شناسهٔ خبر: 65881422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان

مجری طرح محوری گندم کشور گفت: نخستین برداشت گندم کشور عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در هرمزگان به صورت نمادین آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، سهراب سهرابی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار افزود: نخستین مراحل برداشت گندم در جنوب کشور در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان است.

سهرابی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند.

سهرابی گفت: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار به صورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار به صورت دیم زیر کشت گندم رفته است.

مجری طرح محوری گندم کشور پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت شود.

بیشتربخوانید:کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس

وی افزود: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش در تولید دیمزارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات و علفزار‌ها از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.

سهرابی گفت: برداشت گندم در کشور از فروردین آغاز می‌شود و تا شهریور ادامه دارد.

نظر شما