شناسهٔ خبر: 65895899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیز یک‌هزار کلاس درس مناطق محروم به کتاب‌های تخصصی کودک آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از ابتدای سالجاری تجهیز یک‌هزار کلاس درس در مناطق محروم به قفسه کتاب‌های تخصصی کودک آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد فلاح روز پنجشنبه در حاشیه معارفه سرپرست جدید کانون در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص فعالیت کتابخانه‌های سیار و توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم افزود: کتابخانه سیار یکی از مهمترین برنامه‌های کانون پرورش فکری برای دسترسی بیشتر کودکان و نوجوانان به کتاب است که قدمت بالای دارد و طرح توسعه کتابخانه سیار با مدل جدید احداث قفسه کتاب در کلاس‌های درس مناطق محروم آغاز شده است.

وی گفت: در فاز نخست این طرح یک‌هزار قفسه کتاب در مدارس استانهایی از جمله چهارمحال وبختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی و همچنین کمک خیرین اجرا می‌شود.

به گفته وی، در این طرح در هر قفسه کتاب ۱۰۰ عنوان کتاب حوزه کودک بارگذاری می‌شود و سالانه ۲ مرتبه کتاب‌های این قفسه‌ها به‌روزرسانی می‌شود.

فلاح با یادآوری اینکه توسعه این کتابخانه‌ها تا هفت هزار قفسه کتاب کودک در کلاس‌های درس در برنامه کانون پرورش فکری هدف‌گذاری شده است، گفت: این کتابخانه‌ها به نرم‌افزار خاص متصل می‌شود که مسابقات فرهنگی و کتابخوانی کودک و نوجوان از منابع این کتابخانه‌ها برای دانش‌آموزان این مناطق برگزار می‌شود.

شوراهای کودک و نوجوان در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

وی با اشاره به اینکه شورای کودک و نوجوان با حضور استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برخی استان‌ها تشکیل شده است، گفت: چهارمحال و بختیاری نیز ظرفیت تشکیل این شورا را دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: با تشکیل شورای کودک و نوجوان تمام گروه‌هایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند همگرا می‌شوند.

وی افزود: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش غیررسمی است و در سالجاری نقش تولی‌گری را در حوزه کودک و نوجوان افزایش خواهیم داد و از ظرفیت گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی برای این امر استفاده خواهد شد.

فلاح اظهار داشت: تاسیس باشگاه‌های تخصصی و استفاده از برترین‌های حوزه ادبی، فرهنگی و هنری در اولویت برنامه‌های سالجاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح کانون مدرسه و کانون‌یاران در یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه کشور فعال است، گفت: توسعه فعالیت‌های کانون به سمت علم و نوآوری از مهمترین برنامه‌های سالجاری است که این برنامه در ۱۰ شاخه علمی از جمله فعالیت ادبی، فرهنگی، هنری، علم و فناوری، علم و فضا، نانوتکنولوژی و هوش مصنوعی در دستور کار کانون پرورش فکری قرار دارد.

فلاح اظهار داشت: دسترس‌پذیر کردن فعالیت‌های کانون با استفاده از ظرفیت رسانه از دیگر برنامه‌هایی است که در سال گذشته کانون پرورش فکری به صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کرد و با تولید انیمیشن "بچه زرنگ"در ۲ بخش بیشترین تماشاچی و بیشترین فروش رکورد سینمای کشور را در سال‌گذشته شکست.

به گزارش ایرنا، فرهاد فلاح در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز شرکت کرد.

نظر شما