شناسهٔ خبر: 65893247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد

افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر سعید مهری ۹ فروردین گفت: تعداد ۸۰۱۶۹ مأموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سال ۱۴۰۲ انجام یافته که نسبت به سال ۱۴۰۱ با انجام ۷۳۰۷۳ ماموریت، شاهد رشد ۸/۸ درصدی در ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان بوده ایم.

وی اظهار کرد: از مجموع ماموریتهای انجام یافته در سال گذشته، ۱۴۰۰۵ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹۶۴۷ ماموریت ترافیکی و ۵۶۵۱۶ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بوده است.

مهری در ادامه با اشاره به تعداد ۲۲۵۴۶۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گفت: متاسفانه در سال گذشته، ۲۲۴۷۶ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت گردیده است که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم می‌باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت ها به خطر می افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در مأموریت‌های تصادفی را ۹۰۸۴ مصدوم برشمرد و افزود: متاسفانه آمار تصادفات با ۹۶۴۷ فقره تصادف، نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰/۵ درصدی داشته است.

این مقام مسئول علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی های عزیز خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

‌انتهای پیام

نظر شما