شناسهٔ خبر: 65877469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه بارشی در راه زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان از ورود سامانه بارشی به استان از روز یکشنبه هفته آینده و بارندگی در مناطق مختلف خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان نقاط مختلف استان ابری است که به تدریج با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز احتمال بارش های خفیف و پراکنده در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: از فردا / پنجشنبه/ شرایط نسبتا پایدار جوی در استان حاکم می شود که این وضعیت تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

سلطانی یادآور شد: صبح پنجشنبه دمای کمینه در استان کاهش می یابد و سرمای صبحگاهی مستقر می شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته قیدار با دمای هوای چهار درجه سانتیگراد به عنوان سردترین و گلیوان با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۱۱ درجه، ابهر هفت و ۱۳ درجه، خرمدره ۶ و ۱۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۲ درجه، خدابنده چهار و ۹ درجه، سلطانیه پنج و ۹ درجه و ماهنشان هشت و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما