شناسهٔ خبر: 65895714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کاشان:راهبرد دشمن خارج کردن مردم از همه عرصه هاست

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:راهبرد دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خارج کردن مردم از عرصه های سیاسی،فرهنگی،اقتصادی و دینی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی روز پنجشنبه در دیدار با مسوولان شهرستان کاشان افزود:رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ماه سال ۱۴۰۲ در دیدار با مردم قم فرمودند ،دشمن می داند علت پیشرفت کشور حضور مردم در صحنه است و در هر عرصه ای که دشمن موفق به کمرنگ کردن حضور مردم شده به موفقیت دست یافته است.

وی اظهار کرد:معظم له فرمودند وقتی دشمن جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد شکست خود چراکه مردم در صحنه بودند اما هرجا دشمن موفق شد از حضور مردم در صحنه جلوگیری کندف پیروز شدف در خیلی از بخش های اقتصادی حضور مردم مطلوب نیست.

امام جمعه کاشان بیان کرد:باید شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به گفتمان تبدیل شود، به مدارس برای گفتمان سازی شعارسال و گام دوم انقلاب توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوعی را بیان می کنند همه ما باید فرض کنیم این صحبت را 

 امام عصر(عج) فرموده،وقتی مطلبی از لبان مبارک معظم له صادر شد باید بدانیم این صحبت امام عصر(عج) است و باید به آن با این نگاه عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:باید قدردان نعمات بزرگ الهی ازجمله انقلاب شکوهمند اسلامی و ماه مبارک رمضان باشیم.

وی اظهار کرد: در آیه ۵۹ سوره اعراف خداوند می فرماید« لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَیٰ قَوْمِهِ فَقَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَکُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَیْرُهُ إِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ عَذَابَ یَوْمٍ عَظِیمٍ» یعنی حضرت نوح به قومش فرمود که خدای یگانه را بندگی کنید و حضرت هود هم در آیه ۶۵ همین سوره قوم خود را به خداپرستی دعوت کرد و در آیه ۶۶ اسوئره اعراف در پاسخ به پیامبر خدا توهین کردند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:انبای الهی آرزوی تشکیل حکومت الهی را داشتند،ووقتی حضرت موسی (ع) حکومت تشکیل داد در آیه ۱۵۶ سوره اعراف بیان شده که خدایا در دنیا و آخرت به ما حسنه عطا کن، خداوند می فرماید در آینده آن را سیره مستمر برای اهل تقوا قرار می دهم و علامه طباطبایی در تفسیر این آیه می فرمایند خداوند درخواست حضرت موسی(ع) را اجابت کرده است و ادامه این آیه بشارت برای امت پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:در آیه ۱۵۷ سوره اعراف آمده الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ یعنی تبعیت کنندگان از پیامبر اکرم(ص) صاحب حسنه دنیا و آخرت هستند.

وی افزود:در ادامه آیه آمده«وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» و این یعنی از نور همراه پیامبر(ص) هم تبعیت می کنند که مرحوم علامه طباطبایی در خصوص این نور می فرمایند یعنی قرآن اما در تفسیر روایی ما در نورالثقلین در جلد ۲ و در صفحه ۸۳ آمده این نور امیرالمومین (ع) و ائمه اطهار هستند.

وی اظهار کرد:هزارو ۲۰۰ سال از شهادت امام حسن عسکری(ع) می گذرد و ملت عظیم الشان ایران پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را بلند کرد و حضرت امام خمینی(ره) پرچم دار و ملت بزرگ ایران پشت سر ایشان حرکت کردند و باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم چراکه انبیا حکومت نداشتند و به آنها توهین می کردند اما ملت ایران نایب امام عصر(عج) را یاری کرده و حکومت تشکیل دادند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:هرچه مسولیت ما بیشتر شود باید ارتباط ما با خداوند تقویت شود،بنده از روزی که به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان انتخاب شدم باید عبادتم با قبل متفاوت باشد و از روزی که اعتماد مردم شریف استان اصفهان برای مجلس خبرگان رهبری را کسب کردم باید عبادتم متفاوت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:باید متناسب با باری که خداوند متعال بر دوش ما گذاشته بندگی کنیم تا خداوند ما را یاری کند.

وی افزود: از فرصت ماه مبارک رمضان برای تلاوت قرآن کریم استفاده کنیم،امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بالاترین مسولیت را دارند اما به اندازه کافی و بیشتر از همه ما قرآن می خوانند.

وی اظهار کرد:در وقت سحر دعای ابوحمزه ثمالی حتی به مدت پنج دقیقه خوانده شود و با مفاتیح انس بگیریم.

نظر شما