شناسهٔ خبر: 65896364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رگبار باران و وزش باد شدید چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با عبور متناوب امواج و ناپایداری‌های همرفتی از روز پنجشنبه تا پایان وقت یکشنبه رگبار باران این استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها از اواسط روز پنجشنبه در استان آغاز می‌شود و همه نقاط استان به ویژه نیمه شرقی و شمالی شامل شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، سامان، بن، کوهرنگ و کیار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شدت این بارش‌ها قابل توجه نیست و در حال حاضر هشدار سطح زرد برای آن صادر شده است، تصریح کرد: این در حالیست که بارش‌های بهاری از آنجاکه احتمال تقویت به صورت نقطه‌ای را دارند و بالا آمدن آب مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را به همراه دارد از همین رو توصیه می‌شود تا از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی این مدت خودداری شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین در این مدت رعد و برق و وزش باد شدید پدیده غالب در استان است که به گردشگران، کوهنوردان و مردم محلی توصیه می‌شود تا از صعود به ارتفاعات جلوگیری کنند.

نوروزی به دمای ۲۴ ساعت گذشته استان نیز اشاره کرد و گفت: بلداجی با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه استان گزارش شد و دما در شهرکرد با افزایش ۲ درجه‌ای نسبت به روز گذشته به صفر درجه سانتی‌گراد رسید و دیگر ایستگاه‌های استان نیز دماهای بالای صفر را تجربه کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما