شناسهٔ خبر: 65893249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان

فرنوش رئیسی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان این‌که تاثیر بارش‌های اخیر بر حجم آب سدها در روزها و یا ماه آتی مشخص می‌شود، گفت: میزان متوسط بارش‌های سال آبی جاری تاکنون ۲۷۵ میلیمتر است که نسبت به میانگین بلند مدت با حجم بارندگی ۲۴۳ میلیمتر ۱۳ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

رضا اخلاص‌مند در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون متر مکعب از حجم آب سد کلان ملایر یعنی حدود ۷۳ درصد حجم آن پر است.

اخلاص‌مند ادامه داد: بیشتر حجم آب مصرفی سد کلان ملایر برای تامین آب شرب شهر ملایر استفاده می‌شود و بخش از آن نیز برای تامین حق‌آبه چند روستای پایین‌ دست سد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جریان رودخانه کلان ملایر، افزود: سدهای هشت گانه استان همدان از نظر پایداری و کنترل سیلاب‌های احتمالی وضعیت مطلوبی دارند .

اخلاص مند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد از حجم سد اکباتان همدان آب دارد، افزود: ذخیره فعلی سد اکباتان تقریبا ۱۰ میلیون مترمکعب شده است.

وی از میزان بارش‌های ایستگاه سد اکباتان با میانگین ۲۴۸ میلیمتر یاد کرد و افزود: تنها ایستگاهی که میانگین بارش‌های آن به نسبت بلند مدت تا کنون کاهش داشته، ایستگاه سد اکباتان با میانگین ۲۵۴ میلیمتر بوده که سه درصد به نسبت بلند مدت کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از سد اکباتان برداشتی نمی شود و این سد بعنوان ذخیره استراتژیک برای فصول زراعی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظر شما