شناسهٔ خبر: 65896138 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳۱ حکم سبز و جایگزین حبس با همراهی مراجع قضایی در استان صادر شد.

صاحب‌خبر -

صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سعید شهند افزود: تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته‌های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه از جمله احکام سبز صادر شده هستند.

او با ابراز امیدواری درخصوص تبدیل شدن این احکام به رویه‌ای خاص افزود: متخلفان حوزه حفاظت محیط زیست باید آگاه باشند، در صورت خسارت رساندن به محیط زیست، مراجع قضایی بر اساس قانون با آنها برخورد کرده و حکم مناسب را صادر می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست با حضور شبانه روزی در مناطق و عرصه‌های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

شهند گفت: نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست نیازمند آموزش‌های مستمر است و کارشناسان آموزش و محیط بانان حفاظت محیط‌زیست در سراسر استان نیز با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در طول سال تلاش می‌کنند تا با افزایش آگاهی‌ها و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، میزان تخلفات و جرایم این حوزه به حداقل برسد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قاضیان و مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره‌مند است و حمایت دستگاه قضایی از ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست به عنوان ضابطان قضایی، زمینه برخورد قاطع آنان را در برخورد با متخلفان این حوزه فراهم می‌سازد.

نظر شما