شناسهٔ خبر: 65895748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«ققنوس قلم» ؛ پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگاران عرصه روشنگری،

معاون وزیر فرهنگ: ققنوس نماد پایداری است/معرفی داوران پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» 

تهران- ایرنا - معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ققنوس قلم» پویشی برای شناسایی و تجلیل از همه رسانه‌نگارانی است که شکست رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی را رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور با اشاره به اینکه ققنوس در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد پایداری و رمز جاودانگی است، شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران در جریان اطلاع‌رسانیِ عملیات طوفان‌الاقصی را تسلیت گفت و از نقش موثر رسانه‌نگاران روشنگری که با مجاهدات خودجوش و بی‌دریغ خود توانستند شکست رسانه‌ای این رژیم جعلی و جاعل را رقم زدند، قدردانی کرد.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی و اعلام حمایت از منادیان آگاهی و روشنگری در غزه و کرانه باختری، کشتار آن‌ها را محکوم و بر مشارکت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم تاکید کرد.

پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگارانِ عرصه روشنگری/ مهدی‌پور: ققنوس، نماد پایداری است فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهر تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای برای مشاهده متن فراخوان و ثبت آثار خودمی‌توانند به سامانه پویش رسانه‌ای ققنوس قلم به نشانی الکترونیکی مراجعه کنند.

معاون وزیر فرهنگ: ققنوس نماد پایداری است/معرفی داوران پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» 

فهرست اسامی داوران در بخش‌های ۵ گانه پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» منتشر شد

محمدجواد اخوان روزنامه‌نگار و مدیرمسئول روزنامه جوان، علی‌اصغر محکی روزنامه‌نگار و مدرس علوم ارتباطات اجتماعی، حامد هادیان روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای، مسعود پیرهادی روزنامه‌نگار و سردبیر روزنامه رسالت و مرتضی درخشان روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای، هیات ۵ نفره داوران پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس، علی‌اصغر محکی در بخش تیتر و متن کوتاه، محمدجواد اخوان در بخش آثار ویدئویی، مسعود پیرهادی در بخش عکس و عکس نوشت، مرتضی درخشان در بخش آثار صوتی و حامد هادیان در بخش گرافیک، مجموع آثار رسیده به این پویش رسانه‌ای را ارزیابی می‌کنند.

معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات پیشتر اعلام کرده بود خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای داخلی و خارجی تا روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

همچنین خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خارجی می‌توانند آثار منتشر شده خود را به نشانی الکترونیکی اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی: f.correspondents@farhangmail.ir ارسال نمایند.

آثار پس از مهلت تعیین شده، از سوی هیات داوران مورد بررسی و پس از انجام فرآیند ارزیابی، از صاحبان آثار برتر همزمان با روز قدس، با اهدای جوایز نفیسی تجلیل به‌عمل می‌آید.

نظر شما