شناسهٔ خبر: 65892177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای گرم؛ مهمان موقت مازندرانی‌ها

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که آسمان این استان از امروز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده صاف و آفتابی و دمای هوا نیز روند افزایش را در پیش بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، با خروج سامانه ناپایدارجوی که با بارش پراکنده باران، وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما نیز همراه بود، هواشناسی پیش‌بینی کرد که دمای هوای مازندران از امروز تا روز شنبه هفته آینده روند افزایشی را در پیش بگیرد و شهروندان نیز در طی این مدت شاهد آسمانی صاف و آفتابی تا نیمه ابری خواهند بود.

با گرم‌تر شدن هوا در چند روز آینده، میانیگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با چند درجه افزایش در روز شنبه هفته آینده به ۱۹ تا ۲۲ و در مناطق غربی نیز از ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر با چند درجه افزایش به ۱۶ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت افزایش خواهد بود و میانیگن دمای هوا در این مناطق از چهار تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز گذشته، با چند درجه افزایش در روز شنبه آینده بین ۱۶ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از روز یکشنبه آینده تا روز سه‌شنبه با ورود سامانه جدید دوباره شاهد بارش پراکنده باران در سطح استان خواهیم بود و دمای هوا با چند درجه کاهش در مناطق مرکزی و شرقی بین ۱۶ تا ۱۸ و در مناطق غربی بین ۱۲ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

با خروج این سامانه بارشی، شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه هفته آینده تا روز جمعه صاف و آفتابی و دمای هوا نیز افزایشی خواهد بود بگونه ای که میانگین دمای هوا در روزهای پایانی هفته آینده در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای به ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هوای گرم؛ مهمان موقت مازندرانی‌ها

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و در مناطق غربی و ارتفاعات نیز با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد، روزهای جمعه و شنبه نیز آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و روز یکشنبه نیز نیمه ابری و از بعد از ظهر ابری به ویژه در نیمه غربی با بارش پراکنده باران، کاهش دما و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه هفته آینده در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود با بارش باران، وزش باد و کاهش دما و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته آینده جمعه نیز نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۱۶.۶ و کلاردشت با ۴.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از چهار درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا فردا جمعه نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

نظر شما