شناسهٔ خبر: 65890249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید

شهره دانشیار

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران مهمترین اولویت سال ۱۴۰۳ این شرکت را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود رنجبریان پیرامون مهمترین اولویت‌های سال ۱۴۰۳ شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: ان‌شاءالله راه‌اندازی کامل سیستم هوشمند نه صرفا بحث دوربین البسه و خودرویی بلکه بحث رصد هوشمند حریم شهر تهران را در سال جاری داشته باشیم. کارها و ارتباط های خوبی برقرار شده است، با دانشگاه امام حسین(ع) در حال توافق‌های نهایی هستیم تا در سال ۱۴۰۳ رصد هزار و سیصد کیلومتری حریم شهر تهران را به صورت هوشمند انجام دهیم و ان‌شاءالله سطح تخلفات به شدت کاهش یابد.

وی درباره موضوع سد معبر در تهران هم اظهارکرد: طی کردن مسیر درگاه ملی مجوزها می‌تواند به شدت بحث سد معبر را کاهش بدهد. چون قرار است دستفروشان در جایگاه‌های مشخصی مستقر شوند. قرار نیست در تمام پیاده روها و خیابان‌ها باشند. قرار است در فضاهایی بروند که برای بازارچه‌های محلی اختصاص داده شده است. اگر این اتفاق بیفتد با زحمتی که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می‌کشد، اگر این ۵۰۰۰ دستفروشی که قبلا شناسایی کردند مجوزهایشان داده شود و همه کارهایش انجام بشود، فکر می‌کنم عمده دستفروشان در سطح شهر تهران ساماندهی شوند.

بر اساس گزارش سایت شهر، پیش‌تر مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در مورد طرح  نصب دوربین بر روی لباس نیروهای شرکت حریم بان و شهربان و همچنین دوربین‌های خودرویی گفته بود که این طرح آزمایشی به صورت پایلوت در منطقه ۶ و ۷ و در دو ناحیه از اول اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده است. در این دو ناحیه‌، دو اکیپ به دوربین خودرویی و دوربین البسه مجهز شده اند. طرح آزمایشی حدود دو ماه باید اجرا شود و همه ابعاد و مشکلات آن مشخص شود تا طرح اجرایی برای ۴۵۰ اکیپ خودرویی در سطح شهر تهران هم اجرایی شود.

انتهای پیام

نظر شما