شناسهٔ خبر: 65894389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد

مسوول دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: نیمه دوم تعطیلات نوروزی در استان با بارندگی و هوای سرد همراه بوده و تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران اندیشیده شده است.

صاحب‌خبر -

سید مسعود منتجبی گفت:طبق پیش بینی های انجام شده از امروز در مشهد وزش باد شدید و بارندگی همراه با کاهش دما را تجربه خواهیم کرد و همین امر اهمیت اسکان و ارائه خدمات به زائران را تقویت خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس دمای هوا تا ۱۰ درجه در استان خراسان رضوی کاهش می یابد و ناپایداری هوا تا روز شنبه، ۱۱ فروردین ماه ادامه دارد که برای این موضوع نیز همه دستگاههای مربوطه آمادگی لازم را دارند.

مسوول دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به آغاز مدارس در سال جدید بعد از تعطیلات ۱۳ فروردین ماه، مدارس میزبان زائران از چرخه خدمت رسانی در اسکان های موقت و اضطراری خارج می شوند که با توجه به پیش بینی ورود گسترده زائران در عید فطر، تاسیس مکان های اضطراری و موقت برای اسکان برنامه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت اسکان پیش بینی شده در خراسان رضوی به میزان ۷۰۰ هزار نفر شب افزود: حضور فعال حوزه های غیردولتی و مردمی از قبیل مساجد، حسینیه ها، حوزه های علمیه، آستان قدس رضوی در کمک به اسکان زائران از طریق تامین جا و محل های اسکان به ویژه مکان های اضطراری از نقاط قوت میزبانی در هفته دوم است.

منتجبی بیان کرد: فعالیت هزار و ۲۰۰ بازرس در استان خراسان رضوی و ۴۵۰ بازرس در مشهد در حوزه نظارت بر بازار کماکان و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۵۱ هزار و ۱۰۷ بازدید از ۱۵ اسفند سال گذشته تاکنون از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز اقامتی خراسان رضوی صورت گرفته که ۷۰۱ تیم بازرسی در هفته دوم نیز کار خود را در این زمینه ادامه خواهند داد.

نظر شما