شناسهٔ خبر: 65894907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهرستان‌های ممسنی و رستم

ذخیره‌ ۳۶۰ هزار متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری

۳۶۰ هزار متر مکعب آب در پی بارش‌های روز‌های اخیر در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ، ممسنی و رستم ذخیره شد.

صاحب‌خبر -

ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس گفت: درپی بارش‌های اخیر در بند‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم، ۳۶۰ هزار متر مکعب آب ذخیره و استحصال شد.
حسن حسنی افزود: بند‌های سنگی ملاتی حوزه آبخیزداری تُل مُشکی به میزان ۱۳۰ هزار متر مکعب، بند تنگ اژد‌ها ۲۰ هزار مترمکعب وچَمگل و شوراب شهرستان ممسنی به حجم ۱۵۰ هزار متر مکعب و نیز بند خاکی حوزه شوسنی ضامنی در شهرستان رستم نیز بالغ بر ۱۶۰ مترمکعب از جریان‌های سطحی و روان آب‌ها را استحصال و ذخیره کرده‌اند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس اضافه کرد: آبگیری این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارات سیلاب تأسیسات شهری، روستایی وزیر بنایی، منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی، چشمه‌ها و قنوات در این مناطق شده و اثرات قابل‌توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز به ویژه روستا‌های آهنگری، تُل مُشکی، مال محمود، حسین کوتاه و چَمگُل و دیگر مناطق زیر دست دارد.
وی معتقد است این آب ذخیره شده به کاشت محصولات زراعی، باغی، مرتعی و گیاهان دارویی نیز کمک می‌کند.
شهرستان ممسنی در شمال غربی فارس قرار دارد و بیش از ۳۰ سازه آبخیزداری در این شهرستان ساخته شده که آبگیری این سازه‌ها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیلاب در این منطقه دارد.

نظر شما