شناسهٔ خبر: 65885546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

اهواز - ایرنا - استان خوزستان همچون دیگر استان‌های کشور در  سال ۱۴۰۲ با وقایع  مختلف شیرین و تلخی همراه بود. در یکسال گذشته اتفاقات مهمی در این استان رقم خورد که امید است  سال پیش رو سالی در مسیر توسعه و دست یابی به شکوفایی اقتصادی برای مردم این استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ۲ سفر رییس جمهور به استان خوزستان، فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی، فرهنگی و ... را می‌توان از جمله اتفاقات مهم و تاثیرگذار سال گذشته خوزستان دانست.

هر چند استان خوزستان تا رسیدن به توسعه و آنچه که باید باشد فاصله دارد اما تلاش و اهتمام جدی دولت و دلتمردان از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی حاکی از این است که مسیر رسیدن به پیشرفت استان دور از دسترس و غیر ممکن نیست و گام به گام می‌توان با به کارگیری ظرفیت‌های مادی و معنوی، این استان را به جایگاهی که در شان مردم ولایت مدار آن هست برسانند.

فروردین ۱۴۰۲

سوم فروردین _سفر معاون اول رییس جمهور به شهرستان دزفول و بازدید از چند طرح

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور روز در سومین روز آغاز سال ۱۴۰۲ به شهرستان دزفول سفر کرد و در این سفر از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، کارخانه قارچ، کارخانه قند دزفول بازدید کرد و در بزرگداشت ارتحال علامه فقید حاج شیح عباس مخبر دزفولی و آیین گرامیداشت عملیات غرورآفرین فتح‌المبین و بزرگداشت سرداران شهید حاج محمدحسین کوسه‌چی و عظیم محمدی‌زاده از فرماندهان لشکر هفت حضرت ولی عصر (عج) در دوران دفاع مقدس در حسینیه ثارالله دزفول حضور یافت.

پنجم فروردین _ هشدار کرونایی در خوزستان و بستری بیش از یکصد بیمار کرونایی

با آغاز سال ۱۴۰۲ ویورس منحوس کرونا همچنان در استان خوزستان و دیگر شهرهای کشور جولان می‌داد؛ در پنجمین روز از فروردین همان سال براساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور اهواز و هشت شهر دیگر خوزستان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند که این شرایط هشدار رییس مرکز بهداشت خوزستان را درپی داشته است. همچنین بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از یکصد بیمار کرونایی در بیمارستان های دانشگاهی علوم پزشکی اهواز بستری شدند.

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

هفتم فروردین_ پروژه آبرسانی به شهرستان رامهرمز وارد مدار شد

پروژه آبرسانی به شهرستان رامهرمز از "رود زرد کاید رفیع" به طول ۵۲ کیلومتر با همکاری سازمان آب و برق تکمیل و وارد مدار شد. با اجرای این طرح آب با فشار قابل توجهی و به میزان ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به مخزن این شهرستان منتقل می شود و مشکلات آب شرب این منطقه رفع شده است.این پروژه در منطقه کوهستانی با قطر ۸۵۰ تا ۷۰۰ میلیمتر اجرا شده است.

۱۰ فروردین _ سقوط یک کودک در سپتیک فاضلاب در اهواز

روز دهم فروردین سال گذشته یک کودک هشت ساله به دلیل سقوط در سپتیک فاضلاب که برای اجرای پروژه حوضچه ایستگاه پمپاژ در پارک شهدا واقع در کوی مدرس ایجاد شده بود، جان خود را از دست داد. در پی وقوع این حادثه، محمدرضا قنواتی، مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز اعلام کرد: اگر فضای کارگاه محصور و پوشانده شده بود، کودک در سپتیک فاضلاب سقوط نمی‌کرد. در پی این مسایل، دو مرتبه علیه شرکت آبفا شکایت کردیم و چندین اخطار به آبفا داده شده است اما پیمانکار این پروژه که قرارگاه خاتم الانبیاء است هیچ توجهی به این اخطارها نکرد.

بلافاصله پس از وقوع این حادثه دلخراش، صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان خبر از دستور جلب مقصران این حادثه خبر دادکه پس از آن مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای پاسخگویی در خصوص حادثه در دستگاه قضایی استان حاضر شد.

۱۸ فروردین _  صدور حکم اعدام متهم شهادت کیان پیرفلک 
حکم اعدام «عباس کورکوری» متهم اصلی شهادت «کیان پیرفلک» در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد. 
پس از حادثه تروریستی ایذه در سال گذشته و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در ٢٩ آذر ١٤٠١ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه از جمله ۲ نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه ۲ نفر از متهمان دستگیر و ۲ نفر نیز کشته شدند. 
شامگاه ۲۵ آبان سال ۱۴۰۱ در حمله تروریستی در شهرستان ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان ۱۰ ساله به نام کیان پیر فلک به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند. 

۱۸ فروردین _ خبرساز شدن فوت کودک ۱۰ ماهه در مسجدسلیمان

خبر فوت کودک ۱۰ ماهه مسجدسلیمانی از جمله خبرهایی بود که در سال گذشته بازتاب گسترده آن در فضای مجازی انتقادهایی مبنی بر کمبود امکانات بیمارستان ۲۲ بهمن را درپی داشت.

دکتر یاسر جلیلی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان این کودک ۱۰ ماهه دچار مشکل آسپیره (رفتن غذا در نای و ریه ها) شده بود که با توجه به این که زمان طلایی رسیدن کودک به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان از دست رفته و در این مدت اکسیژن به مغر نرسیده بود، کودک دچار عوارض جدی مغزی گردیده و علیرغم تلاش پزشکان، این کودک در بیمارستان امام اهواز فوت شد.

۲۰ فروردین - نجات جان مادر و نوزاد خوزستانی در یک عمل جراحی نادر

به گفته دکتر احمدرضا مهتدی، رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز، یک مادر باردار با مشکل حاد آنوریسم آئورت یا بزرگ شدن دیواره سرخرگ آئورت، از دزفول به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعزام شد و با اقدام به موقع تیم‌های جراحی قلب، بیهوشی و جراحی زنان این مرکز، جان مادر و نوزاد نجات یافت.

بروز آنوریسم قلبی در مادر باردار موردی بسیار نادر و خطرناک است که در هر لحظه ممکن است باعث مرگ مادر و نوزاد شود.در این جراحی نادر، دکتر کلانتر رضایی، فوق‌تخصص جراحی قلب، دکتر ثقفی، فلوشیپ بیهوشی و دکتر حاجت‌زاده، متخصص جراحی زنان حضور داشتند.

اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

یک اردیبهشت_فوت دومین کودک اهواز در اثر سقوط در چاه فاضلاب و بازداشت مدیر عامل سابق آبفای استان

در نخستین روز اردیبهشت سال گذشته مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سقوط دختر بچه سه ساله اهوازی در چاه فاضلاب کوی مدنیان اهواز خبر داد و گفت: این کودک توسط آمبولانس به بیمارستان فاطمه الزهرا انتقال داده شد ولی به علت خفگی در فاضلاب درجا فوت شد.

بنا بر اعلام دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در پی جان باختن کودکی دیگر در شبکه فاضلاب اهواز پس از انجام مراحل قضایی، مدیرعامل وقت آبفای خوزستان بازداشت شد.

همچنین به دستور وزیر نیرو کمیته‌ای از آبفای کشور برای بررسی دقیق علت سقوط یک کودک در شبکه فاضلاب اهواز به این شهر اعزام شد.

یک اردیبهشت _ بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای شهرستان کرخه

طرح آبرسانی به روستاهای گریز کریدی و شندی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه خوزستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نخستین روز اردیبهشت سال گذشته به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این طرح مشکل آب شرب ۱۸۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر برطرف شد. این طرح شامل احداث ایستگاه پمپاژ مجهز به سیستم گند زدایی(کلر زنی) با دبی ۱۲ لیتر برثانیه و اجرای ۵.۴ کیلومتر خط انتقال است.

این ۲ روستا پیش از بهره‌برداری این طرح با مشکل جدی فشار پایین و قطعی مکرر آب مواجه بودند.

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

۲ اردیبهشت_ راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری از بندر امام به سمت جنوب شرق آسیا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در راستای تحقق سیاست‌های تجارت خارجی دولت سیزدهم، خط منظم کشتیرانی کانتینری از مبدا بندر امام خمینی (ره) تا امارات، هند و چین و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا راه اندازی شد.

ورود کشتی کانتینری نسل پنجم با ظرفیت (۵۰۰۰TEU) به مقصد کشور چین با هدف افزایش ضریب دسترسی بندر امام به شبکه حمل و نقل دریایی جهان و بازارهای بین المللی انجام شده است.

کاهش زمان و هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی و جذب بازارهای ترانزیتی و ترانشیپی منطقه مهمترین هدف راه اندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری از بندر امام است.

۶ اردیبهشت _ چهار مخزن انباشت قیر در آبادان افتتاح شد

چهار مخزن انباشت قیر با حضور صوات مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارخانه شرکت نفت پاسارگاد آبادان افتتاح و بهره‌برداری شد. مخازن ذخیره سازی قیر کارخانه شرکت نفت پاسارگاد آبادان امکان ذخیره سازی ۲۰ هزار تن قیر این واحد را در چهار مخزن پنج هزار تنی فراهم کرده است. احداث مخازن ذخیره سازی قیر پس از یک وقفه چند ساله از خردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

برای احداث این چهار مخزم یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از آنها امکان ذخیره سازی قیر در کارخانه آبادان به ۳۵ هزار تن رسید.

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

۶ اردیبهشت _ آغاز عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان

عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان با اعتباری افزون بر ۷۲ هزار میلیون ریال ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد. با بهره برداری از این واحد صنعتی روزانه ۳۰ تن به ظرفیت تولید کلر در پتروشیمی آبادان افزوده خواهد شد و تولید در این واحد صنعتی به ۸۰ تن در روز خواهد رسیدهمچنین سودآوری سالانه پتروشیمی آبادان به یکهزار و ۷۳۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

۶ اردیبهشت _ وصول یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر از جرائم عوارض آلایندگی خوزستان

مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان در دومین ماه سال ۱۴۰۲ از وصول یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر از جرایم عوارض آلایندگی به استان خوزستان خبر داد.

۶ اردیبهشت _ بهره‌برداری از پژوهشکده‌های سلامت و علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اهواز

۲ پژوهشکده سلامت و علوم پایه پزشکی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید. پژوهشکده سلامت شامل سه مرکز تحقیقات دیابت، عفونی، گرمسیری و تالاسمی است.

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

۷ اردیبهشت_هفتمین سفر آیت الله رییسی به استان خوزستان و ثمرات آن برای استان

آیت الله رئیسی هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدارهای مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

شرکت در جشن احیای ۱۶۰ واحد غیر فعال خوزستان در دزفول، افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک، خط تولید کاغذ مقوا در دزفول، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از طرح انتقال آب غدیر، افتتاح پالایشگاه گاز هویزه و دیدار با مردم اندیمشک و شادگان از جمله برنامه های سفر رییسی به خوزستان بود.

از دیگر برنامه‌های سفر دوم هیات دولت به خوزستان، دیدار آیت الله رئیسی با مردم اهواز در مصلا و سران طوایف و بزرگان عشایر، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی، افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تأمین ۲۵ هزار مترمکعب و ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بودند.

عملیات اجرایی ۹۵ طرح توزیع برق در شهرستان اهواز و روستاهای تابعه، بازدید از تالاب شادگان و روستای صراخیه این شهرستان، بهره برداری از طرح های صنعت نفت و اضافه شدن ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور در سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت به انجام رسید.

رییس جمهور در ادامه در اهواز، با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی، فعالان فرهنگی و فعالان جبهه انقلاب اسلامی و حضور در شورای اداری را در برنامه داشت.

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

دیدارهای مردمی رییس جمهور و استقبال تاریخی مردم خوزستان

آیت الله رییسی در جمع مردم اهواز، اندیمشک، شادگان، هویزه و روستای صراخیه شادگان حضور یافت و در هفت تپه با کارگران دیدار و گفت و گو کرد.

حضور پرشکوه مردم ولایتمدار خوزستان در استقبال از رییس جمهور موجب شد تا ظرفیت مصلای کلانشهر اهواز و خیابان های اطراف آن به طور کامل تکمیل شود.

از ساعتی پیش از زمان اعلام شده دیدار عمومی آیت الله رییسی با مردم ولایتمدار خوزستان قهرمان، سیل جمعیت از قشرها و شهرهای مختلف خود را به میعادگاه اعلام شده رساندند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در جمع مردم خوزستان در مصلای مهدیه اهواز اعلام کرد: مدیران خوزستان باید در تراز مردم انقلابی این استان کار و تلاش کنند و هر مدیری که خسته شده باید جای خود را به مدیر انقلابی، جهادی و تحول گرا بدهد.

برکناری ۱۵ مدیر استان

شامگاه جمعه زمانی که نشست مشترک شورای برنامه ریزی توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان در حال برگزاری بود، معاون اجرایی رییس جمهور از برکناری ۱۵ نفر از مدیران استان خبر داد.

رییس جمهور در حاشیه بازدید از تالاب شادگان و در جمع مردم این منطقه با اشاره به ظرفیت های بالای تالاب گردشگری و انتقاد از غفلت از این ظرفیت گفت: مسوولان خوزستان تا حداکثر یک ماه سند توسعه تالاب شادگان تدوین کنند.

خوزستان در سالی که گذشت؛از هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان تا انتخابات پرشور

امضای ۹۵ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی در خوزستان با حضور رییس جمهور

در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان ۹۵ تفاهم نامه عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۸۶۹ هزار میلیارد تومان آماده شد که در آیینی با حضور آیت الله رئیسی، این تفاهم نامه ها به امضای دستگاه های مربوطه رسید.

در آیین امضای ۹۵ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی خوزستان با حضور رییس جمهور در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان، تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای طرح های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و استانداری خوزستان برای اجرای طرح های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا شد.

استاندار خوزستان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور نیز تفاهم نامه احداث پتروپالایش بر مبنای خوراک گازی به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین احداث کارخانه فولادسازی اکسین خوزستان و تولید اسلب عریض به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را امضا کردند.

امضای تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون برای تولید پلی اتیلن سبک خطی و سنگین به مبلغ ۶۹۲ میلیارد تومان و ۲۷۸ میلیون دلار از دیگر طرح های امضا شده در این آیین بود.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر و استاندار خوزستان نیز تفاهم نامه احداث پارک کلر و تکمیل زنجیره کلر در جهت ایجاد زنجیره پتروشیمی با ارزش سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان و ۱۳۸ میلیون دلار را به امضا رساندند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز تفاهم نامه تکمیل چرخه ارزش محصولات نیشکر و صنایع جانبی شامل احداث کارخانه تولید خوراک دام، احداث و تکمیل کارخانه کود با ظرفیت ۱۵ هزار تن و ساخت کارخانه دانش بنیان اسانس گیری اکالیپتوس به ارزش یک هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

برنامه های هیات دولت در سفر به خوزستان

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و جمعی از معاونان در راس هیات دولت با حضور در خوزستان از پروژه های مختلف بازدید و تعدادی را به بهره برداری رساندند.

بهره برداری از ۹ پروژه درمانی در بهبهان، اهواز و اندیمشک، آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه در اهواز و اندیکا و بازدید از مراکز درمانی شهرستان های امیدیه و آغاجاری با حضور وزیر بهداشت انجام شد.

دیدار با مردم دزپارت، بازدید از مدارس سنگی، فضاهای آموزشی اهواز ، اندیکا و دزپارت و نشست با روسای آموزش و پرورش خوزستان از جمله برنامه های وزیر آموزش و پرورش بود.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان دیدن کرد و طرح توسعه بیمارستان شهدای شوشتر را به بهره برداری رساند و در برنامه آغاز عملیات اجرایی پروژه فولاد سازی اکسین خوزستان حضور یافت.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در اموز زنان و خانواده نیز در دزفول از شرکت های دانش بنیان کارآفرین بازدید داشت و با نخبگان دانشگاهی و خانواده جانبازان دیدار کرد.

وی همچنین از کارگاه کپو بافی بازدید و در اهواز با فعالان، نخبگان و کارآفرینان نشست برگزار کرد.

از برنامه های مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح لیدار گرد و خاک، ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در خوزستان، آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر در مسیر رامهرمز به رامشیر، بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن در خوزستان، انعقاد تفاهم نامه های مختلف در خصوص واگذاری زمین و راه اندازی سالن چند منظوره ورزشی در کوی مدرس دزفول بود.

برنامه های احمد وحیدی وزیر کشور نیز شامل بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان های اهواز، رامهرمز، ایذه و باغملک، مرز شلمچه و پروژه جمع آوری آبهای سطحی اهواز، دیدار با مردم کوی مندلی اهواز و افتتاح پل غیر همسطح شهید قربانی اهواز بود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شوش در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان حضور یافت و از شرکت کاغذ پارس بازدید کرد.

از جمله برنامه های سفر علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بازدید از تالاب شادگان، افتتاح مجتمع پرورش میگو هندیجان و حضور در شورای اداری شهرستان کارون و شادگان بود.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از گمرک و بندرهای آبادان و خرمشهر و شرکت گروه ملی صنعتی ایران بازدید کرد و در شورای اداری مسجدسلیمان حضور یافت.

برپایی میزهای خدمت برای طرح مطالبات مردم خوزستان

۳۰ میز خدمت دستگاه‌های اجرایی خوزستان در آستانه دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، برای دریافت پیشنهادات، مطالبات و انتقادات مردم، از صبح چهارشنبه تا روز جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در نقاط مختلف اهواز برپا شد.

۹ اردیبهشت_ درخشش کشتی‌گیران خوزستانی در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی

کشتی گیران خوزستانی در رقابت های بین المللی ترکیه موفق به کسب یک نشان طلا و نقره شدند.

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام پیروزی ترکیه با حضور کشتی گیرانی از سراسر جهان در حال برگزاری است که پیام احمدی به مدال طلا و محمد معراج محمدی نیز به مدال نقره دست یافتند.

رییس هیات کشتی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو ادامه داد: همچنین در پایان رقابت های کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور، در وزن ۷۰ کیلوگرم مرضیه مظفری ورزشکار استان خوزستان با شایستگی به مدال برنز این وزن رسید همچنین سرور سعیدی در وزن ۶۵ کیلوگرم مقام پنجم و زهرا کردزنگنه در وزن ۵۵ کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفت.

وی افزود: روز گذشته رقابت های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی باشگاه‌های خوزستان در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد که در پایان تیم های اندیمشک، اهواز و دزفول عناوین اول تا سوم رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

۹ اردیبهشت_ اختصاص ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های مصوب سفر هیات دولت به خوزستان

استاندار خوزستان گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در دور دوم سفر رییس جمهور به خوزستان برای پروژه های مصوب در نظر گرفته شده که امید است تاثیر مثبتی بر کیفیت زندگی مردم استان داشته باشد.

۱۶ اردیبهشت_ شهادت مامور پلیس اهواز در عملیات دستگیری قاتل فراری

مامور پلیس مدافع نظم و امنیت ستوانسوم "سعید ربیعی" در درگیری مسلحانه با قاتل فراری در اهواز به درجه رفیع شهادت نائل شد. این مامور مدافع نظم و امنیت بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان علی‌رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

۲۲ اردیبهشت_ قتل فعال رسانه‌ای خوزستانی

شامگاه بیست و دوم اردیبهشت سال گذشته، در ساعت ۱۹ فردی ناشناس پس از پیاده شدن از خودرو و ورود به کافه‌ای در شهر ایذه، به سمت مقتول (اکبر لیموچی فعال رسانه‌ای خوزستان ) شلیک کرد که منجر به قتل وی شد.

به محض اطلاع از این حادثه، بازپرس ویژه قتل در صحنه جرم حاضر و تحقیقات مقدماتی آغاز و دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمین این پرونده صادر شد.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی حادثه‌ تلخ کشته شدن اکبر لیموچی، مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده محترم این مدیر رسانه‌ای و همکارانش، بر پیگیری دقیق موضوع تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سرهنگ صمد عباسی سرپرست مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا شب گذشته در توضیح این خبر گفت: عاملان این جنایت سوار بر خودرو ال ۹۰ به محل جنایت آمده و با ورود به کافه مقتول را به قتل رساندند.

۲۹ اردیبهشت _ رنج پرتکرار مردم عنافچه

دهستان عنافچه به صورت یک جزیره در محاصره رودخانه کارون است و مردم این منطقه برای تردد به شهر ملاثانی از توابع شهرستان باوی، باید به ناچار از عرض این رودخانه عبور کنند. در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ پل شناور دهستان عنافچه به دلیل مشکلات و شکستگی‌ها، جمع آوری شد و مردم برای تردد به شهر ملاثانی از قایق استفاده می‌کردند همین امر موجب مشکلاتی برای مردم این دهستان شد.

۲۹ اردیبهشت_ فولاد اکسین، ورق های مورد نیاز برای ساخت پل عنافچه را تامین می‌کند

محمدی با اشاره به اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گفت: یکی از اقدامات شرکت فولاد اکسین در قالب مسئولیت های اجتماعی، تامین ورق‌های پل عنافچه است که مردم ۴۵ روستا در آن منطقه نیازمند احداث این پل هستند.

وی اضافه‌کرد: احداث این پل وابسته به تامین ورق از فولاد اکسین بود که طی قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت فولاد اکسین، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، از هفته آینده این ورق‌ها به پیمانکار پروژه تحویل داده‌ می‌شود.

خرداد ماه ۱۴۰۲

سوم خرداد_ رکورد تاریخی در خرید گندم

خرید تضمینی گندم از ابتدای برداشت این محصول کشاورزی در خوزستان از یک میلیون و۶۵۰هزار تُن عبور کرد که بالاترین میزان تولید این محصول در نیم قرن اخیر محسوب می‌شود.

پنجم خرداد_ اختصاص یک‌ میلیارد دلار به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان از سوی دولت

استاندار خوزستان گفت: دولت یک میلیارد دلار فاینانس برای طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان در نظر گرفته است.

۳۰۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت به استان خوزستان اختیار داده شده تا با فروش سهم نیشکر بخشی از هزینه این طرح تامین شود.

هشت خرداد _ پیمانکار پروژه متروی اهواز با حکم دادگاه خلع ید شد

شهردار کلانشهر اهواز گفت: پیمانکار پروژه متروی اهواز (شرکت کیسون)، پس از مدت‌ها کش و قوس، با حکم دادگاه خلع ید شد.

رضا امینی با اشاره به توقف چندساله پروژه قطار شهری اهواز افزود: پروژه متروی اهواز همزمان با شهرهای اصفهان و شیراز آغاز شد اما درحالی که این دو شهر درحال افتتاح خط بعدی هستند، در اهواز تنها ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم.خوشبختانه با طرح دعاوی صورت گرفته در خصوص این پروژه، رای دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار صادر شد و امیدواریم با مساعدت دولت در اعطای مجوز انتشار اوراق، این پروژه پس از سالها در فاز نخست به طول ۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

۹ خرداد _ راه‌اندازی کوره خط تولید شرکت کربن ایران با استفاده از توان داخلی

کوره شماره چهار خط تولید واحد یک شرکت کربن ایران با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.

اجرای این پروژه که نشان از توانمندی‌ جوانان و متخحصصان داخلی کشور است با ۱۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید اما در صورت برون‌سپاری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه نیاز داشت.

۱۱ خرداد_ راه‌اندازی تصفیه‌خانه پساب پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) پس از ۳۰ سال

تصفیه‌خانه پساب پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) پس از ۳۰ سال راه‌اندازی و وارد مدار شد.

۱۶ خرداد _ استعفای برخی اعضای شورای شهر اهواز برای شرکت در انتخابات مجلس

درخواست استعفای احمد سراج و سید محسن موسوی زاده دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در یکصد و شانزدهمین نشست صحن علنی این شورا به رای گذاشته شد و با رای موافق سایر اعضا به تصویب رسید.

شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون از دلایل استعفای این دو نفر اعلام شد.

۲۱ خرداد _ شهادت مامور حافظ امنیت در شهرستان ایذه/مامور پلیس با خودروی مهاجم زیر گرفته شد 

سروان «محمد قنبری» از کارکنان فراجا در شهرستان ایذه در حین انجام وظیفه تامین نظم و امنیت به شهادت رسید.معاندین نظام  برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد مرحوم "کیان پیر فلک" فراخوان داده بودند. به همین دلیل و برای برقراری امنیت مردم نیروهای انتظامی شهرستان ایذه در یکی از مسیرهای روستایی مستقر شدند. در یکی از ایستگاهای تامین امنیت عمومی فردی با هویت معلوم با خودروی سواری "تیبا " خود به صورت عمدی به سمت ماموران حاضر در محل حرکت کرده که در این اقدام وحشیانه سروان قنبری به شهادت رسید. 

 با اقدام به موقع ماموران پلیس مستقر در صحنه برای توقف خودرو به سمت مهاجم تیر اندازی کرده که وی مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت شد. به گفته منابع محلی فرد مهاجم پسرعموی مادر کیان پیرفلک بوده‌است. 

۲۸ خرداد_ تخریب دیوار تالار آفتاب و واکنش هنرمندان نسبت به این اتفاق

بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری بخشی از دیوار در حال ساخت تالار آفتاب از سوی شهرداری منطقه ۶ اهواز تخریب شد همین امر موجب شد تا هنرمندان خوزستانی به ویژه اهالی تئاتر اهواز نسبت به این امر در صفحات مجازی خود و خبرگزاری ایرنا واکنش نشان دهند.

پس از مطالبه هنرمندان خوزستانی و پیگیری‌های مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساخت دیوار تالار آفتاب اهواز که از سر گرفته شد و قرار شد با همکاری شهرداری اهواز، این تالار به تئاتر شهر تبدیل شود.

تیر ماه ۱۴۰۲

چهارم تیر _ بازداشت سه عضو شورای شهر هویزه

اتهام این افراد، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع است که با صدور قرار تامین منتهی به بازداشت، روانه زندان شدند.

هفتم تیر _ بازداشت عضو شورای شهر مسجدسلیمان بازداشت شد

یکی از اعضای شورای شهر مسجدسلیمان در ادامه مبارزات دستگاه قضایی با فساد اداری، بازداشت شد. اتهام این فرد، جعل اسناد و کلاهبرداری است.

۱۲ تیر _ نزاع هشت ساله ۲ طایفه در خوزستان پایان یافت

استاندار خوزستان ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲ از برگزاری همایش صلح نهایی تحت عنوان '' وحدت، همدلی و برادری طوایف محمدی و محمد موسایی'' شهرستان باغملک به منظور تثبیت آرامش در منطقه و پیشگیری از هرگونه تنش احتمالی بین این ۲ طایفه خبر داد که در نتیجه آن موجب به صلح و سازش ۲ طایفه شد.

۱۳ تیر_ سوقصد به نماینده شادگان

دادستان عمومی و انقلاب شادگان در خصوص سوءقصد یکی از شهروندان به نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی ارائه کرد. و گفت: در مراسم کلنگ زنی احداث دانشکده پرستاری شهرستان شادگان یکی از شهروندان به علت نامعلوم،در حالی که یه یک بطری بنزین در دست داشت، اقدام به ریختن محتوای آن به سمت نماینده شهرستان شادگان کرد.

۱۵ تیر_خرید گندم تضمینی در خوزستان به ایستگاه آخر رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اعلام پایان خرید گندم در ۱۵ تیر ۱۴۰۲ به نرخ تضمینی در خوزستان گفت: یک میلیون و ۷۱۶هزار تُن گندم در استان از کشاورزان خریداری شد که در هم سنجی با سال زراعی گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.این میزان خریدگندم در خوزستان در طول نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است و خوزستان با این میزان خرید برای پنجمین سال متوالی جایگاه نخست کشوری را در خرید گندم کسب کرد.

۲۰ تیر_ نخستین پرواز اهواز - استانبول انجام شد

خلبان سیدمحمد محمودی ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون گفت: نخستین پرواز مستقیم اهواز - استانبول ترکیه صبح روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ انجام شد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کارون راه‌اندازی پرواز مستقیم اهواز- استانبول و برعکس را گامی در راستای خدمت به مردم خوزستان عنوان کرد و افزود: پیش از این مسافران این استان برای رفتن به استانبول که دروازه ورود به قاره اروپا محسوب می‌شود به صورت غیرمستقیم از اهواز عازم تهران می‌شدند و پس از ساعت‌ها انتظار و هزینه بیشتر با هواپیمای دیگر به استانبول عزیمت می‌کردند.

۲۵ تیر _فروکش عطش آب در ملاشیه

آب شرب منطقه ملاشیه سال‌ها به صورت ساعتی تامین می‌شد، که از اوایل تیر ماه ۱۴۰۲ و در پی افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب در حدود ۱۵ الی ۲۰ روز با مشکل جدی مواجه شد به دنبال ایجاد این مشکل بلافاصله عملیات ترمیم خطوط آبرسانی به ملاشیه اهواز و افزایش ظرفیت آن توسط شرکت آبفای خوزستان در دستور کار قرار گرفت و با مجموعه اقدامات ضربتی و شبانه روزی علاوه بر افزایش ظرفیت آبرسانی به منطقه تا سه برابر، همچنین امکان تأمین آب شرب پایدار و ۲۴ ساعته در ملاشیه اهواز فراهم شد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان برای پایدارسازی شبکه آبرسانی به منطقه ملاشیه، ظرفیت آبرسانی منطقه از چهار هزار مترمکعب به ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش یافت.

۲۷ تیر _احیای خط تولید لوله آب کارخانه اسپیرال شرکت لوله‌سازی اهواز پس از سال‌ها وقفه

مدیرعامل وقت شرکت لوله سازی اهواز از احیا و فعالیت مجدد خط تولیدِ لوله‌های آب در کارخانه‌ اسپیرال این شرکت، پس از چهار سال و نیم توقف خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حفظ اشتغال و تحقق سود آوری این مجموعه صنعتی انجام شده است.

این خط تولیدی از اوایلِ سال ۱۳۹۸ متوقف شده بود و اکنون پس از چهار سال و نیم، با پیگیری‌های انجام شده احیا و نخستین شاخه از لوله‌های مورد نیاز صنعت آب کشور در این کارخانه تولید شد.

این پروژه‌، با عنوانِ پروژه "شهدای اروند" به قطر ۶۳ اینچ و ضخامت ۱۲ میلیمتر با گریدِ ST ۳۷ و استانداردِ AWWAC ۲۰۰ در حال تولید است.

مرداد ماه ۱۴۰۲

۲ مرداد_ شهادت ۲ مامور پلیس شهرستان ایذه در درگیری با سارقان مسلح

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه از شهادت ۲ نفر از ماموران جان برکف این شهرستان در درگیری با سارقان مسلح خبر داد و گفت: در آتش متقابل یکی از متهمان به هلاکت رسید.

ماموران پاسگاه انتظامی "هلایجان" در اجرای حکم دستگیری سارقان مسلح در مخفیگاهشان واقع در روستای "بیشه شیرین" وارد عمل شدند که سارقان به محض مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند که در آتش متقابل یکی از متهمان به هلاکت رسید. در این درگیری ۲ تن از ماموران پلیس به نام های ستوانیکم "علی غلامی" و ستوانسوم "سلمان غریبی" به شهادت رسیدند.

۹ مرداد _ رییس شورای شهر مسجدسلیمان بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به بازداشت رییس شورای شهر مسجدسلیمان با دستور قضایی گفت: در ادامه تحقیقات مقدماتی درخصوص پرونده فساد مالی در شورای شهر مسجدسلیمان، مدارکی از تخلفات انجام شده توسط رییس این شورا به دست آمد که منجر به بازداشت وی شد.

وی ادامه داد: متهم با رعایت تشریفات قضایی به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام مبنی بر اخذ رشوه، دریافت پول از طریق نامشروع و اعمال نفوذ بر خلاف حق، با قرار متناسب راهی زندان شد.

۹ مرداد _ بازدید وزیر کشور با همتای عراقی خود از مرزهای شلمچه و چذابه

"عبدالامیر الشمری" وزیر کشور عراق به همراه علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان از مرز شلمچه و چذابه بازدید و از نزدیک در جریان زیرساخت‌های این پایانه‌های مرزی قرار گرفت.

در این بازدید فرماندهان نظامی کشور عراق و استان خوزستان نیز حضور داشتند.

۱۲ مرداد_ افتتاح ایستگاه آبرسانی مرز شلمچه با حضور استاندار خوزستان

ایستگاه آبرسانی مرز شلمچه به منظور پایداری آب مواکب اربعین حسینی توسط استاندار خوزستان افتتاح شد.

با تکمیل عملیات اجرایی پروژه، ظرفیت آبرسانی به مواکب مرز شلمچه سه برابر افزایش یافت بطوری که ظرفیت آبرسانی به پایانه مرزی شلمچه از هشت هزار متر مکعب در شبانه روز به ۲۴ هزار متر مکعب رسید.

بر اساس این‌گزارش با اقدامات انجام شده ایستگاه پمپاژ تقویتی بین موکب‌های مسیر اربعین حسینی افزایش ۲۰ برابری نسبت به سال گذشته خود داشته است.

۱۲ مرداد_ دمای هوای هشت شهر خوزستان به بالای ۵۰ درجه رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: هشت شهر استان دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه کردند. دمای هوای شهر امیدیه ۵۱.۸، شوش ۵۱.۵، آبادان ۵۱.۳، بستان ۵۱.۲، اهواز ۵۰.۲، دزفول ۵۰.۸، رامهرمز ۵۰.۲ و ماهشهر ۵۰.۲ درجه سانتیگراد بوده است.

۲۲ مرداد- پایانه‌های مرزی خوزستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به آمادگی خدمت رسانی در پایانه‌های مرزی خوزستان به زائران اربعین حسینی گفت: تمامی تمهیدات لازم در حوزه راهداری برای استقبال از این زائران در خوزستان انجام شده است تا امسال مراسمی باشکوه و بدون مشکل برگزار شود.

استان خوزستان با برخورداری از ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه سالانه میزبان جمعیت زیادی از محبان اهل بیت و زائران امام حسین (ع) به ویژه در ایام اربعین است. شیوع کرونا در کنار تاثیرگذاری بر تمامی بخش ها، تاثیر خود را بر تعطیلی پایانه‌های مرزی و برگزار نشدن راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در ۲ سال پیش، گذاشت اما امسال با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، زائران ایرانی طبق دستورالعمل صادر شده می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

۲۵ مردادـ دزفول به عنوان شهر کپوبافی ثبت‌جهانی شدند

شورای جهانی صنایع‌دستی، ‎دزفول را به عنوان شهر جهانی کپوبافی به ثبت رسانید.

کپوبافی، هنر بافندگی از ضایعات درخت خرماست. مصنوعات بسیار زیبا، محکم و کاربردی، بدون نیاز به هزینه‌ گزاف ریالی و ارزی برای مواد اولیه! صنایع‌دستی، رکن مهم اقتصاد فرهنگ است.

۲۸ مرداد_ مادر سردار هور به فرزند شهیدش پیوست

حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، به علت بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

۳۱ مرداد_ بازداشت ۲ عضو دیگر شورای شهر مسجد سلیمان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان گفت: ۲ عضو دیگر شورای شهر مسجد سلیمان بازداشت شدند. متهمان با رعایت تشریفات به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام مبنی بر ارتشاء و اعمال نفوذ بر خلاف حق، با قرار تامین متناسب راهی زندان شدند.

شهریور ماه ۱۴۰۲

۲ شهریور _ منصوریان از هدایت تیم فولاد خوزستان برکنار شد

با اعلام باشگاه فولاد، علیرضا منصوریان به دلیل نتایج ضعیف در لیگ بیست و سوم و نارضایتی هواداران و اعضای هیات مدیره از سرمربی گری تیم فولاد برکنار شد.

سوم شهریور _ بررسی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی وزیر کشور

وزیر کشور برای بررسی خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی وارد آبادان شد وی پس از حضور در مرز شلمچه از همکاری مطلوب و رضایت بخش کشور عراق در تسهیل تردد زائران اربعین قدردانی کرد.

۶ شهریور_ ضرب الاجل خروج کارخانه کربن از اهواز/ارزیابی زیست‌محیطی توسعه میدان نفتی سهراب درحال بررسی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به مراحل بررسی گزارش ارزیابی زیست محیطی طرح توسعه میدان نفتی سهراب در اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: پس از انجام بررسی های مربوطه، گزارش زیست محیطی این میدان نفتی برای تصمیم گیری به سازمان محیط زیست کشور ارسال می شود.

میرشکار همچنین با بیان اینکه جابجایی کارخانه کربن اهواز به خارج از محدود شهر مصوب شده است افزود: برای جابجایی به این کارخانه تا پایان ماه جاری مهلت داده شده است که مهلت آن نیز رو به اتمام است و اگر در این زمینه اقدام نشود با توجه به تاکید شورای حفظ حقوق عامه، قطعا نسبت به پیگیری قضایی و حقوقی برای اعمال الزامات حقوقی و قانونی که پیش‌بینی شده اقدام خواهیم کرد.

۶ شهریور _ دانش آموزان خوزستان ۵۳ رتبه ۲ رقمی در کنکور امسال کسب کردند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۵۳ رتبه ۲ رقمی (زیر ۱۰۰) توسط دانش آموزان استان در کنکور امسال کسب شده است. کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ و زیر یکهزار یکی از شاخص‌هایی با اهمیت کنکور است که امکان انتخاب رشته‌های سطح بالا را در دانشگاه‌های مطرح کشور فراهم می‌سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: خوشبختانه امسال دانش آموزان استان در این ۲ سطح خوش درخشیدند و هشت دانش آموز با رتبه‌ دورقمی از مدارس دولتی بودند.

هفتم شهریور _ تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب به شرایط قبل از تحریم بازگشت

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تولید نفت در این شرکت به شرایط قبل از تحریم بازگشته است و در حال حاضر بالاترین فروش نفت را داریم.

علیرضا دانشی اظهار کرد: الان مخازن خارک خالی است و همه نفت آن به فروش می‌رسد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه برنامه‌ریزی برای تولید سه میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز در پنج سال آینده را از اهداف اصلی شرکت برشمرد و توسعه ۱۶ مخزن گازی در راستای پایداری تامین خوراک پتروشیمی‌ها را به عنوان یک اقدام شاخص قلمداد کرد.

هفتم شهریور _ بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان

بهره برداری و عملیات اجرایی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان همزمان با هفته دولت انجام شد.

عملیات اجرایی بخشی از این پروژه ها که در محدوده عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) قرار داشته با سرمایه گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود.

فاز اول پروژه احداث پایانه مکانیزه غلات شماره چهار بندر امام خمینی(ره)، گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدات کشتی‌ها، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات و طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیدند.

عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، انبارهای نگهداری کالاهای صادراتی و دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی(ره)، شادگان و سجافی نیز آغاز شد. همچنین احداث شبکه برق‌رسانی و اتصال فیبر نوری بندر شادگان به طول ۱۴ کیلومتر نیز همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

۹ شهریور _ فرمانده سپاه پاسداران از مرز شلمچه بازدید کرد

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بررسی آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی و نحوه خدمت رسانی به آنان در شلمچه وارد این مرز بین المللی شد.

وی همچنین با حضور در مسیر تردد زائران اربعین و موکب های خدمت رسان در این گذرگاه مرزی از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

۱۱ شهریور_ احداث خط ریلی شلمچه - بصره آغاز شد

عملیات اجرایی احداث خط ریلی شلمچه - بصره با حضور معاون اول رییس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق آغاز شد.این آیین با حضور "محمد مخبر دزفولی" و "محمد شیاع السودانی" در نقطه صفر مرزی شلمچه برگزار شد. احداث این خط ریلی که ۳۲ کیلومتر طول دارد در مدت ۱۸ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

۱۶ کیلومتر این پروژه در شلمچه توسط راه آهن جمهوری اسلامی و ۱۶ کیلومتر در خاک عراق توسط دولت تاین کشور احداث می‌شود. این پروژه با هدف سفر ریلی با رفاه بالا و ارزان برای زائران ایرانی به کربلا و زائران عراقی به مشهد مقدس احداث می‌شود.

اتصال ریلی ۲ کشور ایران و عراق، کمک به افزایش تعامل ۲ کشور از جمله اهداف این پروژه است.

۱۲ شهریور_ طرح توسعه میدان نفتی کبود مناطق نفت خیز جنوب بهره برداری شد

طرح توسعه میدان نفتی کبود زیرنظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان نفتی به بهره برداری شد.

این طرح در قالب یک بسته یکپارچه از طرح عملیات محور افزایش و نگهداشت تولید ۲۷ مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در منطقه پاعلم لرستان راه اندازی شد.

بر اساس این طرح با بهره‌برداری از پنج حلقه چاه، ظرفیت تولید به روزانه ۶ هزار بشکه نفت خام افزایش پیدا می‌کند و این طرح، کارکرد افزایش و نگهداشت تولید نفت را دارد.

۱۸ شهریور _ تردد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از پایانه های مرزی خوزستان

از ابتدای ماه صفر تا ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۲؛ ۲ میلیون و ۵۰۳ هزارو ۶۵۸ تردد در پایانه های مرزی خوزستان ثبت شده است.

محمد جولانژاد در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۵۶ هزارو ۳۶۲ نفر ورود و یک میلیون و ۱۵۸ هزارو ۷۲۹ خروج زائر ایرانی در پایانه های استان ثبت شده است، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا ۱۷ شهریور تعداد ۳۸ هزارو ۵۲ نفر ورود و ۲۵ هزارو ۵۱۵ نفر خروج زائر خارجی در پایانه های مرزی استان ثبت شده است.

۲۳ شهریور _ دود آتش‌سوزی هورالعظیم برخی شهرهای خوزستان را فراگرفت

دود ناشی از آتش‌سوزی هورالعظیم در عراق امروز برخی شهرستان‌های خوزستان را فراگرفت.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: دودی که بواسطه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم متصاعد شده، از اوایل صبح امروز مناطق مرزی خوزستان را درگیر کرد.

قلی‌نژاد با بیان اینکه علت اصلی آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب خشکیدگی و کم آبی است، خاطرنشان کرد: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از خاموش شدن آتش در این تالاب است.

وی ادامه داد: براساس آخرین رصدهای صورت گرفته دود بسیار کم شده و روند آن کاهشی است.

۲۶ شهریور _ کاروانسرای افضل شوشتر در خوزستان ثبت جهانی شد

کاروان‌سرای افضل شوشتر به همراه ۵۳ کاروانسرای دیگر کشور در قالب پرونده «کاروانسراهای ایران» به‌عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

سرای افضل شوشتر از بناهای ارزشمند دوره قاجار است که به منظور بارانداز بعضی محصولات تجاری در دوره قاجار راه اندازی شده و در دوره هایی نیز به عنوان سیلو به کار خود ادامه داده است.

این کاروانسرا با زیبای چشم نواز در زمره کاروانسراها محدود در استان خوزستان به شمار می‌رود.

۲۸ شهریور _ رای قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز صادر شد

شهردار اهواز از صدور رای قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های فراوان و ارائه مستندات قانونی، رای قطعی و لازم‌الاجرا در خصوص تعیین تکلیف قطار شهری اهواز، از سوی مراجع قضایی ذیصلاح صادر شد.

وی افزود: به زودی پروژه قطار شهری اهواز از پیمانکار قبلی اخذ و طی فرایند قانونی به پیمانکار واجد الشرایط جدید واگذار خواهد شد.

۲۳ مهر _ پروژه فاضلاب اهواز به پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد رسید

سخنگوی صنعت آبفا گفت: پروژه فاضلاب اهواز با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۸۶ کارگاه فعال است.

سال‌های گذشته مساله فاضلاب اهواز به معضل مهمی برای این شهر تبدیل شده بود و با اندک بارانی، جریان فاضلاب زندگی مردم این شهر را تحت‌تاثیر قرار می‌داد.

این مشکل در گذشته محل اختلاف بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب این شهر بود که دود این اختلاف به چشم مردم می‌رفت. اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم عزم جدی بر حل اساسی این معضل با سرعت دادن به طرح توسعه فاضلاب شهر و عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفت.

هاشم امینی سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر فقط هفت نقطه بحرانی فاضلاب در اهواز باقی‌مانده است که در حال انجام کار برای حل مشکلات این نقاط هستیم.

امینی با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد فاضلاب شهر اهواز تکمیل شده بود، گفت: در دو سال اخیر و با توجه ویژه دولت ۳۰ درصد دیگر از پروژه فاضلاب شهر اهواز اجرایی شده و پیشرفت این طرح به حدود ۶۱ درصد رسیده است و در تلاش هستیم به‌زودی و در کمترین زمان ممکن ۱۵ درصد دیگر از پروژه فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم و پیشرفت فیزیکی این طرح را به بالای ۷۵ درصد برسانیم.

۲۶ مهر_خروش خودجوش مردم اهواز در محکومیت جنایات رژیم شیطانی صهیونیستی

مردم اهواز بامداد ۲۶ مهر به صورت خودجوش با تجمع در میدان شهدای این شهر فاجعه نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی و حمله وحشیانه به بیمارستانی در غزه را محکوم کردند.

این تجمع خودجوش در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در تجمع خواستار پاسخ قاطع جبهه مقاومت اسلامی و کشورهای مسلمان در قبال عمق بی‌رحمی و وحشی‌گری رژیم جعلی صهیونیستی شدند.

در این حرکت شبانه که پس از حمله غیرانسانی رژیم صهیونسیتی به بیمارستان المعمدانی در غزه و شهادت صدها زن و کودک و انسان بی‌دفاع انجام شد و شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی مانند"مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، "موشک جواب موشک"، "هیهات من الذله"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "ای امت مسلمان انتقام انتقام"، "مهدی بیا مهدی بیا غزه شده کربلا"، "نه سازش، نه تسلیم نبرد با اسراییل" به جنایت جدید صهیونیست‌ها در حمله به زخمی‌ها و بیماران بی دفاع در بیمارستان غزه واکنش نشان دادند.

زنان و مردان شرکت‌‍کننده در این تجمع پرچم‌ فلسطین را به اهتزاز درآوردند و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

۲۹ مهر _ خرید گندم از کشاورزان خوزستانی رکورد زد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از پرداخت مطالبات گندمکاران استان خوزستان خبر داد و گفت: رکورد خرید گندم از کشاورزان خوزستانی بی‌سابقه است.

محمد راضی جلالی بیان کرد: در سال جاری یک میلیون و ٧٢٠ هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و به ارزش کل ۲۵۷ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خوزستانی خریداری شد

یک آبان_ بهره‌برداری از فاز دوم میدان تره‌بار الغدیر اهواز با موافقت مالک

عضو شورای شهر اهواز گفت: فاز دوم میدان تره‌بار الغدیر اهواز با موافقت مالک، ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد و مالک فاز دوم میدان تره‌بار الغدیر اهواز (شرکت اهوازک) طی نامه‌ای موافقت خود برای فعالیت این مجموعه را تا زمان رای نهایی دادگاه اعلام کرده است.

۲۶ آبان_ تسویه کامل مطالبات کلزاکاران/ خوزستان صدرنشین خرید تضمینی کلزا

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از واریز ۸۴۱ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به حساب کشاورزان کلزاکار خبر داد و اتمام تسویه کامل مبلغ خرید کلزا را اعلام کرد.

سید سعید راد با بیان این که امسال، ۱۰۹ هزار و ۵۲۰ تن کلزا از ۲۹ استان کشور خریداری و در مجموع ۳ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: با تلاش کشاورزان کلزاکار، خرید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی سه استان پیشرو در تحویل محصول کلزا را خوزستان، گلستان و مازندران برشمرد و افزود: این استان‌ها به ترتیب ۳۰ هزار و ۷۸۳ تن، ۲۰ هزار و ۳۶۴ تن و ۹ هزار و ۱۲۹ تن، در صدر فهرست خرید تضمینی کلزا قرار دارند.

دی ماه ۱۴۰۲

۲۴ دی_ خبرنگاران ایرنا خوزستان به عنوان برترین تیم جام رسانه امید تجلیل شدند

خبرنگاران خبرگزاری ایرنا به عنوان تیم نخست جام رسانه امید استان خوزستان، مورد تجلیل قرار گرفتند.

با انجام ارزیابی هیات داوران در سازمان مرکزی بسیج رسانه کشور، تیم شهید غلامرضا رهبر(خبرگزاری ایرنا مرکز خوزستان) عنوان نخست جام رسانه امید در استان خوزستان را کسب کرد. تیم خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان با عنوان شهید غلامرضا رهبر متشکل از «حمیدرضا ترابی فرد، محمد زمانی‌راد، علی معرف، عاطفه جوادی و پارسا شاکری» بود.

۲۹ دی_ مردم اهواز در حمایت از اقدام سپاه پاسداران و مردم فلسطین تجمع کردند

مردم اهواز در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در انتقام از گروهک‌های تروریستی در منطقه و محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی ظهر امروز جمعه بار دیگر تجمع کردند.

مردم ولایتمدار اهواز برای چندمین بار با تجمع پرشور خود؛ اینبار  در بلوار آیت الله بهبهانی اهواز جنایات سفاکانه رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی را محکوم و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

مردم اهواز در این تجمع که از مصلای امام خمینی (ره) آغاز شد با در دست داشتن پرچم فلسطین و با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی را محکوم کردند.

در این تجمع، قشرهای مختلف مردم از جمله پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد حضور یافتند تا حمایت خود را از سپاه پاسداران و مظلومیت مردم فلسطین اعلام کنند.

۳۰دی _تکرار اَبر پروژه غدیر این بار در شمال‌شرق خوزستان/ ۷ شهر و ۷۰۰ روستا آبرسانی می‌شود

عملیات اجرایی طرح «فدک» به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان کلید خورد تا دسترسی به آب سالم برای ۷۲۰ هزار نفر در این منطقه فراهم شود.

این طرح شامل شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل، صیدون، میداوود، قلعه تل و ۶۸۹ روستا از پشت سد کارون ۳ می‌شود.

از دیگر اهداف اجرای این طرح، تامین آب کشاورزی جهت اراضی آبی در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار و همچنین توسعه باغات دیم در سطح ۴۰ هزار هکتار است.

با اجرایی شدن این طرح دیگر کمبودی از حیث تامین آب شرب به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب در سال و تامین آب کشاورزی به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب در سال در مناطق مورد نظر تا افق ۱۴۲۵ وجود نخواهد داشت.

بهمن ماه ۱۴۰۲

۸ بهمن -کارگران گروه ملی با تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار مطالبات خود شدند

جمعی از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای دومین روز متوالی با حضور مقابل استانداری خوزستان، خواستار مطالبات خود شدند.

حدود یکصد نفر از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز یکشنبه با حضور مقابل استانداری خوزستان با در دست داشتن پلاکارهای اعتراضی، خواستار مطالبات خود شدند.

این کارگران پس از تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار مطالبات خود به خصوص در زمینه اجرای طرح طبقه‌بندی و همسان سازی حقوق، شدند.

در دی ماه سال جاری کارگران گروه ملی فولاد به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی، همسان‌سازی حقوق و حذف شرکت پیمانکاری شفق اعتراض کردند که در نهایت منجر به توافق موقت نماینده کارگران با این شرکت شد.

۱۶ بهمن_ رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم برای خوزستان در قالب ۱۵۹۳ طرح عمرانی

استاندار خوزستان با اشاره به رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم و توجه این دولت به مناطق محروم به ویژه روستاها گفت: یک هزار و ۵۹۳ طرح به مناسبت دهه فجر در استان و در حوزه‌های مختلف، آبرسانی، راه و حمل و نقل، برق‌رسانی، مسکن، فاضلاب، توسعه فضاهای آموزشی و... آماده بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی است.

۱۷ بهمن_ اهواز امسال هوای پاک را تجربه نکرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه کلانشهر اهواز از ابتدای امسال تاکنون هوای پاک را تجربه نکرده گفت: در سال جاری در اهواز یک روز خطرناک، ۲ روز بسیار ناسالم، ۵۹ روز ناسالم، ۱۲۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰۳ روز قابل قبول به ثبت رسیده است.

۱۷ بهمن _ سفر وزیر نفت به خوزستان و بهره‌برداری از هفت طرح طرح صنعت نفت خوزستان

وزیر نفت به منظور بهره برداری از هفت طرح صنعت نفت در میدان نفتی قلعه نار اندیمشک و هفت طرح مسوولیت های اجتماعی شرکت ملی نفت به خوزستان سفر کرد. بهره برداری از این هفت طرح مهم صنعت نفت از جمله برنامه های جهش تولید در این صنعت است که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید.

واحد بهره برداری قلعه نار هفت سال به دلیل مشکل فنی از مدار بهره برداری خارج شده بود که با تلاش ۱۳ ماهه کارکنان صنعت نفت در دولت سیزدهم خط این میدان به طور ۱۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون متر مکعب گاز با بهره برداری از هفت طرح صنعت نفت و گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شد.

اوجی همچنین در این سفر یک روزه از آخرین روند احداث ‌ پتروشیمی ابن سینای اندیمشک از طرح های اقتصادی شاخص منطقه بازدید کرد. برای ساخت این پتروشیمی ۳۸۸ میلیون دلار برای هزینه ساخت و بهره برداری این طرح پیش بینی شده ‌و ظرفیت تولید این پتروشیمی ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد بود. این طرح نخستین طرح تولید «اتیلن اکساید» با خوراک گازی است.

۱۹ بهمن _ آیین پایان عملیات اجرایی ساختمان خانه هنرمندان خوزستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین پایان عملیات اجرایی ساختمان خانه هنرمندان خوزستان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و جمعی از هنرمندان خوزستانی برگزار شد.

کلنگ این مجموعه در سال ۸۱ به زمین زده شد اما سالها متوقف بود که سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد طی سال های گذشته برای تکمیل خانه هنرمندان استان حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد اما بیش از نیمی از این اعتبار در دولت سیزدهم بوده که نشان از عزم جدی دولت برای افتتاح خانه هنرمندان بود.

۲۱ بهمن _ احداث و بهسازی یک هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی از دستاوردهای دولت در خوزستان

محمد خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بابیان اینکه به مناسبت دهه فجر ۵۶۰ کیلومتر راه روستایی در استان آماده بهره برداری است گفت: بیش از یک هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان در دولت سیزدهم احداث و بهسازی شده است.

۲۱ بهمن _ ۷۷۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان از جذب سرمایه گذاری خارجی در قالب ۹ طرح به میزان ۷۷۴ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همچنین تلاش شده تا منابع حاصل از طرح مولدسازی برای شتاب در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان با برنامه ریزی مطلوبی همراه باشد.

۲۸ بهمن _ ۳۱۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز به اتمام رسید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیشرفت طرح جامع فاضلاب شهر اهواز گفت: اجرای ۳۱۷ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در دولت سیزدهم، تاثیر به سزایی در دفع آب‌های سطحی در این شهر داشته است.

اسفند ماه ۱۴۰۲

۱ اسفند_ تحقق تعهد ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تعهد ایجاد ۶۳ هزار شغل طی سال ۱۴۰۲ در استان از سوی دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

چهارم اسفند _ حضور وزیر اطلاعات در جمع راهیان نور مناطق عملیاتی خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در جمع کاروان‌های های راهیان نور در یادمان "شهید باقری" و مناطق عملیاتی شلمچه حضور یافت و از نزدیک با زائران و اقشارمختلف به ویژه جوانان دیدار کرد.

۱۱ اسفند _ شور سرنوشت‌ساز مردم خوزستان پای صندوق‌های رای

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه استان خوزستان آغاز شده و مردم این استان با شور پای صندوق‌های رای حضور یافته اند تا در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

فرآیند رای گیری در سه هزار ۵۳۳ شعبه استان از ساعت هشت صبح شروع شد. بیش از سه میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی است.

۱۸ اسفند _ هشتمین سفر ثمر بخش رییس جمهور به خوزستان

هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان با بهره‌برداری از چندین پروژه مهم و بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی ثمرات و نتایج ملموسی برای استان در برداشت.

آیت الله رییسی روز جمعه به همراه وزاری نفت، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی و رییس دفتر رییس جمهور از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

بهره برداری رسمی از پروژه بزرگ میادین نفتی در غرب کارون، حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده و افتتاح رسمی شرکت تولیدی «نوین چوب تخت فشرده خاورمیانه»، بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان، افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب، دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز از برنامه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان بود.

رییس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود به فرودگاه دزفول، در مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه تولیدی، با مدیریت آن در خصوص روند کارها و ظرفیت های تولید و اشتغال آن گفت وگو کرد.

آیت‌الله رییسی در حاشیه بازید از این مجموعه صنعتی بر سپردن کارها در عرصه تولید به بخش خصوصی به عنوان سیاست و رویکرد محوری دولت سیزدهم تاکید کرد و گفت: تمام همت و تلاش دولت، ایجاد بستر مناسب برای حضور فعال بخش خصوصی در عرصه کار و تولید کشور است.

دستور ویژه رییس جمهور

رییس جمهور همچنین در دیدار صمیمی با کارگران این واحد تولیدی و اطلاع از ظرفیت‌ها و موانع موجود در مسیر توسعه این طرح مهم صنعتی، دستورات ویژه‌ای را برای افزایش ۱۰ برابری ظرفیت تولید و اشتغال این کارخانه صادر کرد.

آیت‌الله رییسی همچنین در جریان حضور در شرکت پاک چوب شوش با تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه(به عنوان نماینده مجموعه کارگران) دیدار و ضمن شنیدن دغدغه‌های آن‌ها، برای رفع مشکلات و همچنین واگذاری قطعی این شرکت به صنایع جانبی قول مساعد و پیگیری جدی داد.

پس از آن نخستین طرح "آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند" با حضور رییس جمهور در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهور در شوشتر از مصرف ۸۰ درصدی آب در بخش کشاورزی و آبیاری اراضی انتقاد کرد و بر توسعه سامانه‌های نوین و آبیاری زیرسطحی در این بخش تاکید کرد.

شوق دیدار

پس از آن آیت الله رییسی شهرستان شوشتر را برای دیدار با مردم ایذه ترک کرد. مردم ایذه با حضوری پرشور و گسترده در خیابان‌ها به گرمی و شکوه از آیت الله رئیسی استقبال کردند، به طوری که خودرو حامل رییس جمهور بارها در میان انبوه جمعیت استقبال کننده متوقف شد.

مردم خون گرم و مهمان نواز ایذه متناسب با سنت بومی و محلی خود از جمله آیین سنتی چوب بازی، ورود مهمان ارجمند خود را گرامی داشتند و خیابان‌های سطح شهر، محوطه مصلای شهر از جمله صحن و حیاط آن مملو از جمعیت مشتاقان دیدار با رییس جمهور شده بود.

رییس جمهور در این دیدار با توجه به مطالبه مردم این شهرستان برای اشتغال، به شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان برای سرمایه‌گذاری در ایذه دستور داد و تاکید کرد: سفرم به خوزستان و شهر ایذه نمایشی نیست و منتج به تصمیمات عملی می‌شود.

رییس جمهور پس از ترک ایذه وارد اهواز شد و در نخستین اقدام خود بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه با عنوان "زمزم سه" در مجموعه شرکت فولاد خوزستان را به بهره‌برداری رساند. این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تامین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشور وارد زنجیره تولید شد.

بهره‌برداری ۲ میدان نفتی

بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر با دستور رییس جمهور و با قراردادی به میزان سرمایه گذاری ۲.۸ میلیارد دلار به مدت زمان ۲۰ سال و با میانگین تولید روزانه ۷۴ هزار بشکه نفت و بهره‌برداری از واحد تولیدی فولاد آتیه خاورمیانه اهواز با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در این سفر یک روزه بود.

رییس جمهور در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی تاکید کرد: عزم و اراده آهنین مردم در راستای اصل اقتصاد مقاومتی و تحقق رشد تولید و اشتغالزایی، شکست سنگینی را بر دشمنان این سرزمین تحمیل کرده و دانش مهندسان، کارشناسان با ایمان و باور مردم مایه پیروزی ایران اسلامی در جنگ اراده‌ها شده است.

بهره‌برداری از ۲۸ طرح آبرسانی و فاضلاب

بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق استان خوزستان با اعتباری افزون بر ۹۰ هزار میلیارد ریال از دیگر رویدادهای سفر رییس جمهور در هشتمین سفرش به خوزستان بود. این طرح‌ها به صورت همزمان و در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز به بهره برداری رسیدند.

رییس جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آب و برق با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور که باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی کشور قرار گیرد گفت: نحوه مدیریت و بهره گیری از نیروی انسانی، تجهیزات و منابع در دستگاه های کشور به بازنگری نیاز دارد.

رییس جمهور در پایان سفر یک روزه خود برای گفت‌وگو با کاروان‌های راهیان نور به معراج شهدای اهواز رفت و پس از آن اهواز را از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز به مقصد تهران ترک کرد.

بازدید و بهره‌برداری از طرح‌ها با حضور وزرا

محمدعلی نیکبخت، وزیر کشاورزی روز جمعه با حضور در شهرستان دزفول از طرح‌های مختلف کشاورزی این شهرستان بازدید و در جریان مشکلات قرار گرفت. او در ادامه سفر خود به استان خوزستان از واحد سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات، مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کلزای کشت و صنعت شهید رجایی شهرستان دزفول بازدید کرد و هلدینگ کشاورزی رحمت تجارت دزفول که زمینه اشغال ۱۲۰ نفر را فراهم می‌کند را به بهره‌برداری رساند.

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت نیز در جریان این سفر از شرکت فولاد آتیه تولید کننده ورق‌های عریض فولادی در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز و شرکت بهسازان تولید کننده تجهیزات کنترل چاه نفت در شهرک صنعتی شماره سه اهواز بازدید به عمل آورد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور و غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر رییس جمهور با حضور در جمع کارگران هفت تپه، در فضایی صمیمی و دوستانه با شنیدن دغدغه و مطالبات کارگران، نسبت به پیگیری خواسته آن‌ها برای واگذاری قطعی شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر قول مساعد و پیگیری دادند.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در جریان این سفر در آیین بهره‌برداری رسمی از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر حضور یافت و اعلام کرد: تولید میادین نفتی خوزستان در دولت سیزدهم به ۲.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اوجی پس از آن به دزفول رفت و از اثر تاریخی "قمش مومنان" دزفول بازدید کرد و به کمک‌های وزارت نفت در بحث میراث فرهنگی اشاره کرد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق خوزستان که در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار شد نیز اعلام کرد مدیریت مطلوب و منطقی ذخایر سدها، موجب مهار ۲ سیل مخرب در کشور مهار و از خسارتهای جانی و مالی جلوگیری شد.

نظر شما