شناسهٔ خبر: 65894975 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت ۳۳ هزار و ۹۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۰

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از ثبت ۳۳ هزار و ۹۰۰ شکایت از ۲۸ اسفند تا نهم فروردین در سامانه ۱۹۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر علیرضا رحیم نیا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: از ۲۸ اسفند تا امروز، ۶۷۱۸ مورد شکایت مربوط به درمان، ۵۲۷ مورد مربوط به شکایت از کادر درمان و ۱۶۶۲ مورد مربوط به استعلام دارویی بوده است. 

ثبت ۳۳ هزار و ۹۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۰
رحیم نیا افزود: از ۶۷۱۸ تماس مربوط به درمان، ۴۴۶ مورد منجر به شکایت و پیگیری شده است که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به نبود پزشک متخصص در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بوده است. 
وی با اشاره به اینکه برخی از این موارد اورژانسی نبوده است گفت: با دستور وزیر بهداشت موارد مربوط به درمان در کمترین زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ارتباط هستیم و موارد مربوط به نبود پزشک در فاصله زمانی ده تا سی دقیقه بررسی و مشکل حل می‌شود.
رحیم نیا افزود: شکایات مربوط به مسایل بهداشتی مانند رستوران‌ها هم در فاصله زمانی چند ساعته بررسی می‌شود.
سامانه ۱۹۰، سامانه مدیریت ارتباطات مردمی ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار، شبانه روزی پاسخگوی شکایات هموطنان است.

نظر شما