشور است

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه قانون اساسی بزرگترین سند پیشرفت کشور است، گفت: هیچ‌گاه به قانون اساسی به عنوان یک امر تشریفاتی نگاه نکردیم و به تمام اصول قانون اساسی توجه شده است.

رئیسی: حمایت از غزه مطابق قانون اساسی است

رئیس جمهور گفت: حمایت ما از غزه و فلسطین جزو مبانی قانون اساسی است و از اول انقلاب، حمایت از فلسطینیان به عنوان مساله اول مطرح بوده است.

سیزدهم آذرماه

امضای ۷ سند همکاری و یک بیانیه مشترک بین ایران و کوبا

روسای جمهور و مقامات عالی رتبه ایران و کوبا ۷ سند همکاری و یک بیانیه مشترک را به امضا رساندند.

رئیس جمهور کوبا: روابط تهران و هاوانا تاریخی و بر پایه احترام و همبستگی است

رئیس جمهور کوبا روابط تهران و هاوانا را تاریخی و بر پایه احترام و همبستگی و با قدمتی بیش از ۴۰ ساله توصیف کرد و گفت: دیدار با مسئولان ایرانی تاکید مجددی مبنی بر این است که ایران را کشور دوست و برادر خود در خاورمیانه می‌دانیم.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

در دیدار با نائب رئیس پارلمان عراق؛

مخبر: آمریکا به دنبال آسیب زدن به روابط ایران و عراق است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا به دنبال آسیب زدن به روابط ایران و عراق است اظهار داشت، مناسبات گسترده و ارتباط عمیق تهران و بغداد برای آمریکا و نظام سلطه خوشایند و قابل تحمل نیست اما بی تردید مواضع آنها تاثیری در روابط صمیمانه تهران و بغداد نخواهد داشت.

توضیحات سخنگوی دولت درباره پرونده کشف فساد چای در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت درباره پرونده کشف فساد چای در دولت سیزدهم تصریح کرد: از مصادیق تخلف در این پرونده آن است که ارزهایی که در گذشته داده شده در ۱۸ ماه رفع تعهد ارزی آن صورت نگرفته است، در همین راستا اموال این شرکت متخلف شناسایی و جلوی تخصیص ارز جدید به وی گرفته شد و صاحب شرکت نیز ممنوع الخروج شد.

چهاردهم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

صادرات شرکت های دانش بنیان به ۲میلیارد دلار رسید/ ایجاد ۸۵۰ هزار شغل در شش ماه گذشته

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸۵۰ هزار شغل در شش ماه گذشته ایجاد شده گفت: شرکت های دانش بنیان از ۵ هزار شرکت به ۱۰ هزار شرکت فعال افزایش یافته است همچنین صادرات شرکت های دانش بنیان به ۲میلیارد دلار رسیده است.

رئیسی: دولت و مجلس یک ماموریت دارند/شرط موفقیت همکاری و همدلی است

رئیس‌جمهور گفت: شرط موفقیت ما همکاری، همدلی و همراهی مجلس و دولت است زیرا ما هر دو یک ماموریت و اهداف مشترک و واحد برای رفاه مردم و رفع مشکلات دارند.

ساخت مسکن رایگان برای خانواده‌های با حداقل سه معلول تا پایان دولت

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر احداث ۷ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلول تا پایان دولت سیزدهم، گفت: باید ایجاد مشاغل جدید در بستر دولت الکترونیک تعریف شود به نحوی که منجر به دسترس پذیری و متناسب سازی فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت شود.

مقررات جذب نخبگان خارج از کشور در هیئت‌های علمی اصلاح می‌شود

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ضمن موافقت با اصلاح مصوبه ممنوعیت استفاده از ظرفیت نخبگان دارای تابعیت مضاعف، در راستای ایجاد زمینه جذب نخبگان خارج از کشور در هیئت‌های علمی، مقرر کردند با پیشنهاد این شورا لایحه‌ای از سوی دولت برای استفاده از ظرفیت این نخبگان به مجلس ارائه شود.

پانزدهم آذر ماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

ویرایش نهایی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور منتشر شد

سازمان برنامه و بودجه کشور، ویرایش نهایی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را منتشر کرد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی

همزمان با روز دانشجو، (چهارشنبه، ۱۵ آذر) دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و شماری از دیگر دانشجویان سراسر کشور میزبان رییس‌جمهور هستند.

در مراسم روز دانشجو؛

رئیس‌جمهور: سر اژدهای هفت سر فساد را قطع می‌کنیم

رئیس جمهور با تبیین روند کشف فساد در واردات چای از سوی دولت و ارجاع ان به دستگاه قضا تاکید کرد: زیاده خواهی، سوداگری، فساد موانع قابل توجهی پیش روی دولت است اما حتما سر اژدهای هفت سر فساد را قطع خواهیم کرد.

«نوجوانان» هم صاحب شورای عالی شدند

رئیس‌جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر نام «شورای عالی جوانان» به «شورای عالی جوانان و نوجوانان» را ابلاغ کرد.

تاکید مخبر بر تدوین نقشه راه همکاری‌ تهران- مسقط

معاون اول رئیس جمهور خواستار تهیه هرچه سریع‌تر نقشه راه همکاری‌های تهران- مسقط شد و گفت: نقطه‌ قوت روابط دو کشور در این بوده که در طول سالیان گذشته تحت تأثیر هیچگونه تحولات سیاسی قرار نگرفته است.

گزارش وزیر اطلاعات به رئیسی درباره جزییات برخورد با فساد چای

وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت در گزارش خود با اشاره به اینکه تخلف واردات چای ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور و تاکید ایشان بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد.

برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه برای تکمیل زیرساخت‌های مکران

معاون اول رئیس‌جمهور در راستای تسریع در توسعه سواحل مکران، شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی برای تکمیل و اجرای پروژه‌های این منطقه را ابلاغ کرد.

شانزدهم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

آیت الله رییسی: تلاش فوری برای قطع بمباران غزه محور مهم مذاکرات ایران و مسکو است

رییس جمهور گفت: از محورهای مهم مذاکرات ایران و روسیه، مسئله فلسطین و تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره مردم غزه، کمک رسانی به مردم فلسطین و غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

رییس‌جمهور تهران را به مقصد مسکو ترک کرد

رییس‌جمهور به دعوت رسمی رئیس جمهور روسیه در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی و با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

رئیسی: لزوم توقف سریع جنایات در غزه/ پوتین: روابط دو کشور در بهترین سطح است

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه در حال حاضر در غزه در هر ۱۰ دقیقه یک کودک مظلوم به شهادت می‌رسد، بر ضرورت توقف هر چه سریع‌تر بمباران‌ها و جنایات علیه فلسطینیان غزه به عنوان مهم‌ترین دغدغه امروز جهان بشریت تاکید کرد.

برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه

نشست هیئت‌های عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه با حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد.

بدون توقف از مسکو به کرج؛ البرزی‌ها فردا میزبان رییس‌جمهور هستند

معاون اجرایی رییس جمهور از سفر بی‌وقفه آیت‌الله رییسی پس از بازگشت از روسیه به استان البرز برای افتتاح چندین طرح و پروژه مهم‌ و راهبردی و دیدار با مردم این دیار در روز جمعه خبر داد.

هفدهم آذرماه

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

سفر رییس جمهور به البرز از دریچه دیگر؛ ۲۳ زندانی جرایم مالی آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های البرز با بیان اینکه مقدمات آزادی ۱۶۰ زندانی بدهکار مالی از محل اعتبار سفر رییس جمهور فراهم شده است، گفت که امروز در دومین سفر استانی دکتر رئیسی، ۲۳ زندانی جرایم مالی با حمایت و کمک ایشان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

در سفر رئیسی به البرز؛ نخستین مرکز احیا و نوآوری واحدهای اقتصادی کشور افتتاح شد

همزمان با سفر رییس جمهور به البرز، نخستین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور روز جمعه با هدف رفع چالش‌های بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و دستیابی به فناوری نوین در این استان افتتاح شد.

۸۱۴ واحد مسکونی در سفر استانی رئیسی به البرز بهره‌برداری شد

همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به البرز روز جمعه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی، بهره برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان این استان آغاز شد.

۲ واحد بزرگ تولیدی در اشتهارد بهره‌برداری شد

کارخانه تولید انباره‌های سبراسید ساکن و پلیت باتری که در ساخت انواع باتری کاربرد دارد یکی از این واحدهای صنعتی بود که با اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

این واحد صنعتی در زمینی به گستره ۱۵ هزار و ۲۷۵ متر مربع و با زیربنای ۱۲ هزار و ۲۱۸ متر مربع با سرمایه گذاری ثابت چهار هزار میلیارد ریال در مدت ۲ سال احداث و راه اندازی شده است.

همچنین کارخانه ساخت منسوج بی بافت و تشکیل لایه به روش مذاب و آب با کاربرد در تولید البسه بیمارستانی و انواع ماسک با سرمایه گذاری ثابت ۱۲ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در شهرک صنعتی اشتهارد بهره‌برداری شد.

این واحد صنعتی در زمینی به گستره ۴۰ هزار و ۲۸۷ متر مربع با زیربنای ۲۵ هزار ۴۸۷ متر مربع و اشتغالزایی مستقیم ۱۸۰ نفر احداث شده است.

بیمارستان فردیس کرج با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید

بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس استان البرز پس از سال‌ها انتظار مردم این شهرستان روز جمعه در جریان سفر هیات دولت با حضور آیت الله رئیسی به بهره برداری رسید.

قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی با حضور رییس جمهور افتتاح شد

قطعه نخست آزاد راه سردار شهید قاسم سلیمانی صبح جمعه با حضور رییس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت: ۹۹ درصد داروها داخل کشور تولید می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد داروها ، ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز ساخت دارو و ۴۴ درصد تجهیزات پزشکی داخل کشور تولید می شود که باید این رقم ها را به ۱۰۰ درصد رساند.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

همزمان با سفر رییس جمهور؛ آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی در البرز

۴۰ پروژه عمرانی استان البرز همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۳ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

دانشکده علوم پزشکی البرز با حضور رییس جمهور راه‌اندازی شد

ساختمان دانشکده علوم پزشکی البرز در جریان دومین دور سفر استانی و در آیینی با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

هجدهم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

روایت رییس‌جمهور از تحسین اقدام شرکت ملی نفت ایران توسط روس‌ها

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه آغاز تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی از دستاوردهای مهم وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در این دولت است، گفت: آغاز تولید از این فاز به مدد ریسک پذیری و توان و دانش متخصصان ایرانی رقم خورد.

مخبر: ایران مصمم به همکاری‌های گسترده و مشترک اقتصادی با سوریه است

معاون اول رئیس جمهور روابط تهران و دمشق را راهبردی، ‌نزدیک و صمیمانه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است در حوزه اقتصادی نیز همکاری مشترک و گسترده با سوریه داشته باشد.

تعرفه تجاری ایران و سوریه صفر شد

معاون اول رئیس جمهور توافق برای ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و نقل میان ایران و سوریه را از جمله دستاوردهای مذاکره با نخست وزیر این کشور ذکر کرد و گفت: همچنین با امضای سند موافقتنامه تجارت آزاد، تعرفه تجاری میان دو کشور صفر شد.

آغاز توزیع یک میلیون کارت هوشمند اتباع خارجی/ سه دستاورد طرد غیرمجازها

رییس سازمان ملی مهاجرت شمار اتباع خارجی مجاز در کشور را حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد کرد و گفت: تاکنون ۲ میلیون تبعه ساماندهی شده و کارت های شناسایی هوشمند حدود یک میلیون نفر در حال تحویل است.

نخستین اقدام دولت درباره فساد در واردات چای چه بود؟

معاون اول رئیس‌جمهور پس از نامه مدیران شاغل در صنایع تولیدی و بازرگانی چای در اسفند ۱۴۰۱رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را مکلف به «رسیدگی جدی» این موضوع کرد.

رئیس‌جمهور: «طوفان‌الاقصی» مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داده است، گفت: تردید نداریم همانگونه که ملت‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان در مقابل آمریکا و همپیمانانش به پیروزی رسیدند، ملت فلسطین نیز پیروز این میدان خواهد شد.

نوزدهم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

واکنش رئیس‌جمهور به وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه از سوی آمریکا

حساب رسمی آیت الله رئیسی در شبکه‌های اجتماعی به اقدام ضدبشری آمریکا در رد قطعنامه آتش بس فوری در نوار غزه واکنش نشان داد و نوشت: آمریکا نشان داد که مهمترین حامی کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان معصوم غزه است.

در این پیام آمده است که علیرغم مطالبه جهانی برای توقف جنایات جنگی صهیونیست‌ها در فلسطین، آمریکا با وتوی قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت اثبات کرد که ریشه اصلی این جنگ و جنایات و سوخت ماشین کشتار جمعی اسرائیل است.

بیستم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

بیش از ۹۴ درصد تعهد اشتغال مازندران محقق شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: ۹۴.۶ درصد تعهد اشتغال برابر با رهایی ۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر از بیکاری برای سال جاری با تلاش دولت و بخش خصوصی در استان محقق شد.

برخی پروژه‌های عمرانی دولت قبل سیاسی بودن نه مهندسی/دولتمردان سابق آمار رابدون غرض بیان کنند

معاون اجرائی رئیس جمهور با بیان اینکه در پروژه های عمرانی دولت قبل، خیلی منطق فنی و مهندسی دخیل نبود و بعضا سیاسی تعریف شده بودند، گفت: بنا نداریم زحمات دولت های قبل را نفی کنیم اما از آنها خواهش داریم که در بیان اعداد و ارقام صادقانه و بدون غرض کار کنند و با ادبیات فنی و مهندسی در مورد پروژه ها صحبت شود.

رئیسی: نتیجه برخورد با پرونده فساد اخیر به مردم گزارش شود

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل دزدی زمانی حل می‌شود که دزدان تحویل محکمه شوند، تاکید کرد: ساختار فسادزا باید اصلاح و نتیجه‌اش به مردم گزارش شود. در قضیه اخیر دولت ٩ ماه پیش موضوع را کشف و اعلام کرد؛ در رسانه ملی هم برای تشریح این موضوع، چهار میزگرد برگزار شد؛ به‌جای بازخوانی صرف خبر ٩ ماه پیش، باید اقدامات انجام‌شده به مردم گزارش شود.

محتوای منتشر شده درخصوص دیدار آیت الله مظاهری با رییس جمهور نادرست است

در اطلاعیه دفتر این مرجع عظام تقلید آمده است: «شب گذشته برخی از خبرگزاری‌ها، خبری در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور با حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه» منتشر نمودند. در این خصوص تذکر دو نکته برای تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه را لازم می‌داند:

اولاً: چنان‌که پیش از این نیز مکرّراً اعلام شده است کلیۀ اخبار مربوط به آیت‌الله العظمی مظاهری صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظّم‌له، منعکس و منتشر می‌شود و هر خبر دیگری به غیر از این طریق، به هیچ عنوان مورد تأیید نیست.

ثانیاً: اقدام خودسرانۀ خبرگزاری‌های مزبور در تنظیم و نشر خبر دیداری خصوصی که بیش از ۷۰ روز پیش انجام شده، آن‌هم به شکل نادرست، علاوه بر اینکه خلاف اصول اخلاق حرفه‌ای و مغایر با رعایت تقوای در گفتار است، حاکی از دامن زدن به تنازع‌ها و اختلافات بی‌حاصل سیاسی است، که هیچ ربطی به نهاد مرجعیّت ندارد و مناسب است رسانه‌های خبری و کنشگران سیاسی، به این نکتۀ مهم، توجه و التزام داشته باشند.»

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

سفر رییس‌جمهور ارمغان ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای اقتصاد البرز داشت

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان البرز اعلام کرد: سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت ، رهاورد ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای رونق اقتصادی این استان را به همراه داشت.

اولین نشست شورای راهبردی اربعین با دستور رئیس جمهور برگزار می‌شود

پس از برگزاری نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست موضوعات مورد نظر کمیته‌های اربعین به منظور همکاری‌های آینده با دولت عراق در اربعین ۱۴۰۳ بررسی شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: طبق دستور رئیس جمهور شورای راهبردی با هدف سیاست‌گذاری در حوزه اربعین تشکیل می‌شود، گفت: اولین نشست این شورا به زودی برگزار خواهد شد.

جزئیات برخورد دولت با فساد چای؛ از توقیف اموال تا استرداد مجرمان به کشور

سخنگوی دولت با بیان اینکه فساد چای شهریور سال گذشته شناسایی شد، گفت: در رابطه با این پرونده فساد، بسیاری از افراد ممنوع‌الخروج و اموال آنها توقیف شد و حتی کسانی که برای آنها اعلان قرمز ثبت شده بود، از خارج کشور به کشور استرداد داده شدند.

وزیر کشور: علت حادثه آتش‌سوزی بیرجند نیاز به بررسی بیشتر دارد

احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در این محل که یک پالایشگاه کوچک در منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود میعانات گازی وارد و پس از انجام عملیاتی تبدیل به هیدروکربن می‌شود که بخشی از آن برای صادرات است.

وی بیان کرد: آتش‌سوزی در یکی از مخازن صورت گرفته و بعد تسری پیدا کرده است که از ۱۸ مخزن تعدادی از آنها سوخته و ۲ تا سه مخزن هنوز در حال سوختن است.

وزیر کشور گفت: به منظور بررسی علل حادثه و اقدامات انجام شده به بیرجند سفر کردیم و تاکنون چند جلسه مدیریت بحران استان برگزار شده که در این جلسه هم توضیحاتی توسط مسئولان فنی و ایمنی پالایشگاه که مربوط به بخش خصوصی است، ارائه شد.

بیست و یکم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

ضرورت بررسی میزان واقع‌نگری و قابلیت اجرایی قانون هوای پاک

رئیس جمهور با تاکید بر توجه به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حفظ محیط زیست و همچنین اهتمام به مردمی‌سازی در این عرصه و نقش دادن به اقشار مختلف مردم به عنوان بهترین حافظان محیط زیست،‌ نگاه ویژه به نظرات تخصصی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران حوزه محیط زیست را در تصمیم‌ گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در این زمینه خواستار شد.

جدیت دولت در برخورد با مافیای خودرو/ در دولت سیزدهم ارزترجیحی به چای تخصیص نیافت

سخنگوی دولت گفت: ارزی که به واردات چای تخصیص یافته، ارز ترجیحی و ۴۲۰۰ تومانی نبوده و ارز نیمایی بوده که از محل عرضه و تقاضای بانک مرکزی تخصیص یافته است.

دولت قول ۵۰ همتی برای حل مشکل بازنشستگان داد؛ مجلس کل بودجه را رد کرد

به رغم وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در تأمین منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان با اکثریت آرا کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را رد کردند؛ این در حالی است که طبق آیین نامه دولت در مرحله اول فقط منابع بودجه ای را در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده و هنوز بخش مصارف لایحه را ارائه نکرده است.

منصوری: از «اعلام جنگ برای دفاعِ فساد برادر» به راه اندازی «گشت ارشاد مدیران» رسیدیم

معاون اجرائی رئیس جمهور در جمع دانشجویان بیان کرد: از دوران «دست به برادرم بزنید اعلام جنگ می‌کنم»، به دوره مبارزه دولت سیزدهم با فساد و راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران رسیدیم.

بیست و دوم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

خلجی: اعضای دولت در دو ماه، ۸۰ نشست دانشجویی برگزار کردند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ۸۰ نشست دانشجویی با حضور اعضای دولت، شامل وزراء، معاونان رئیس جمهور و معاونین وزراء ظرف دو ماه تشکیل شد که بی‌سابقه است.

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری از راه اندازی سامانه کیو. آر کد (QR) برای ارزیابی کارکنان و سنجش میران رضایتمندی مردم از آنها خبر داد.

ضرغامی: لغو روادید ۳۳ کشور/ نمایشگاه «شکوه پارس» در پکن برگزار می‌شود

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر لغو روادید ۳۳ کشور با در نظر گرفتن اولویت ها در جلسه امروز هیات دولت به تصویب رسید.

امیر آشتیانی: «مصاف» سلاح پیشرفته ساخت وزارت دفاع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اقدامات بزرگ در حوزه این وزارتخانه خبرداد و گفت: مصاف یک سلاح پیشرفته ساخت وزارت دفاع است که رفته‌رفته مجموعه‌هایی را با آن تجهیز می‌کنیم.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

رئیس جمهور: مسئول اصلی روایت پیشرفت‌ و اقدامات دولت، وزرا و مسئولان هستند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با تاکید بر اهتمام همه مسئولان به افزایش مشارکت اجتماعی افزود: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد.

رئیس جمهور بر ضرورت روایت و تبیین دقیق، به‌هنگام و هنرمندانه پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: مسئول اصلی این روایت ‌ها در وهله اول وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستند.

وزیر علوم: توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دستور کار دولت قرار گرفته است

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش مازاد دانشگاه‌ها و همچنین اعتبارات اختصاص داده شده از طرف دولت برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی کنیم.

دهقان: احکام صادره در مورد منافقین به محاکم قضایی خارجی ارسال می‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پس از رسیدگی به پرونده منافقین و صدور احکام قضایی، آن بخش از احکام که قابلیت اجرا از طریق محاکم حقوقی و قضایی کشورهای دیگر را داشته باشد از طریق مرکز حقوق بین الملل به محاکم قضایی کشورهای مورد نظر برای شناسایی و اجرای احکام در خصوص منافقین ارائه خواهند شد.

صحرایی: بودجه وزارت آموزش و پرورش بر مبنای برنامه هفتم تنظیم می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت امسال در بودجه‌نویسی تجربه جدیدی دارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داده که بودجه این وزارتخانه بر مبنای احکام برنامه هفتم توسعه تنظیم شود.

بیست و چهارم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

روایت معاون امنیتی وزیر کشور از جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی، گفت: اکنون منطقه در آرامش کامل است و نیروهای امنیتی و انتظامی با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌های متواری هستند.

وحیدی: تروریست‌ها بدانند که در دستان جان برکفان فراجا گرفتار خواهند شد

در پیام احمد وحیدی خطاب به سردار احمد رادان فرمانده کل فراجا آمده است: برادر ارجمند سردار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرتیپ پاسدار احمد رادان، شهادت جمعی از دلاور مردان و سبز قامتان فراجا توسط گروههای تروریستی تسلیت عرض می کنم.

وزیر کشور در پیامی به فرمانده کل فراجا نوشت: تروریست‌ها و حامیان آنان باید بدانند بی‌تردید در دستان قدرتمند جان برکفان فراجا و سایر نیروهای اطلاعاتی-امنیتی گرفتار خواهند شد و به اشد مجازات خواهند رسید.

دستور رئیس جمهور برای شناسایی عاملان و آمران حمله تروریستی راسک

رئیس جمهور در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیرو های مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

رئیس جمهور از نمایشگاه طرح‌های راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بازدید کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در این بازدید از نمایشگاه طرح‌های راهبردی این قرارگاه شامل بخش‌های مختلف نفت و پتروشیمی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی و امنیت غذایی، صنعت آب و برق و بنادر و دریانوردی دیدن کرد.

رئیس جمهور با حضور در ستاد مرکزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن بازدید از نمایشگاه طرح‌های راهبردی این قرارگاه به صورت برخط در جریان آخرین وضعیت ۱۱ طرح عمرانی در حال احداث در کشور قرار گرفت.

۵ توصیه رئیسی به قرارگاه خاتم‌/ هنر بزرگ تلفیق تلاش مخلصانه با تخصص است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از ستاد مرکزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع مدیران و فرماندهان این قرارگاه با بیان اینکه توجه به مردم و ساختن جامعه‌ای توأم با رفاه و عدالت برای جامعه بشری سیره اهل بیت (ع) بوده است به تشکیل سپاه پاسداران از سوی حضرت امام (ره) با الگوگیری از این سیره متعالی اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) با غرس نهال شجره طیبه سپاه پاسداران فصل جدیدی از جهاد و سازندگی در کشور را گشود.

رئیس جمهور علم‌پایه بودن و دانش‌بنیان بودن اقدامات و فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه را به معنای تلفیق دانایی و توانایی دانست و گفت: تبدیل تهدیدها و تحریم‌ها به فرصت از دیگر ویژگی‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است.

بیست و پنجم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

سازمان ملل حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم کرد

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان، حمله تروریستی گروهک جیش العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم می‌کند.

وزیر کشور: تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهند داشت

وزیر کشور با بیان اینکه تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهد داشت گفت: آنها خواستند با اختلاف انداختن بین شیعه و سنی جامعه را به آشوب بکشند اما جوانان ما با ایثار،برای حفظ امنیت کشور ایستادند و تروریست های کوردل بدانند که تقاص سختی پس خواهند داد.

هشدار ایران به بایدن: هزینه حمایت آمریکا از اسرائیل در حال افزایش است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه اسرائیل بدون حمایت بی قید و شرط آمریکا قدرت تجاوز ندارد، به دولت جو بایدن هشدار داد: با طولانی شدن جنگ غزه، هزینه این حمایت برای آمریکا بصورت تصاعدی رو به افزایش است. یا آمریکا باید این حمایت را مشروط و محدود کند و یا قربانی جاه طلبی حاکمان اسرائیل شود.

بیست و ششم

وزیر کشور: پاکستان اجازه ندهد گروهک‌های تروریستی در خاک این کشور لانه بسازند

احمد وحیدی، در جریان بازدید از مقر انتظامی راسک که مورد حمله گروهک های تروریستی قرار گرفته بود ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی اظهار کرد: اینجا محلی است که چندین تن از حافظان نظم و امنیت توسط کوردلان و بزدلان عوامل استکبار، مظلومانه به شهادت رسیدند، اما با مقاومت نیروهای جان بر کف انتظامی به اهداف شوم خود دست پیدا نکردند.

مجوز دولت به فراجا برای واردات ۲۰۰۰ خودرو

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با موافقت هیات دولت، مجوز واردات ۲ هزار دستگاه خودرو سواری را دریافت کرد.

بیست و هفتم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

"رصدخانه اقتصاد ایران" با حضور رئیس جمهور رونمایی شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در قالب فرآیند نظارت ستادی بر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفته بود، از رصدخانه اقتصاد ایران شامل سامانه داشبورد جامع اطلاعاتی اقتصاد ایران و سامانه متمرکز اطلاعات بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی رونمایی کرد.

خطیب: وزارت اطلاعات پیگیری مجازات فوری مسببین حادثه تروریستی راسک را وظیفه خود می‌داند

وزیر اطلاعات در پیامی به سردار فرماندهی کل انتظامی گفت: انتظار و مطالبه فوری مردم، مجازات مسببین خون‌های به ناحق ریخته شده‌ شهدای این حادثه‌ تروریستی را دارند و جامعه‌ اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) این را وظیفه خود می‌دانند.

دستور رئیس جمهور برای رفع فوری اختلالِ جایگاه های سوخت

در پی اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت، رئیس جمهور به جواد اوجی وزیر نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌ها، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند.

رئیس جمهور همچنین وزیر نفت را موظف کرد نسبت به «اطلاع رسانی مناسب و به موقع» به مردم اقدام نماید.

وزیر کشور: بانک مرکزی طرح‌های دارای اولویت را تأمین مالی می‌کند

وزیر کشور گفت: بانک مرکزی متقبل شده بعضی از طرح‌هایی که برای توسعه و پیشرفت تعریف شده‌ و باید با سرعت بیشتری تکمیل شود را تأمین مالی کند.

استانداران بر موضوعات اثرگذار تمرکز کنند/استفاده از روش‌های جدید برای سرمایه‌گذاری

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از روش‌ها و مکانیزم‌های جدید تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها گفت: تمرکز استانداران باید بر موضوعاتی باشد که در رفع نیازها و مشکلات مردم بیشترین اثرگذاری را دارد.

انتقاد رئیسی از بنگاهداری بانک‌ها/ جبران عقب‌ماندگی‌ها نیازمند مدیریت تحول‌خواه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه فرآیند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی کشور به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفت و پس از شنیدن گزارش وزیر و مدیران ارشد این وزارتخانه از اقدامات صورت گرفته در ۲ سال گذشته، توصیه‌ها و نکات مهمی برای بهبود و ارتقای عملکرد این وزارتخانه مطرح کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی مدیران این وزارتخانه همراه بازنگری در برخی از روندهای موجود و برداشتن گام‌های رو به جلو و جهشی جهت ساماندهی نظام مالی و فراهم کردن سرمایه برای کشور، تصریح کرد: از جمله مأموریت‌ها و وظایف اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی استفاده از اختیارات قانونی برای «تجمیع سرمایه در کشور» از محل مالیات، بیمه و بازار سرمایه تا بانک‌ها، گمرکات، مولدسازی و خصوصی‌سازی است.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای نخستین بار

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار صورت‌های مالی شرکت های دولتی و نیز یکپارچه سازی حساب های دولتی به صورت حساب واحدخزانه برای نخستین بار در دولت سیزدهم خبر داد.

جلسه فوق‌العاده دولت برای بررسی مجدد لایحه بودجه برگزار شد

جلسه هیات دولت با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و به صورت فوق‌العاده به منظور بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تشکیل و بخش‌هایی از کلیات این لایحه مورد بحث قرار گرفت.

بیست و هشتم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

ابراز رضایت رئیسی از رشد قابل توجه روابط ایران و ترکمنستان بویژه در عرصه تجاری

رئیس جمهور ضمن ابراز رضایت از رشد قابل توجه روابط ایران و ترکمنستان در سال‌های اخیر به ویژه افزایش حجم تجارت دوجانبه، ضرورت تسریع در اجرای توافقات مهم نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در زمینه انرژی، حمل و نقل و ترانزیت مورد تاکید قرار داد.

خاندوزی: دولت برنامه ای برای ادغام صندوق های بازنشستگی ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بنابر اطلاع من ادغام هیچ کدام از صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار نیست اما اصلاح مدیریت در برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صندوق کشوری و شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی چندین ماه است که در دستور کاراین وزارت خانه بوده و پیگیری می‌شود.

پاسخ ساداتی‌نژاد به نامه احمد توکلی درباره رانت واردات چه بود؟

اگر ماجرای نامه «احمد توکلی» به رئیس‌جمهور درباره واگذاری امتیاز واردات ۱۳ میلیون تُن کالای اساسی به یک شرکت خاص بدون رعایت تشریفات قانونی را شنیده‌اید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید حقیقت ماجرا و پاسخ وزیر وقت جهاد کشاورزی به این ادعا چه بوده است. پس این گزارش را با حوصله تا آخر بخوانید.

دو توصیه مهم رئیسی به دستگاه‌های نظارتی: تذکر بدهید اما جسارت مدیران را نگیرید

رئیس جمهور نظارت را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نظام اداری و تضمین‌کننده اجرای قانون، سلامت اداری و تداوم اعتماد به دست‌اندرکاران امور دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی اساس کار خود را بر صیانت از افراد و ساختارها در قالب مساعدت برای پیشبرد امور قرار دهند و مراقب باشند که نظارت‌های آنها جرات و جسارت را از مدیران نگیرد.

رئیس جمهور «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» را منصوب کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، با استناد به بند ب ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماده ۶ اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، احسان کیان خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

واکنش احمد توکلی به بازنشر یک خبر سوخته: برخی نامه پارسال را با اضافات کذب منتشر کردند

درپی انتشار گزارش تبیینی خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره اهداف و اغراض بازنشر نامه سال گذشته احمد توکلی به رئیس‌جمهور و طرح ادعای تخلف در واردات کالاهای اساسی توسط یک شرکت، سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت اطلاعیه‌ صادر کرد.

بیست و نهم

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

دهقان: مصوبه واردات خودرو برای ورزشکاران قانونی است

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره ابطال مصوبه هیات دولت درباره واردات خودرو توسط بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: به زودی متن جدیدی در این باره آماده می‌کنیم.

سلاجقه: بنزین پتروشیمی به هیچ وجه در جایگاه‌ها توزیع نمی‌شود

رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد: چیزی به نام بنزین پتروشیمی وجود ندارد و موضوع استفاده از آن به عنوان سوخت صحت ندارد.

ضرغامی: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از ابتدای سال به ایران سفر کرده‌اند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمار گردشگری در ۸ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

رئیس جمهور: عملکرد سنجیده وزارت نفت مانع تحقق اهداف دشمن و ایجاد نگرانی بین مردم شد

رئیس جمهور با قدردانی از وزیر و کارکنان وزارت نفت برای اقدام به‌هنگام در مواجهه با تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در سامانه‌های سوخت‌رسانی تصریح کرد: عملکرد سنجیده وزارت نفت و پوشش خبری مناسب این موضوع از سوی رسانه‌ها، مانع از تحقق اهداف دشمنان در ایجاد نگرانی برای مردم شد.

اسماعیلی: نمایشگاه مطبوعات قبل از انتخابات برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه مطبوعات قبل از انتخابات و بعد از دهه فجر برگزار خواهد شد و فرصتی برای ارتباط اصحاب رسانه با مردم و مسئولان است.

اوجی: ۹۳ درصد سبد سوختی نیروگاه‌ها گاز است

وزیر نفت گفت: با تدابیری که در این ۷-۸ ماهه وزارت نفت و شرکت‌های تابع انجام دادیم شاید امسال سابقه هم نداشته نزدیک ۹۳ درصد سبد سوختی ما در نیروگاه‌ها گاز بوده است و بیش ۳۶ میلیون مترگاز بیشتر به نیروگاه‌ها دادیم و روزانه ۶ میلیون بیشتر به صنایع، گازرسانی شده است.

وزیر آموزش و پرورش: سیاست دولت تعطیلی مدارس نیست

وزیر آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس را سیاست دولت ندانست و گفت: باید برای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا راهنمای آموزش داشته باشیم.

توضیح سخنگوی دولت درباره افزایش وام ودیعه مسکن

سخنگوی دولت از افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

آنچه در آذر ماه ۱۴۰۲ گذشت؟/ از صدور ۶۰۱ دستور برای حل مشکلات مردم تا افزایش وام ودیعه مسکن

واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی

رئیس سازمان صدا و سیما در واکنش به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی، ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر) را مسئول تنظیم‌گری و نظارت بر تولیدات نمایش خانگی دانست.

مرتضوی: شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار کمترین بدهی معوق مالیاتی را دارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمام شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به سامانه مودیان مالیاتی متصل هستند، گفت: این شرکت‌ها کمترین بدهی معوق شده را به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دارند.

زاکانی: ۱۶ هزار ساختمان‌ ناایمن در تهران وجود دارد/ ۹ دستگاه برای ایمن‌سازی بسیج شدند

شهردار تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان‌ ناایمن وجود دارد، اکنون بیش از دو هزار ساختمان‌ها پایش شده‌اند، ۸-۹ دستگاه برای اولین بار در تاریخ شهر تهران دست به دست هم داده‌اند تا از داخل و خارج شهرداری کمک کنند که این پایش به‌دقت انجام شود و در جهت ایمن‌سازی حرکت شود.

مخبر: ۳۰ درصد ارز بیشتر از سال گذشته به دارو تخصیص یافت

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی پوشش هزینه‌های درمان بیماری‌های ناباروری و بیمه داروهای بیماران خاص گفت: دولت در سال جاری ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته برای تامین دارو ارز اختصاص داد.

رئیسی: امیدوارم در دوره حاکمیت جدید کویت روابط دو کشور بیش از پیش ارتقاء یابد

رئیس جمهور با تبریک منصب جدید به شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» و آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت جدید کویت روابط ایران با کشور دوست، همسایه و مسلمان کویت بیش از پیش ارتقا یابد.

سی ام

رئیسی: دولت گرفتار حواشی نمی‌شود؛ مسئولیت ما سنگین است/ خستگی را باید کنار گذاشت

رییس جمهور در ادامه دور دوم سفر استانی گلستان در گرگان تاکید کرد که وظیفه و مسئولیت سنگینی داریم؛ رهبری معظم فرمودند باید خستگی را کنار گذاشت و با امید حرکت کرد؛ ما به قله نزدیکیم و این یک سخن حکیمانه است.

رییس جمهور: دولت سیزدهم فسادناپذیر است/ تلاش همه باید امیدآفرینی باشد

رییس‌جمهور با بیان اینکه انسجام و وحدت مردم گلستان با همزیستی اقوام متعدد مانند سنی، ترک، شیعه، بلوچ، مازندرانی، سیستانی و... مثال زدنی است تاکید کرد که دولت سیزدهم به هیچ وجه فساد را بر نمی تابد و کوچک‌ترین رابطه ناسالم اداری در این دولت قابل پذیرش نیست.

رییس جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم در دور دوم سفر استانی گلستان با حضور در جزیره آشوراده در غرب استان از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

نظر شما