شناسهٔ خبر: 65889415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دنیامالی: مجلس باید به سمت لایحه محوری برود

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید مجلس را به سمتی هدایت کنیم که به سمت لایحه محوری برود و از ارائه طرح پرهیز کنیم. نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید مجلس را به سمتی هدایت کنیم که به سمت لایحه محوری برود و از ارائه طرح پرهیز کنیم.

صاحب‌خبر -

احمد دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد مهمترین اولویت های مجلس دوازدهم، گفت: ما باید مجلس را به سمتی هدایت کنیم که به سمت لایحه محوری برود و از ارائه طرح پرهیز کنیم. در حال حاضر ما نسبت معکوس داریم تعداد طرح ها سه چهارم لوایح شده است که این به نفع منافع ملی و کشور نیست.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد باید برای حل مشکلات معیشتی مردم اقدام جدی شود. حل مشکلات معیشتی با اضافه کردن حقوق امکانپذیر نیست و به صورت ساختاری باید ارزش پول ملی را در دستور کار قرار دهیم. باید مکانیزم های برای جلوگیری از دستبردهایی که بانک ها دارند داشته باشیم.

دنیامالی بیان کرد: وقتی داد و ستد و تولید و رونق باشد مردم تورم را تحمل می کنند. گام هایی برای رونق تولید و‌کاهش تورم برداشته شده است که باید مجلس و دولت در یک تعامل فیمابین  به این سمت بروند که با کاهش تورم و رونق تولید معیشت مردم کمتر لطمه ببیند.

وی با اشاره به تعداد جلسات علنی مجلس نیز، گفت: بخشی از وظایف مجلس بحث های  نظارتی است که ما معمولا فرصت برای انجام این وظیفه را نداریم . باید تعداد جلسات علنی مجلس کمتر شود و از آن طرف تعداد جلسات کمیسیون ها بیشتر شود. کمیسیون ها باید وقت بیشتری بگذارند و با دقت بیشتری لوایح و طرحها  را مورد کالبدشکافی قرار بدهند و کمکی به صحن باشند. 

دنیامالی بیان کرد: در همه دنیا مجالس علنی معمولا خیلی روتین چارچوب دار شده است . در واقع بحث های فنی و تقنینی را در صحن مجلس انجام نمی دهند.چراکه این بحث ها از قبل در کمیسیونها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

نظر شما