شناسهٔ خبر: 65892747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری آبله و شاربن در استان زنجان به صورت رایگان واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان علیه بیماری آبله و شاربن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حاج‌کاظمی گفت: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۳۶ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان گفت: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۹۴۷ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری ویروسی حادی است که موجب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

حاج کاظمی بابیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

نظر شما