شناسهٔ خبر: 65892923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: بازارچه‌های موقتی نوروزی به بازارچه‌های دائمی تبدیل شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بازارچه‌های موقتی نوروزی به بازارچه‌های دائمی تبدیل شود، اظهار داشت: عرضه صنایع‌دستی و سوغات در این بازارچه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست ستاد خدمات سفر و کاهش تصادفات این استان خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این وجود نیاز است تا برای تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران تا پایان تعطیلات مراقبت و نظارت بیشتری انجام گیرد.

به گفته وی، نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که درصد بالایی از مسافران ورودی به استان از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.

وی ادامه داد: رضایت گردشگران از یک سو حاصل تلاش‌ها و خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌های ستاد سفر است و از سوی دیگر نشان‌دهنده مهمان‌نوازی، خونگرمی و استقبال خوب مردم استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای استقبال بهتر از گردشگران در ورودی‌ شهرهای استان مراسم استقبال ویژه انجام و در خصوص زیباسازی و نظافت این نقاط مراقبت شود.

وی با اشاره به رونق فعالیت واحدهای بوم‌گردی در استان، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا استان به پایلوت گردشگری و بوم‌گردی تبدیل شود و در همین راستا با توجه به شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌توان از این فرصت در راستای رونق تولید و اشتغال بهره‌گیری کرد.

حیدری بر نظارت بیش از پیش بر ترددهای درون و برون شهری و اعمال قانون در خصوص خودروهای متخلف تاکید کرد و گفت: تصادفات جرحی افزایش داشته است که با توجه به آغاز موج دوم سفرها با استقرار خودروهای چراغ‌گردان در جاده‌های ارتباطی می‌توان تا حدی زیادی از وقوع تصادفات جلوگیری کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین روشنایی ورودی شهرها، آشکارسازی و علائم در جاده‌های ارتباطی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری افزود: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ادامه سفرهای نوروزی و آیین "سیزده به در" رعایت شود.

وی همچنین در خصوص خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های اخیر نیز گفت: میزان خسارت‌ها هرچه زودتر برآورد و به وزارت کشور اعلام شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری است.

بنا بر اعلام اداره‌کل راهداری و حمل و نقل عمومی تعداد ترددهای ورودی به این استان از ابتدای طرح نوروزی تا روز هشت فروردین ۴۸۶ هزار و ۷۰۷ مورد بوده است و در همین مدت ۶۳ هزار و ۷۸۷ مسافر نیز از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند.

نظر شما