شناسهٔ خبر: 65894557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شولتس بار دیگر با اعزام نیرو و ارسال موشک دوربرد به اوکراین مخالفت کرد

تهران-ایرنا- صدر اعظم آلمان بار دیگر مخالفت خود را با ارائه موشک کروز دوربرد موسوم به تاروس به اوکراین و اعزام نیروهای آلمانی به این کشور ابراز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اولاف شولتس در مصاحبه با روزنامه آلمانی مارکیش الگماینر زایتونگ (Markische Allgemeine Zeitung) گفت: من به عنوان رئیس دولت باید مسوولیت مسائلی مربوط به جنگ و صلح و امنیت در اروپا را بپذیرم و این مساله در خصوص موشک‌های تاروس هم صدق می کند. در کنار حمایت قطعی از اوکراین، یک نکته برای من مهم است: ما تلاش خود را می کنیم تا از هر گونه تشدید این جنگ، یعنی جنگ بین روسیه و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) جلوگیری کنیم.

وی افزود: ما سربازان خود را به اوکراین نمی‌فرستیم و با ارسال هر دسته از سلاح‌ها، مفهوم آن را در شرایط مشخص به طور کامل تحلیل می‌ کنیم.

شولتس یادآوری کرد که هیچ کشور دیگری در اروپا به اندازه آلمان از نظر مهمات و سلاح، از اوکراین حمایت نکرده است.

وی مدعی شد که ما فقط ۲۸ میلیارد یورو در این زمینه هزینه کردیم که بیشتر از مجموع کشورهای دیگر است و ما تا هر زمان که لازم باشد به این روند ادامه می دهیم.

خبرگزاری تاس روسیه نیز در این خصوص نوشت: صدر اعظم آلمان بارها با ایده ارسال موشک تاروس به اوکراین مخالفت کرده است.

به گفته وی، استفاده موثر از این موشک ها به دخالت نیروهای نظامی آلمان بستگی دارد و این خط قرمزی است که او قصد ندارد از آن عبور کند.

اتحادیه اروپا در مقابل، صدر اعظم آلمان را به «بیان غیرحقایق» و «موضع گیری به بهانه ترس مردم آلمان» متهم کرده است.

نظر شما