شناسهٔ خبر: 65892758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سفری به نوستالژی‌های دهه ۷۰ در مجموعه سه جلدی آبنبات‌ها

اواخر دهه نود آوازه سه‌گانه آبنبات‌ها اثر مهرداد صدقی در دهان‌ها پیچید و نقل محافل ادبی شده بود. این کتاب طنز سه جلدی در با عناوین آبنبات هلدار، آبنبات دارچینی و آبنبات پسته‌ای دست به دست و در برنامه‌های مختلف صدا و سیما معرفی می‌شد و به جز نوجوانان، مخاطب‌های زیادی را به خود جذب می‌کرد. اواخر دهه نود آوازه سه‌گانه آبنبات‌ها اثر مهرداد صدقی در دهان‌ها پیچید و نقل محافل ادبی شده بود. این کتاب طنز سه جلدی در با عناوین آبنبات هلدار، آبنبات دارچینی و آبنبات پسته‌ای دست به دست و در برنامه‌های مختلف صدا و سیما معرفی می‌شد و به جز نوجوانان، مخاطب‌های زیادی را به خود جذب می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، اواخر دهه نود آوازه سه‌گانه آبنبات‌ها اثر مهرداد صدقی در دهان‌ها پیچید و نقل محافل ادبی شده بود. این کتاب طنز سه جلدی در با عناوین آبنبات هلدار، آبنبات دارچینی و آبنبات پسته‌ای دست به دست و در برنامه‌های مختلف صدا و سیما معرفی می‌شد و به جز نوجوانان، مخاطب‌های زیادی را به خود جذب می‌کرد.

سفری به نوستالژی‌های دهه ۷۰ در مجموعه سه جلدی آبنبات‌ها

پیش از درگیر شدن با ماجرای اصلی این کتاب، نگارش به لهجه مشهدی بیش از هرچیزی به دل خواننده می‌نشیند. در همان صفحات اولیه تلفیق ماجراهای طنز آمیخته با لهجه مشهدی به خواننده اجازه نمی‌دهد که کتاب را زمین بگذارد.

گفتنی است که این کتاب سه جلدی از معدود کتاب‌های طنزی است که خواننده را واقعا به خنده وادار می‌کند چرا که بیشتر ماجراهای این کتاب اتفاقاتی است که هر نوجوانی حداقل یک بار در کانون گرم خانواده تجربه کرده و به این ترتیب خواننده با شخصیت اصلی داستان همزاد پنداری می‌کند.

سفری به نوستالژی‌های دهه ۷۰ در مجموعه سه جلدی آبنبات‌ها

سه گانه کتاب‌های آبنبات که روایت‌گر روزمرگی‌های محسن به عنوان یک نوجوان دهه شصتی است؛ نه فقط جنبه طنز، که دیدگاهی اجتماعی و حتی سیاسی نیز به زندگی دارد. همچنین این مجموعه کتاب تاثیری جامعه روی شخصیت افراد را بازگو کرده و دغدغه‌های مردم در آن زمان را نشان می‌دهد.

 آبنبات هل‌دار که جلد اول این مجموعه کتاب است، بیشتر به خانواده محسن می‌پردازد که در بحبوحه جنگ، فرزند ارشدشان به جنگ می‌رود و  در لحظه خداحافظی، برادر بزرگتر زیر گوش محسن نجوا می‌کند که از این پس مرد اول خانه تویی و نباید بگذاری آب در دل مادرجان و آقاجان تکان بخورد که همین موضوع باعث می‌شود برادر کوچک‌تر که همان محسنِ معروفِ ماست هوا برش دارد و اتفاقات شیرین و بامزه‌ای را رقم بزند.

سفری به نوستالژی‌های دهه ۷۰ در مجموعه سه جلدی آبنبات‌ها

مهرداد صدقی، در مصاحبه‌ای، نوید ادامه مجموعه آبنبات در دو یا سه عنوان دیگر را داده است که این خبر می‌تواند اتفاق بسیار جذاب و خوشایندی برای طرفدران بی‌شمار این مجموعه باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما